Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har en gratis app å anbefale? (har iPhone)

Har prøvd Allevo. Er den til å stole på?

Har lagt inn alle opplysninger og det står at jeg burde få i meg 2633 kalorier pr dag (prøver å gå ned i vekt fra 116 til 90), og når jeg legger inn alt jeg klarer å spise i løpet av en dag så kommer jeg bare opp i 980 kalorier og jeg er stappmett!! Klarer virkelig ikke få i meg mer :(

Så jeg begynner å lure på om den er til å stole på og om den regner ut kaloriene riktig

(jeg får jo hele tiden beskjed om her på forumet at vekt har KUN med kalorier inn/ut å gjøre...og når jeg ser på denne appen så skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt)

Endret av Ryvre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir mye lettere hvis du skriver nøyaktig hva du spiste den dagen som var 980 kaorier.

Skrevet

Det husker jeg ikke eksakt nå, lurte egentlig ikke på om noen her kunne regne det ut for meg, men om de har noen erfaring med appen eller som kan tipse om en gratis app som man kan stole på

Skrevet

myfitnesspal er gratis, og den hjelper meg med å gå opp i vekt ;) hehe! Kjempebra app hvor du legger inn høyde, vekt, hvor aktivt yrke du har. Og så legger man inn fysisk aktivitet hver dag :)

Skrevet

Skal sjekkes ut :)

Skrevet

På MyFitnessPal så får jeg beskjed om at jeg skal ha inntak av 1900 kalorier pr dag... Over 700 kalorier mindre enn den andre appen og det høres mer fornuftig ut også

Skrevet

La inn alt det jeg kan huske å ha spist i dag og kom opp i 791 kalorier :(

Og jeg spiser ca det samme hver dag så at jeg ikke går ned i vekt vet jeg ikke da dersom det kun handler om kalorier inn/ut

Skrevet

Men tar du med alle småtingene som er lett å glemme? Smør på brødskiven, olje i pannen, et par glass juice her og der osv gir faktisk ganske store utslag i det samlede bildet.

• Liker 1
Skrevet

Ja, har tatt med alt jeg kan huske. Også slike småting.

Skrevet

Noen som har en gratis app å anbefale? (har iPhone)

Har prøvd Allevo. Er den til å stole på?

Har lagt inn alle opplysninger og det står at jeg burde få i meg 2633 kalorier pr dag (prøver å gå ned i vekt fra 116 til 90), og når jeg legger inn alt jeg klarer å spise i løpet av en dag så kommer jeg bare opp i 980 kalorier og jeg er stappmett!! Klarer virkelig ikke få i meg mer :(

Du kan ikke beregne energibehovet ditt med så stor nøyaktighet. Hvis du sitter litt mer stille enn vanlig synker det plutselig med kanskje 5%, hvis du går rundt i byen en hel dag forbrenner du plutselig kanskje 5-10% mer enn gjennomsnittsverdien.

Så jeg begynner å lure på om den er til å stole på og om den regner ut kaloriene riktig

Nei, ingen nettsider eller apper som beregner forbrenning og energibehov er til å stole på. Du kan i beste fall se på det som en pekepinn om hvor mye du bør få i deg og hvor mye du forbrenner. Faktisk energibehov og faktisk forbrenning kan variere sterkt med genetiske faktorer samt ting som blir for detaljert til å mate inn i appen/nettsida, eller som er mer eller mindre umulig å finne ut, som f. eks. eksakt antall watt du yter under en treningsøkt.

Det som du derimot kan stole på 100% er baderomsvekta. Hvis du over tid (du skal ikke bry deg om små variasjoner fra dag til dag) har en stabil vekt betyr det at du får i det omtrent like mye som du forbrenner. Hvis du går opp i vekt spiser du mer enn du forbrenner, og omvendt. Så lenge du har grei kontroll på spisinga og klarer å spise omtrent like mye hver dag trenger du overhodet ikke telle kalorier.

Noen folk har det dessverre sånn at de ikke klarer å stoppe å spise, for disse kan det være greit å telle kalorier.

Skrevet

Vekta mi er stabil og har vært det over ganake lang tid, men jeg kan jo ikke akkurat spise mindre heller da jeg allerede spiser ganske lite

Skrevet

Vekta mi er stabil og har vært det over ganake lang tid, men jeg kan jo ikke akkurat spise mindre heller da jeg allerede spiser ganske lite

Men du kan jo være mer aktiv.

Skrevet

Men du kan jo være mer aktiv.

Det er umulig. Jeg er så aktiv som jeg bare kan...men som likevel er veldig lite :(

Skrevet

Nettopp derfor kan du jo si hva du spiser og hva du trener, så kan noen prøve å tolke dette. :)

Skrevet (endret)

I dag har jeg spist:

2 brødskiver med smør og gulost (brødet var slikt fransk energibrød på tilbud hos Meny)

2 tortilla med tilsammen ca 100g kyllingfilet stekt i ovnen, masse vestfoldsalat og agurk, litt løk og ca 1 ts rømme fordelt på begge to.

En halv kurv med jordbær

Aktivitet:

Husarbeide i ca 1 time tilsammen, ble ganske svett - delvis pga varmen og delvis fordi jeg holdt et relativt høyt tempo

Ergometersykkel i ca 15 minutter i moderat tempo

Jo også litt lek med dyra som vil si sparke ball med bikkja i hagen, "jage" lek med ilderene og slikt

Endret av Ryvre
Skrevet

Du kan være mye mer aktiv enn dette...

Skrevet

Du kan være mye mer aktiv enn dette...

Nei, jeg kan ikke det.

Skrevet

Nei, jeg kan ikke det.

Er du ei sånn så kan leke med hunder og gjøre akkurat det du vil, men når det kommer til trening og jobb så er du for syk til det??

Skrevet

Nei jeg kan ikke gjøre akkurat hva jeg vil.

Uansett så gidder jeg ikke diskutere dette her så bare la det ligge

• 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...