AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Jeg legger dette under hus og hage, siden det er relatert til det. Jeg bor i en blokk og har leilighet i første etasje. Problemet er at nabobarna stadig vekk sparker fotball så jeg får ballen på min terrasse. De har ødelagt diverse planter (dyre var de og) og nå smalt det en ball i stuevinduet! Jeg blir gal, hater barn fra før men nå imploderer jeg snart!! Har sagt fra til de flere ganger, i en høflig tone at dette ikke er ok. Unnskyld sier de da. Men same shit every fucking day!! Noen tips til hva jeg kan gjøre? Tør ikke si fra til foreldra, de er fra Afrika og jeg er redd de kommer til å drepe meg. Men sa fra at jeg tar ballen deres dersom den kommer inn på min eiendom igjen. Kan styret vedta forbud mot ballspill? Jeg kan så lite om sånt. Takker for svar fra noen som vet 2
Gjest Solsmil Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Redd foreldrene kommer til å drepe deg fordi de er afrikanere? da blir det nok vanskelig å få orden situasjonen.
Ryvre Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Si ifra til foreldrene!! De dreper deg ikke bare fordi de er fra Afrika veit du 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Du kan klone deg selv. Så kan jeg bruke den ene til å denge den andre med. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Ikke FORDI de er afrikanere, men man vet jo aldri om man kan bli slått ned eller drept pga naboklager.. det har jo stått i VG blant annet. Ikke kan dem særlig norsk heller skjønneru. Jeg er så irritert at jeg skriker snart. Har prøvd å oppføre meg voksent her men de skjønner jo ingenting så.. Ballspill er syyykt irriterende, og i tillegg er jeg livredd baller! Ikke bare jeg som er irritert heller. Kan styret gjøre noe her i boligsameiet? 1
Ryvre Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Ok 1) VG er en tabloidavis, ikke ta ALT som står der helt seriøst. 2) enten så slutter du å irritere deg og lar det fortsette, eller så sier du klart i fra til foreldrene...sjansen for at du blir drept er minimal 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Ok 1) VG er en tabloidavis, ikke ta ALT som står der helt seriøst. 2) enten så slutter du å irritere deg og lar det fortsette, eller så sier du klart i fra til foreldrene...sjansen for at du blir drept er minimal Men hvordan skal jeg vite hvem som er foreldrene? Skal jeg ringe på dørklokka til alle som har utenlandske navn?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Hadde samme problemet... etter og ha gitt beskjed om at det ikke er greit gjentatte ganger tok jeg rett og slett saken i egene hender. og jeg konfiskerte alt av baller og leketøy som fløy min vei. Ønsker foreldrene og få igjen lekene de har betalt for, så vil jeg gjerne ha igjen planter jeg betalt for, og penger til vinduet som ble knust for noen år siden. Nå hørtes jeg sikkert ut som verdens værste nabo.. men det kan jeg faktisk leve med. Håper barna er redd meg. 11
Ryvre Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Men hvordan skal jeg vite hvem som er foreldrene? Skal jeg ringe på dørklokka til alle som har utenlandske navn? Forhør deg litt rundt i nabolaget, følg etter ungene når de går hjem eller lignende
Gjest Doh Skrevet 24. mai 2012 #10 Skrevet 24. mai 2012 Gjør som AB, konfisker alt som havner inne i hagen din. Om det ikke hjelper går du til styret. Og helt ærlig: om du skal være redd for at folk dreper deg fordi du ikke ønsker at barna deres skal sparke en ball inn i hagen din kommer du til å slite framover. Ingen er vel SÅ redd for afrikanere? 4
Sugerøret Skrevet 24. mai 2012 #11 Skrevet 24. mai 2012 Borettslaget har vel husordensregler? Ta det opp med styret og hør Her er ballspill forbudt,men det spilles ball alikevel. Bor i 1.etg. og får baller ,kongler og alt mulig rart kastet/sparket inn på veranda eller igjennom vindu.Snakke til ungene fungerer ikke.De gir faan Det som faktisk funker er å kontakte foreldre,en advarsel og så skriftlig klage Har barn selv og skulle de spille ball,versågod opp til ballplassen. Det virker som folk ikke bryr seg lengre,de tenker ikke på at igjennom husleien betaler vi på fellesområder osv. Grøntanlegg -planter -uteplass. Ungene ødelegger og alle må betale. Litt feil mener jeg.De som ødelegger får betale for seg
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #12 Skrevet 24. mai 2012 Jeg snakket med ene faren til en av barna nå. Sa fra at det ikke er greit at de oppfører seg sån og de kan heller sparke ball et annet sted (bor rett ved flere parker + fotballbaner i massevis rett nedi gata her). Da fikk jeg høre følgende: "Slut å klag jævla kjerring. Jeg skal banke deg". Så joda, om jeg ikke var redd før er jeg iafall pisseredd nå. Tenkte kontakte en i styret, for sånne trusler er ikke hyggelig! Det med konfiskering var lurt, får begynne med det nå.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #13 Skrevet 24. mai 2012 Så annmeld de da vel? det er ikke lov og true folk i Norge.. og jeg kan tenke meg at barnevernet fint har lyst til og ta en titt i det hjemmet der.. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #14 Skrevet 24. mai 2012 Høres ut som du gjør hele saken mye vanskeligere enn det faktisk er TS. Jeg tviler på at de kommer til og drepe deg eller banke deg! Vil du ha en forandring må du si ifra og stå på ditt.. ikke bøye deg i støvet for trusler som "jeg skal banke deg".... Hvor gammel er dere? Ta en rask telefon til politiet og si at du gjerne vil anmelde din nabo for trussler/trakasering. Så langt har du jo faktisk ikke gjort noe som helst for og prøve og fikse det...
liv Skrevet 24. mai 2012 #15 Skrevet 24. mai 2012 Neste gang de får ballen opp på din hveranda sier du; Hvordan kan jeg vite at det er din ball, vis meg kvittering så skal du få den igjen. lukker døra og tar med deg ballen inn. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #16 Skrevet 24. mai 2012 Jeg snakket med ene faren til en av barna nå. Sa fra at det ikke er greit at de oppfører seg sån og de kan heller sparke ball et annet sted (bor rett ved flere parker + fotballbaner i massevis rett nedi gata her). Da fikk jeg høre følgende: "Slut å klag jævla kjerring. Jeg skal banke deg". Så joda, om jeg ikke var redd før er jeg iafall pisseredd nå. Tenkte kontakte en i styret, for sånne trusler er ikke hyggelig! Det med konfiskering var lurt, får begynne med det nå. Bløffmaker. Fra å frykte for livet ditt til å plutselig spore opp og konfrontere faren? Som utfra din afrikaner-teori antagelig er farligere enn moren ville vært til og med? :gjeiper: 2
Brunhilde Skrevet 24. mai 2012 #17 Skrevet 24. mai 2012 "Slutt å klag jævla kjerring. Jeg skal banke deg." Ikke verst av en som ikke snakker norsk, gitt. (Som du selv sa tidligere i tråden.) Jeg tror, helt ærlig, at problemet er mer dine holdninger enn noe annet. Spørs om ikke du er litt over gjennomsnittet gretten ift barn. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #18 Skrevet 25. mai 2012 "Slutt å klag jævla kjerring. Jeg skal banke deg." Ikke verst av en som ikke snakker norsk, gitt. (Som du selv sa tidligere i tråden.) Jeg tror, helt ærlig, at problemet er mer dine holdninger enn noe annet. Spørs om ikke du er litt over gjennomsnittet gretten ift barn. Jeg kan da noen fraser både på spansk ("Jeg er en krokodille."), fransk ("Vil du ligge med meg?") og til og med russisk ("Stopp, du er ved den norske grensen.") selv om jeg verken snakker eller forstår språkene. Han ts snakker om har vel lært seg noen viktige fraser på norsk som han kommer langt med. 1
Brunhilde Skrevet 25. mai 2012 #19 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Jeg kan da noen fraser både på spansk ("Jeg er en krokodille."), fransk ("Vil du ligge med meg?") og til og med russisk ("Stopp, du er ved den norske grensen.") selv om jeg verken snakker eller forstår språkene. Han ts snakker om har vel lært seg noen viktige fraser på norsk som han kommer langt med. Jada, jada! Eller så er ts nok en rasist som prøver å pakke inn budskapet sitt her på KG. Jeg vet hva jeg tror. Edit: endret et par ord Endret 25. mai 2012 av Brunhilde 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå