Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huseier har postkasse her, men bor et ukjent sted, IKKE her i alle fall, for her bor jeg. Nå skal han selge, og jeg lurer på om det er ulovlig at han har adressa si her?

Vet at det er dodgy i fht. skatt ved salg, men lurer på om det er straffbart?

Har egentlig ikke lyst til å melde i fra, men samme husvert truer meg stadig, depositum har han sagt at han skal beholde, pga "skader", men jeg har dokumentasjon. Han skal også kreve mer penger for "skader" osv. Føler jeg har mitt på det rene, men er redd for å gå til retten pga. lite penger.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå til JussBuss - de har peiling, og kan hjelpe deg med det juridiske og alt rundt, for her tror jeg at det sannsynligvis er en del å ta av!

http://www.jussbuss.no/

Lykke til! :klem:

Skrevet

Selv om huseier har postkasse ved boligen betyr ikke det nødvendigvis at han har den folkeregistrerte adressen der.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Du får si til husverten at han får slutte å plage deg ellers kan det være at en liten fugl hvisker en liten skatteetat et par gullkorn i øret.

Men jeg ville ikke gjort det mens jeg bodde der.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er sant at det ikke er svindel i seg selv, men jeg er villig til å vedde ganske mye, siden postkassa kom for omtrent nøyaktig 1 år siden og han skal selge i disse dager.

Jeg HAR fått meg nytt sted å bo, og har allerede et dårlig forhold til denne mannen, så tenker at jeg ikke har noe å tape? Har egentlig ansett depositumet som en tapt sak, men kan jo hende at han ser litt annerledes på det når JEG har noe på han også.

Fyren er forressten ikke dum. Jeg tror godt at han VET at jeg har en god sak. Men tror han med vilje leier ut til studenter ect. for å ha noen som kan utnyttes litt. Googlet fyren etter at jeg flytta inn, da jeg fant ut hva navnet hans var (han leier ut gjennom falskt navn, hoho), og dette er ikke det eneste svinet han har på skogen for å si det sånn.

Oppgitt med nesten null i inntekt og kjører sviindyre biler. Frister å stjele posten hans før jeg flytter ut, for å se om han ikke tilfeldigvis får trygd også. Vet han driver med snekring, for seg selv, men har ikke funnet noe firma registrert på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...