Gå til innhold

For mye karbohydrater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg spiser alt for mye karbohydrater, og om det gjør at jeg har lagt på meg veldig? Jeg spiser nemlig karbohydrater til hvert eneste måltid fant jeg ut :sjenert:

Det går to rundstykker til frokost. To-tre brødskiver til lunsj. Spiser en del pasta, ris og poteter til middag + et rundtstykke. Og så til slutt havregrøt/knekkebrød til kvelds..

Jeg tenkte å bytte ut alle karbohydratene med feks egg til frokost, salat og fisk til lunsj og mer grønt til middag :)

Hvilke ulemper har så mye karbohydrater i kosten? Vil jeg merke noe særlig forskjell om jeg kutter ned en del av det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hjelp? :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Du holder deg mett lenger dersom du spiser proteinrik kost.

Gjest *Maja*
Skrevet

Du vil nok gå ned en del om du kutter ned på karbsene ja. Karbs holder på vann og spiser du for mye av dem(som det lett for å gjøre) så omdannes det og lagres til fett for det er vanskelig å forbrenne så mange kalorier som mye av maten du beskrev har.

Jeg ville beholdt brun ris/pasta til middag(men det holder med en knytteneve ferdig kokt vare), men ellers er det flere måltider som du kan droppe brødet, evt. bytte det ut med Ryvita knekkebrød.

Til lunsj ville jeg hatt salat med skinke/reker/kylling/egg etc.

Til kvelds holder det med en lett skinkeomelett.

Skrevet

Karbohydrater er helt fint, eneste du bør gjøre er å bytte til grovere produkter, fullkornsris, fullkornspasta, grovere brød og rundstykker osv. Men du kan evt. bytte ut lunsjen med salat eller noe annet lettere mat. Reduser heller mengde pasta eller ris til middag og ha mer grønnsaker til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...