AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Jeg planlegger at jeg skal være "sunn", eller rettere sagt bare holde meg unna godteri. Sjokolade, smågodt og sukker generelt. Slik har det vært lenge! Om jeg f.eks tar en liten sjokoladebit, så er hele dagen "ødelagt". Da kan jeg spise usunt resten av dagen, gjerne masse... For dagen etter begynner mitt "nye, sunne liv". Arrgh!! Flere som har det slik? Jeg er forresten normalvektig, og trener ca 30-45 min 6 dager i uka.. Men det kan jo endre seg.... Redd det går den gale veien.. Noen som har noen råd og tips? Er vel kanskje overspising dette?
Apocalypse Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Jeg pleier å tenke at det går helt greit å unne seg en liten sjokoladebit hver dag, men at jeg skal nyte den ordentlig. Spiser du regelmessig? Om man spiser lite på starten av dagen så blir blodsukkeret ustabilt og man får lyst på noe søtt utover dagen - har selv husker jeg prøve å slanke meg og ikke spiste lunsj på skolen, men endte med å overspise da jeg kom hjem i stedet. Spis frukt, yoghurt og lignende som mellommåltid, så er det lettere å stoppe når du er mett ellers. Det var vel egentlig de tipsene jeg hadde å komme med, lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Sånn er jeg også. Og jeg er feit i tillegg Hvor lenge har du hatt det sånn, da? Tror du at det er sukkeravhengighet, eller er det noe psykisk? Jeg vet faktisk ikke selv... Er kanskje et dumt spm, men...
LeaMichele Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Jeg er en overspiser, og har vært sånn så lenge jeg kan huske. Jeg er avhenig av sukker og klarer ikke la vær. Jeg prøver hver dag. Det går greit så lenge jeg holder meg unna mat også, men så fort jeg spiser mat, hva som helst, kommer suget. Jeg sliter også med psyken og har vært deprimert i ca 15 år. Så har selvfølgelig noe med det å gjøre også. Jeg trøstespiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå