Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare få dele et tips til dere prøvere med PCOS. Om dette er avgjørende for at vi ble gravide vet jeg jo ikke helt, men det skader i allefall ikke å prøve. De fleste med PCOS vet vel at eggløsningsslimet ikke er helt optimalt i forhold til hos friske, og det er jo dette som skal hjelpe sædcellene oppover. Jeg har heldigvis en ganske mild PCOS så jeg har regelmessig EL, men lange sykluser. Etter å ha prøvd ett år leste jeg om glidemiddelet PreSeed som skal etterligne eggløsningsslim. Det var verdt et forsøk og vi kjøpte inn og brukte på neste PP og da ble jeg gravid! Helt utrolig. Jeg tenkte det var en tilfeldighet, men da vi skulle prøve på nr 2 brukte vi PreSeed allerede første PP og vet dere hva? Vi ble gravide på første forsøk! Det er så fantastisk og herlig at jeg må bare få dele med dere i håp om at flere kanskje vil oppleve å lykkes raskere. Jeg hadde gruet meg til lang prøvetid og så gikk det så raskt at jeg kan nesten ikke tro det. Håper virkelig mange andre får nytte av det, unner alle prøvere å bli gravide raskt. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke PCOS men syns det er veldig bra at du delte dette på KG:) Håper andre også lykkes like fort some dere!!

Skrevet

Må bare poengtere at de med PCOS ikke har dårligere eggløsningsslim enn andre. Eggløsningsslimet er akkurat det samme. Det er andre faktorer, som manglende/uregelmessige eggløsninger og hormonforstyrrelser som gjør det vanskeligere å bli gravid med PCOS.

PreSeed er bra for de som har en tendens til å være litt tørre, og det jobber ikke mot sædcellene slik andre glidemidler gjør. Men det bidrar dessverre ikke til å bli lettere gravid, uansett hvilken diagnose man har.

Det som forøvrig er sant er at surhetsgraden i slimet har virkning på sædcellene. Dette er det forsket mye på, og man har dessverre ikke funnet noe som kan hjelpe på dette i særlig grad, da det er miljøet i livmor og eggstokker som er det viktigste for sædcellens trivsel. De er jo ute av selve vagina (der preeseed og andre midler kommer til) ganske raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...