Gå til innhold

en femåring er forelska i meg

Anbefalte innlegg

Gjest gjest_jente20
Skrevet

hei :)

jeg er ei jente på 20 år som har tatt et friår fra skolen, og arbeider derfor i en barnehage her jeg bor. i denne barnehagen er det en gutt på 5 år som sier han er forelsket i meg. i starten fant jeg og de andre ansatte det morsomt, siden han til stadighet kom meg spesielle uttalelser. en gang sa han blant annet "jeg kommer aldri til å glemme deg", mens han så lengselsfult på meg der jeg stod øverst i trappa. han har heller ikke noe problemer med å innrømme ovenfor de andre barna at han er forelsket i meg når de erter han for det. den senere tiden har han derimot fått en stort behov for å ta på meg, klemme meg og kysse på meg - særlig nå de seneste dagene når jeg har gått med mindre klær en normalt pga det varme været.

jeg lurer derfor på om det er noen av dere som har erfaring med småbarn og forelskelse. er det ordentlige følelser denne gutten føler (for de virker ganske oppriktige)? i tillegg er jeg veldig usikker på hva jeg skal si og gjøre når han "puser" på meg. det er jo absolutt ikke sånn at jeg vil at han skal gjøre det, for er jo i bunn og grunn rimelig kleint. jeg er derimot redd for å såre gutten.

på forhånd takk ! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg har jobbet mye i barnehage og med psykisk utviklingshemmede (ungdom). Det er ikke uvanlig at disse situasjonene oppstår!

Du burde snakke med ham når han "puser" for mye (mer enn du synes er OK) og f.eks forklare at du og jeg er venner, men ikke kjærester.

Du kan si at fordi du jobber i barnehagen og er voksen, så kan dere ikke være kjærester.

I tillegg bør du kanskje snakke med de andre i personalet og forklare at det kan bli litt vel mye kos.

Hvis det tiltar og blir ubehagelig for deg kan jo de forklare til foreldre. :)

Hvis han skal kysse på deg og "klå" ut av nysgjerrighet, er det greit å si "nei" og gå over til annen aktivitet. Det mest effektive er å ikke respondere, men heller "ikke bry seg" og gå over til noe annet som han også synes er gøy, men mer ok. F.eks reise deg og ta ham med til sandkassen.

Bruk også "jeg må leke med de andre barna også, vet du!".

Jeg har mest opplevd dette med litt eldre barn på avlastningsbolig, der det er enklere å si nei, men litt eklere å være i situasjonen. ;)

• Liker 2
Skrevet

Bare husk at en 5-åring legger helt andre følelser i begrepet "forelsket", enn en forelsket 15-åring gjør.

• Liker 2
Gjest gjest_jente20
Skrevet

jeg skjønner jo det at det en femåring legger i begrepet "forelskelse" ikke er det samme som en femtenåring, men det er likevel det behovet for å ta på meg og kysse meg som jeg reagerer på. synes måten han viser følelser på er langt over normalt for alderen.

og sånn for å ha det klart, så lar jeg ikke være å gjøre noe når han begynner å kose og kysse på meg - jeg tar han selvfølgelig forsiktig på avstand og forsøker å rette fokuset hans mot noe annet. problemet er først og fremst at jeg mangler ord. vet liksom ikke helt hva jeg skal si. synes drosophilia kom med mange gode tips, så takk for det :) skal ha det i bakhodet i tiden framover. får ta det derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Les opp noen innlegg fra kg for han så mister han fort lysten på dame :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...