Gå til innhold

baby 11 mnd vil ikke sove dagslur, hjelp.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har ei jente på snart 11 mnd som har hatt veldig fine rutiner; står opp ca 7 og legger seg mellom 18.30-19. Hun har hatt to dagslurer

på ca 30min - 2 timer, men de siste dagene har hun ikke ville sovet på dagen i det hele tatt. Vi har lagt hun i vognen og hun er veldig trøtt, men samtidig så bare setter hun seg opp og vil se seg om. Nytter ikke å legge hun ned igjen da hun bare setter seg opp og slik fortsetter det

helt til hun sovner sittende og vi legger henne da ned, og sover i ca 2 timer. Av og til sovner hun ikke selvom hun er stuptrøtt:/

Legging og søvn på natten går helt fint:)

Det jeg lurer på er om noen har vært borti det før, og hva vi kan gjøre for at hun ikke setter seg opp ovs? Seler har vi prøvd, men hun ligger bare å skriker dersom hun ikke kan sitte. Burde vi bytte til en vogn der hun ligger godt, men samtidig ser ut? Ah, er så vanskelig:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er bare de siste dagene, kan det skyldes varmen? Gutten min er en del yngre enn jenta di, men han har sovet ca. halvparten av det han pleier, eller mindre, på dagen de siste dagene. Og jeg føler meg overbevist om at det skyldes varmen. Humøret er merkelik nok upåklagelig, men jeg ser at han er trøtt, men uten å få roen på seg når han ligger i vogna. Han sover også som vanlig på natta (bortsett fra at han våkner mye av sult, men det har han gjort noen uker).

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er bare de siste dagene, kan det skyldes varmen? Gutten min er en del yngre enn jenta di, men han har sovet ca. halvparten av det han pleier, eller mindre, på dagen de siste dagene. Og jeg føler meg overbevist om at det skyldes varmen. Humøret er merkelik nok upåklagelig, men jeg ser at han er trøtt, men uten å få roen på seg når han ligger i vogna. Han sover også som vanlig på natta (bortsett fra at han våkner mye av sult, men det har han gjort noen uker).

ja, det har jo først når varmen kom at hun ikke ville sove dagslurer slik hun pleier, så det kan jo være derfor?:) Da venter vi å ser om det forandrer seg. Takk for tips!!

Skrevet (endret)

ja, det har jo først når varmen kom at hun ikke ville sove dagslurer slik hun pleier, så det kan jo være derfor?:) Da venter vi å ser om det forandrer seg. Takk for tips!!

Jeg snakket akkurat med en venninne, som sa at hennes baby nesten ikke har sovet på dagen i dag heller. Så de blir nok påvirket. Men du vet jo ikke før det har blitt mindre varmt igjen, om det var varmen.

For min egen del håper jeg faktisk at det blir litt mindre varmt framover. Så får jeg kanskje en gutt som vil sove om dagen (han trenger det jo egentlig), og kanskje folk holder seg innendørs om kvelden, framfor å bråke i bakgården så sønnen min våkner og må ligge med lukket vindu, stakkars. :ler:

Endret av Vera Vinge
  • Liker 1
Skrevet

Har du ikke seler i vognen? Gutten min pleide ikke å finne roen dersom han ikke var spent fast, da ville han bare sette seg opp og se seg rundt (eller aller helst klatre ut av den :) .

Nå betyr vogn og seler ro for ham, og han nikoser seg i vogna de få minuttene fra jeg legger ham i den til han sovner. :)

Skrevet

Nytter ikke å legge hun ned igjen da hun bare setter seg opp og slik fortsetter det

helt til hun sovner sittende og vi legger henne da ned, og sover i ca 2 timer. Av og til sovner hun ikke selvom hun er stuptrøtt:/

Hun sovner altså til slutt, og tar én lur?

Da vil jeg tippet at hun har kuttet ned til én lur. Jenta vår gjorde det ved ca. ni måneder; hun ble helt umulig å legge til formiddagsluren, og sov heller 2-3 timer etter lunsj.

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke seler i vognen? Gutten min pleide ikke å finne roen dersom han ikke var spent fast, da ville han bare sette seg opp og se seg rundt (eller aller helst klatre ut av den :) .

Nå betyr vogn og seler ro for ham, og han nikoser seg i vogna de få minuttene fra jeg legger ham i den til han sovner. :)

har seler i vognen ja, som vi bruker når hun sitter oppreist. hun nekter å ha de på når hun skal sove. heldig du ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hun sovner altså til slutt, og tar én lur?

Da vil jeg tippet at hun har kuttet ned til én lur. Jenta vår gjorde det ved ca. ni måneder; hun ble helt umulig å legge til formiddagsluren, og sov heller 2-3 timer etter lunsj.

sovner ikke alltid, men av og til. når hun først sovner så sover hun godt, så kan jo være som du sier at hun går over til å kun sove en lur:)

AnonymBruker
Skrevet

prøvde å legge henne i sengen sin idag, og da sovnet hun med en gang, så det kan tyde på at det er varmen som plager henne. :)

• 1 år senere...
Gjest Bella
Skrevet

AnonymBruker: AKKURAT sånn som du beskriver det, har vi det nå, og min datter er 11,5 mnd. Googlet baby som ikke vil sove og denne lenken kom opp! (Helt likt vårt "problem"). Det hele startet da hun ble 11 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...