AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har lest på forskjellige forum rundt omkring, og har ofte sett at null kontakt regelen blir nevnt titt og ofte (no contact rule på engelsk, Google det for de som vil lese mer om dette). Dette gjelder hovedsakelig dere som har slått opp med eksen pga grunner som at han/hun har mistet følelsene for deg (som ofte betyr at du ret og slett ikke er spennende nok lenger) og vil ha han/henne tilbake, men i mitt tilfelle (og det er sikkert mange som kjenner seg igjen i dette) handler det mer om å ta avstand fordi han (eller hun) ikke er like interessert i deg tilbake, Regelen går ut på å bryte all kontakt for at den andre parten skal vise interesse. Hva du gjør med denne interessen derimot,når den først viser seg, er opp til enhver enkelt. For min del så handler det mer om at jeg viste mye interesse, kanskje litt for mye, og han var ikke så interessert. Kanskje jeg ga altfor mye av meg selv for fort? Hvem veit. Interessen hans var laber, men han viste akkurat nok interesse til å holde meg 'varm'. Jeg er ikke den type person som venter og håper på at han en dag vil vise interesse for bare meg og ikke 10 andre jenter også. Jeg er ingen backup-plan, noe han kan gå til når ingen andre er tilgjengelige. Jeg tok en prat med han og jeg kuttet all kontakt. Å gå tilbake til kun venner fungerer ikke da jeg eventuelt hadde blitt såret. Så lenge følelser er med i bildet så er det ikke anbefalt å opprettholde noe vennskap. Jeg slettet han fra alle sosiale medier, telefonboken min, og nå holder jeg på å slette følelsene mine for han totalt. Det har gått 5 uker nå, og jeg må si at det fungerer utrolig bra. I løpet av de 5 ukene har det tikket inn meldinger fra fyren, med de samme gamle frasene han alltid brukte på meg; denne gangen totalt ignorert av meg. De første ukene var vonde, men tro meg; det er verdt det! Det er noe i det man sier "Out of sight, out of mind", og når man går tilbake til å være den normale selv, og ikke den altoppslukte-iforelskesesrus-selvet som ikke alltid har god dømmekraft, så ser man mange ting i et helt annet lys. Og ja, null kontakt-regelen gjør at han/hun vil prøve å få kontakt med deg; men hold ut, det lønner seg å la det gå en stund før man gjør seg tilgjengelig. Hvis du noensinne vil være tilgjengelig for personen. I mitt tilfelle har jeg bestemt at jeg aldri vil gjennoppta kontakten, mest fordi jeg opplevde det slik at han aldri hadde nok respekt for meg og den tiden brukt på han var bortkastet tid. Hvorvidt han har noe mer respekt eller interesse for meg er nå likegyldig (før hadde jeg vært i lykkerus over en melding eller tegn på interesse). Jeg føler at jeg har tatt tilbake kontrollen. Jeg har kontrollen nå. Jeg styrer alt. Om jeg vil gjenoppta kontakt nå er helt og holdent opp til meg, ikke han. Når han sender meg meldinger som forblir ubesvarte, der han kan se at jeg går videre med mitt liv - som om han ikke engang eksisterer - må være et lite knekk på hans ego. Han kan fundere på hvorfor jeg ikke har behov for han lenger. Og han får gruble så mye han vil, slik jeg pleide da jeg alltid levde i usikkerhet om hvorvidt han var interessert eller ei. Jeg vil heller være den jenten han ikke fikk, enn den som alltid er der uansett. Dette er som ovenfor nevnt kun for de som vil ha tilbake en eks som føler at han/hun har mistet følelsene for deg (avstand kan gjøre at personen vil savne deg) eller at du har vært altfor 'på' en fyr/dame som viser kun laber interesse og egentlig vil bare ha deg når ingen andre er tilgjengelige. Denne metoden er et steg for en å ta et skritt tilbake og bruke tid på seg selv. Får troen på deg selv. Få tilbake selvtilliten. Hvorvidt eksen kommer tilbake, eller den du liker plutselig viser interesse, bør være likegyldig. Det er ikke sikkert avstand gjør at en person viser interesse for deg, de er ikke sikkert denne metoden vil gjøre at personen viser interesse. Denne metoden er for din del alene, for å ikke alltid være tilgjengelig for en person som bruker deg kun der og da, og sårer deg i ettertid når du finner ut du ikke er så spesiell likevel. Vær sterk; føler du at din selvtillit/selvbilde og at du generelt føler deg nede av å være rundt han pga hans blandede signaler og labre interesse; kutt all kontakt og ta et steg tilbake og bruk tid på deg selv. Treff andre mennesker. Tren. Vær sosial. Tving deg til å smile og ha det gøy. Du hadde det bra før du møtte han; gå tilbake til den tiden. Etter noen uker når du føler at du har kontroll igjen; da kan du vurdere om du vil gi det en sjanse til, eller om du trives med å ha denne personen på avstand og fortsette å aldri kontakte fyren igjen. Men for at dette skal fungere så skal du ikke kontakte han på minst 5 uker. Lenge? Ja. Verdt det: definitivt. Er det noe der, så vil han komme tilbake til deg uansett. Hvis ikke: hva så? Dette er ikke en metode for å få gutter interessert generelt. Hvis du vil få daten din mer interessert i deg finnes det andre 'triks' (kanskje dumt å kalle det triks, kan kalle det råd istedet) å bruke, da ingen kontakt kan tyde på null interesse, og daten din vil stikke fordi han/hun tror du ikke er interessert. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 alt for langt til jeg orket å lese alt... 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Om jeg bryter kontakten med en person så er det for meg selv jeg gjør det. Fordi følelsene jeg har ovenfor den personen er såppas sterke at jeg må distanseere meg selv for og klare og komme over han. Thats it really.. ikke noe mer lureri enn det. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Om jeg bryter kontakten med en person så er det for meg selv jeg gjør det. Fordi følelsene jeg har ovenfor den personen er såppas sterke at jeg må distanseere meg selv for og klare og komme over han. Thats it really.. ikke noe mer lureri enn det. Ja, det er nettopp det jeg skrev om. Det er ingen lureri, det handler kort fortalt om at det lønner seg å distansere seg såpass at man kutter all kontakt med personen for å komme seg 'back on track'. Bruk mer tid på en selv, fikse selvtilliten og få tilbake troen på en selv. 1
Gjest .-L-. Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Jeg bruker denne i to sammenhenger. 1, når jeg merker at dama ikke er interessert what so ever. Da er det ikke vitsi å snakke mer med hun. Da er det bedre å heller vente til et senere tidspunkt i livet hvor hun kan få dannet et nytt inntrykk av meg som person. Har lest et par saker om akuratt dette, og det som ofte har skjedd i disse sammenhengene er at når damen som først aviste en, ser en sammen med andre damer, så viser hun plutselig interesse. Da er jo det desverre allerede over og ut for henne, for denne gang. Så hender det at jeg møter damer som jeg begynner å like, men de har selvfølgelig kjæreste. Jeg er ikke interessert i å være venner og har absolutt ikke noe behov for å være støttespilleren hennes igjennom forholdet hun er i. Nei, da velger jeg heller å gi et greit inntrykk av meg selv og så kutte kontakten. Så kan man heller ta den opp igjen når hun har blitt singel. Hvis man bare forblir venner havner man alt for lett i friendzone. Så er ikke jeg typen som liker å flørte med damer som er i et forhold. Endret 25. mai 2012 av .-L-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå