AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Hei.. Jeg er en overvektig jente som sliter litt med vekten. På grunn av en fæl skade i ryggen kan jeg ikke trene! Kan ikke trene noen som helst øvelser, jeg kan så klart gå, gå på fjellet og slikt, men er ikke mye jeg greier på grunn av denne skaden. Dermed lurer jeg på å legge om kostholdet mitt og gå for lav karbo. Men trenger litt mer info om selve kostholdet....
FantasDick Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Les deg opp på Lavkarbo.no og spør så masse du vil på forumet der. Det er kjempemange flinke mennesker der inne, med masse kunnskap om de fleste retningene.
Solbærsaft Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Jeg gikk ned 10 kg på lavkarbo i løpet av 4 mnd.. Etter et sykehusopphold (i forbindelse med noe helt annet) begynte jeg og spise karbo igjen og da gikk jeg så klart opp alle ti igjen. Skal du gå for lchf så må du huske at det er en livsstil og ikke en diett. Som ved alt annet så vil man gå opp igjen når man begynner å spise maten som gjorde at man la på seg i utgangspunktet. (det samme gjelder jo lavkalori!) Det er så utrolig mye man kan spise på lchf, man må bare venne seg av med maten man er vandt til. Lchf-pizza smaker feks anderledes enn vanlig pizza pga bunnen. Men fyllet kan du spise deg mett på. Bare sett deg godt inn i det sånn at du ikke spiser feil matvarer i den tro at de er lchf. Det er mye god hjelp i forumet som ble nevnt over her, men husk at det finnes mange forskjellige retninger og noen tillater mer karbo enn andre. Finn fin retning og hold deg til den. Bruk diett.no for å skrive inn hva du spiser så du vet hvor mange karbo du har spist. Lykke til (psst! Du kan spise fløteiskrem! Egg+sukrin+fløte+smak, feks vaniljeessens. Ikke vaniljesukker!) Endret 25. mai 2012 av Solbærsaft
Solbærsaft Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Dobbeltpost Endret 25. mai 2012 av Solbærsaft
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Jeg hiver meg på her. Kunne tenkt meg selv å legge om kostholdet, men sliter med høyt kolesterol. Bør jeg holde meg unna da?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Les også denne: http://www.iform.no/pub/art.php?id=171
Redbull Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Jeg hiver meg på her. Kunne tenkt meg selv å legge om kostholdet, men sliter med høyt kolesterol. Bør jeg holde meg unna da? Hele poenget med lavkarbo er å spise SUNT fett, proteiner og masse grønnsaker. Så ja, det kan du
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Ord delings feil (oh the irony) Eh.... what?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 Eh.... what? Hvis du er TS, jeg forsøkte å være morsom på din bekokstning. Det heter "lavkarbo", ikke "lav karbo". Jeg vet ikke hva som er verdt, folk som driver med orddeling, eller de som ikke vet den korrekte bruken av og/å.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #12 Skrevet 25. mai 2012 Hvis du er TS, jeg forsøkte å være morsom på din bekokstning. Det heter "lavkarbo", ikke "lav karbo". Jeg vet ikke hva som er verdt, folk som driver med orddeling, eller de som ikke vet den korrekte bruken av og/å. Jeg mente selvfølgelig "verst", det gikk litt fort i svingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå