Gå til innhold

Når begynte du så se resultater av treningen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lang tid tok det før dere sofaslitere begynte og se resultater av treningen?

Jeg tenker på magemuskler spessielt. og hvor lang tid det tok før du følte at lårene var strammere og rumpa satt litt bedre :-P

Jeg har ikke veldig mye underhudsfett.. har gått ned endel i vekt. men har veldig slapp hud. alt disser litt liksom. så jeg ønkser og stramme opp, og få litt småmarkerte muskler. men jeg ser aldri noen resultater og det er så demotiverende:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min storesøter (som var ganske så rund) begynte så vidt å se en forskjell etter 6 mnd. Etter 1 år var det en tydelig forskjell og etter 1,5 år var hun fit:)

Jeg derimot mistet 10 kg etter 6 mnd og folk så ikke en gang forskjell haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer vel an på hvor mye man trener, hvordan man trener og hvor mye man regulerer kostholdet i tillegg. Hvor mye overvekt man har teller vel også med i beregningen, da man går fortere ned i vekt hvis man er tung og har mye ekstra vekt.

Jeg trener zumba fem ganger i uka (30-60 min hver gang og variert mellom kardio og lett styrketrening) og har bare gjort bittesmå endringer i kostholdet (spiser ikke godteri, potetgull, søtpålegg o.l. og drikker ikke brus eller saft til vanlig). Jeg er ca 20 kg overvektig og er skikkelig sofapotet til vanlig (ganske rolig jobb). Etter 5 uker med trening og litt bedre kosthold merker jeg veldig lite. Føler jeg kanskje har fått smalere legger og litt mer muskler i armene, men resten av kroppen ser nesten ut til å ha hengt seg opp. Men jeg veier meg ikke og går heller etter målebånd, så jeg får se neste helg når jeg skal ha min andre måling, og dermed første sjekk, om jeg har minket noe. Er redd jeg blir skuffet, men trøster meg med at jeg hadde tenkt at dette måtte ta tid. Dessuten blir jeg jo sunnere av å spise litt bedre og trene mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meridius

Hvor lang tid tok det før dere sofaslitere begynte og se resultater av treningen?

Jeg tenker på magemuskler spessielt. og hvor lang tid det tok før du følte at lårene var strammere og rumpa satt litt bedre :-P

Jeg har ikke veldig mye underhudsfett.. har gått ned endel i vekt. men har veldig slapp hud. alt disser litt liksom. så jeg ønkser og stramme opp, og få litt småmarkerte muskler. men jeg ser aldri noen resultater og det er så demotiverende:O

Holder du fortsatt på å gå ned i vekt og trener? Man kan ikke både bygge muskler og gå ned i vekt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg er så merkelig proposjonert eller noe. Hvis jeg trener nok og riktig, får jeg armer, mage og overkropp som jeg er fornøyd med etter en måneds trening. Rumpe og lår kommer jeg derimot aldri til å bli kvitt. Blir jo strammere, men får aldri mindre rumpe

.

Når

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Isj, funket ikke å redigere innlegget mitt. Når det gjelder å få en mer markert kropp, synes jeg det er styrketrening som funker. Etter hvert som du blir sterkere, må du øke på med vekter for å få resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder du fortsatt på å gå ned i vekt og trener? Man kan ikke både bygge muskler og gå ned i vekt samtidig.

Er 163 høy, veier 60 kg nå.. skal gå ned 5 kg til så er jeg vel fornøyd med vekt nedgangen. Men jeg ønsker og bli markert. men det er jo gørr kjedelig når jeg ikke ser noen resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merket forskjell etter 2 uker og såg forskjell etter en mnd.

Jeg vil synes at svar i denne tråden er mer interessante dersom det blir sagt noe om type trening, øvelser, hvor ofte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg vil synes at svar i denne tråden er mer interessante dersom det blir sagt noe om type trening, øvelser, hvor ofte.

Trente styrketrening (bodypump) tre ganger i uka og varmet opp en halvtime på elipsemaskin før dette.

Men jeg spiste også sunt. Ingen unødvendige kalorier. En spisedag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meridius

Er 163 høy, veier 60 kg nå.. skal gå ned 5 kg til så er jeg vel fornøyd med vekt nedgangen. Men jeg ønsker og bli markert. men det er jo gørr kjedelig når jeg ikke ser noen resultat.

Da anbefaler jeg at du går ned i vekt først, og så bygge muskler. Da det ikke er mulig å bygge muskler med et kaloriunderskudd. Fordelen med å gå ned i vekt først er at du lettere vil se resultater når du skal bygge muskler eller i ditt tilfelle bli mer markert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For overvektige med strikt diett ja, men TS er langt fra overvektig.

Det er enklest for de som er overvektige men det er ingen umulighet. Denne karen her var vel ikke noe særlig overvektig, men utrent og dvask. Man trenger heller ikke gå så drastisk til verks som han gjorde. Det er ikke enkelt, men heller ikke umulig. Er enig i at det nok er lurere og enklere å gå ned i vekt først. Det gjorde jeg selv for et par år siden, men gikk siden ned tre-fire kilo siden uten at det gikk utover styrken og muskler. "bygget" som vanlig men med noe underskudd og mye proteiner.

Her er også en artikkel om temaet:

http://bramat.no/vekt/slanking/340-onsker-du-mer-muskler-og-mindre-fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Lik høyde og lik vekt som meg. Jeg veide 52 kg i alle år, men ble syk og la på meg 10 kg. Gått ned 2 kg og er fornøyd med det. Trenger ikke å gå noe mer ned for da forsvinner rumpe og pupper, og det må jo ikke skje. Jeg er veldig lettbygd og har alltid vært ei lita veltrent flis, men ser jo mye bedre ut nå med litt former.

Men jeg merker stor forskjell nå etter fem måneder trening. Vekta gikk ikke ned de første månenden, men så har jeg ikke fokusert på denne heller. Jeg har fokusert på muskleoppbygging/stramming og har mistet flere cm rundt lår og midje og jeg spiser godt med proteiner. Ga faen i vekta og brukte målebånd i stedet. Har trent jevnt med kardio og styrke.

Og ingen får ta ifra meg sjokolade, rødvin og potetgull (i ny og ne). Da trener jeg heller litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da må du trene styrke. Det strammer og former kroppen, når du gjør det riktig. Det er bare tull at man blir svær av styrketrening.

Mange trener bare kondisjon, og ikke styrke. De brenner fett, men får ikke strammet opp.

Kostholdet og restitusjon er også viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Takker for svar.

bare for og svare på "spørsmålene"

jeg er langt ifra overvektig. men kanskje litt chubby etter for mye gatekjøkken mat (Kebab og burger burde forbys!) :-P

Er heller ikke redd for og bli noen sværing av og trene styrke! da jeg omtrent ikke har fiskebolle muskler engang.. det finnes ikke styrke i denne kroppen, så jeg har bare godt av og pumpe litt jern som de sier.

Skulle selvfølgelig hatt kroppen til Marilyn Monroe om jeg fikk velge. men jeg har desverre ikke den kroppsbygningen, og blir fort tynn som en flis om jeg går ned for mye. Derfor satser jeg heller på og bli markert.. muskler er jo litt sexy også ;-P

Leste ett sted at det tar ca 4 uker før jeg ser forksjell

8 uker før familie og nære venner ser forskjell

og ca 12 uker før resten av verden ser forskjell... dette var vel kanskje bare noe motivasjonspiss men jeg satser på og holde det gående i 90 dager (3mnd) før jeg i det hele tatt vurderer og gi opp noe som helst..

kjører hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...