AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Del Skrevet 24. mai 2012 Er gravid, og VELDIG kvalm. Hver gang jeg skal pusse tennene begynner jeg å brekke meg. Noen ganger brekker jeg meg "bare" mens andre ganger kaster jeg opp. Dette skjer ellers på døgnet også, ikke bare ved tannpuss. Under graviditeten er det jo ekstra viktig med en god tannpuss, pga. all syra som kommer opp når man kaster opp, men merker at tannpussen ikke blir optimal. Flere som sliter med det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #2 Del Skrevet 24. mai 2012 Spør tnnlegen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. mai 2012 #3 Del Skrevet 24. mai 2012 Du må iallefall ikke pusse rett etter at du har kastet opp. Hvis du kaster opp så skyll med fluorskylling. Vær nøye med tanntråd og puss to ganger dagen. Ikke drikk syreholdig drikke som f.eks juice. Får du problemer med blødende tannkjøtt så kjøp Hexdril på apoteket og skyll med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vit Skrevet 25. mai 2012 #4 Del Skrevet 25. mai 2012 Har du prøvd å bytte tannkrem? Her måtte jeg finne en som ikke har så mye smak. Helt forferdelig følelse med den kraftige smaken i munnen når man er kvalm. Ellers må man bare puste med nesen og prøve forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 25. mai 2012 #5 Del Skrevet 25. mai 2012 Venninna mi brukte barnetannbørste og barnetannkrem da hun hadde ditt problem! Den lille, korte tannbørste gjorde at hun ikke brakk seg så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 25. mai 2012 #6 Del Skrevet 25. mai 2012 Ikke puss tennene rett etter at du har kastet opp ihvertfall, men skyll munnen med vann og vent en halvtime. Da minimerer du risikoen for syreskader på tennene. De fleste tannleger med webside pleier å ha noen tips ute om hva man kan gjøre for å enklest pusse tennene selv om man er gravid og kvalm. Dersom du googler litt, så vil du nok finne noen tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå