Gå til innhold

Spørre om tidligere forhold.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte tar man opp spørsmålet om tidligere forhold, eller gjør man ikke det?

Møtt en singel, ugift fyr som har passert 50, og er jo litt nysgjerrig på hva slags forhold han har vært i før.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om det? sånne ting lager nesten alltid dårlig stemning.

Fortsett og kos dere sammen og ta dramaet senere.

Skrevet

Jeg hadde aldri spurt, og vil heller ikke bli spurt. Kan ikke komme noe positivt ut av det.

Gjest Anna.S
Skrevet

Dette tror jeg har med hvor i livet man er. Jeg som er voksen og ute etter å finne han jeg skal dele resten av livet mitt med, og ikke noe annet enn det, er veldig bevisst på tidligere forhold. Både mine egne og de jeg dater sine.

Å vente med drama til senere er i allefall ikke noe jeg gidder. Har ikke interesse av drama hverken nå eller senere.

Sjalusi betyr ingenting for meg. Hvis eksen hans var sjalu betyr ikke det at han er en drittsekk. Det betyr bare at han enten gjorde henne usikker på hva han følte (som jo sier sitt når de ikke lenger er sammen) eller at hun hadde et dårlig selvbildet.

Utroskap er også noe som man må tenke over. En person som har vært utro vil mest sannsynlig være utro igjen. Kanskje har han et oppmerksomhetsbehov og blir lett revet med hvis andre kvinner viser han oppmerksomhet? Kanskje hadde de et dårlig sex liv og han fant noen andre å ha sex med?

Det er mange faktorer som spiller inn på hvorfor et forhold er sånn og sånn og man skal IKKE dømme noen på bakgrunn av egne erfaringer eller deres erfaringer. En mann som slår i ett forhold og er sykelig sjalu trenger ikke oppføre seg på samme måte med en ny kvinne. Det har med hvordan TO personer passer sammen.

Men dere som bare er ute etter en kjæreste og tar det som det kommer trenger ikke snakke så dypt med de dere treffer.. Dere har tid til å finne ut av slike ting etterhvert :)

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe interesse av å vite om forholdene hennes fra før. Ser ikke helt vitsen? Man merker jo på personen uansett om det er en som søker drama eller ikke.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg synes tidligere forhold helt fint kan snakkes om, når det naturlig kommer opp.

Ofte snakker man om det tidlig i datingfasen har jeg inntrykk av. Nesten som når man skal kjøpe seg et hus og spør hvorfor folk flytter fra huset, så spør man hva som skar seg med de forrige partnerene.

Min opplevelse er i alle fall at man blir mer kjent med den man dater, når man snakker om disse tingene.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

(Men jeg oppleves alltid som en svært udramatisk person i disse samtalene. Det kan komme av at jeg spør av ren interesse for hva den andre har opplevd, uten å være sjalu?)

Gjest Tidssone
Skrevet

Og jeg kan lett se for meg at en samtale om tidligere partnere kan ende i drama.

Skrevet

Mange tidligere forhold er selvfølgelig en god grunn til bekymring. Da dette tyder på en ustabil person.

Jo færre tidligere forhold desto bedre, med andre ord.

Dessuten er det selvfølgelig viktig at tidligere forhold er avsluttet.

Ikke moro når det ikke er tilfellet. Tro meg.

Skrevet

Spør aldri om tidligere forhold, men får nå høre om dem etterhvert for det. ;)

Stjerneeksempelet var han som begynte å vise meg fotoalbumet med bilder fra bryllupet sitt (med ekskona) i. :ler: Det hadde vært helt greit med litt mindre informasjon, faktisk. Det holdt i massevis at jeg visste han hadde vært gift før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...