Gjest Badabing Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Av praktiske grunner er det bilferie som passer oss best i år. Egentlig er jeg ikke så glad i å kjøre bil, men tenker at om vi kan få sett en del på veien, kan det bli ålreit likevel. Men orker ikke kjøring hver dag. Hva tror dere kunne vært en passende tur når man har to uker til disposisjon?
gustav Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 På 2 uker får du sett masse fint fra norden og ned til alpene. Sør for alpene ville jeg iallefall satt av 2,5 uker til. Og kun gjort om jeg likte å kjøre bil.. Trenger ikke å dra så langt heller, eventyrlysten og tida som avgjør egentlig. Bruk motorveier kun til større forflytninger. Og når dere ca har nådd området dere ønsker, hold dere til småveiene og stopp etter innfallsmetoden. Freedom, baby! (A.Powers) God tur!
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 På 2 uker får du sett masse fint fra norden og ned til alpene. Sør for alpene ville jeg iallefall satt av 2,5 uker til. Og kun gjort om jeg likte å kjøre bil.. Trenger ikke å dra så langt heller, eventyrlysten og tida som avgjør egentlig. Bruk motorveier kun til større forflytninger. Og når dere ca har nådd området dere ønsker, hold dere til småveiene og stopp etter innfallsmetoden. Freedom, baby! (A.Powers) God tur! Jeg kan anbefale Tyskland, Østerrike, Sveits osv. Syns det er fantastisk natur og landskap der nede
gustav Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Jeg kan anbefale Tyskland, Østerrike, Sveits osv. Syns det er fantastisk natur og landskap der nede Har de siste 15 åra vært lykkelig forelska i Italia, men i 5 år før det har vi kjørt på måfå i vest- og sentralEuropa. Blir fortsatt drømmende i blikket av minner som bølgende korn- og solsikkeåkre i Luxembourg, Belgiske landsbygda med sine morsomme måter å kamuflere veiskilt på (oppe på tak o.l), Nederlandske Zeeland med sine dikekompleks, Mosel- og Rhindalen - fra der vannet i Rhinen er brunt og opp til hvor det blågrønnklart kommer ut fra Bodensjøen, siksak-kjøring i bratte fjellpass, for å ta taubanen opp på en fjelltopp og høre skyene synge rundt deg (ja, de synger faktisk på en måte! Kult!). Sånne opplevelser du bare kommer til når du kjører småveier og lar deg bli overraska Med kjæresten ved siden av deg, kaldt drikke i kjølern og herlig musikk over høytalerne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå