AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Hei. Prøver å bli gravid i disse dager, men lurer på om det har noen påvirkning på bekfruktningen at jeg badet i klorbasseng? Altså, jeg er 30 år, har et barn fra før(keisersnitt - har hørt det er vanskeligere å bli gravid etter keisersnitt), litt uregelmessig lengde på menssyklus. Første dag i siste mens var 9.mai, og fikk da som svar i en slik fertilitetskalkulator at mine mest fruktbare dager er/var 21.-24.05. Pga. jobb og reise, hadde vi kun sex den 22, men da til gjengjeld flere samleier. I dag ville sønnen min absolutt i bassenget, og jeg tenkte ikke noe spesielt over hvilken effekt klor eventuelt har på bekfruktning før vi var i bassenget. Dette høres kanskje dumt ut, men kan klorvannet ha "drept" sædcellene før en av dem klarte å befrukte egget (om jeg da virkelig var fruktbar den dagen vi hade sex) ? Tirsdag hadde vi da sex, og i dag, torsdag, var jeg i bassenget. Kanskje jeg uroer meg uten grunn og er hysterisk, men håper det ikke er en negativ faktor to dager etter sex? Hmmm.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Hvis jeg sa at jeg visste det var fatalt: hva skulle du da gjort? Bare lurer, for det virker som en totalt unødvendig bekymring. For øvrig vil jeg tro at det har minimal innvirkning på om du har blitt gravid eller ikke- det finnes sikkert gravide svømmelærere 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Hvis jeg sa at jeg visste det var fatalt: hva skulle du da gjort? Bare lurer, for det virker som en totalt unødvendig bekymring. For øvrig vil jeg tro at det har minimal innvirkning på om du har blitt gravid eller ikke- det finnes sikkert gravide svømmelærere Hehe, om du visste at det var det hadde jeg vel blitt litt mindre håpefull frem til det er tid for å ta en graviditetstest. Håper vel egentlig at noen har en lignende historie å komme med, med lykkelig utfall -i dette tilfellet altså graviditet. :-) Håper tiden fra mannen har utløsning og til egget eventuelt blir befruktet er mindre enn to dager.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Hehe, om du visste at det var det hadde jeg vel blitt litt mindre håpefull frem til det er tid for å ta en graviditetstest. Håper vel egentlig at noen har en lignende historie å komme med, med lykkelig utfall -i dette tilfellet altså graviditet. :-) Håper tiden fra mannen har utløsning og til egget eventuelt blir befruktet er mindre enn to dager. Uansett har vel sædcellene svømt opp i egglederne, og dit skal det ikke noe klorvann. Et lite tips: hvis du kun baserer deg på fertile dager ut ifra dato er det ikke sikkert du treffer eggløsning. Har du noen tegn på eggløsning? F.eks. EL-slim eller smerter?
Athene Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Det har absolutt ingenting å si. Uansett om befruktning har skjedd, eller om sædcellen ligger og venter på egget (noe det kan gjøre en liten uke). Det kommer ikke klorvann inn i livmor og eggledere, der alt foregår. Dersom ting hadde vært så tilgjengelige hadde man jo fått infeksjoner i ett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå