otilie Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Ser at de trenger folk på Torfinnsbu, og jeg vurderer å ringe Fondsbu og Tyinholmen og høre om de trenger noen til sommerjobb.. om det ikke er for sent da.. har ikke tenkt på å søke der, og har vel egentlig vært litt skeptisk siden ja.. det er jo midt på fjellet og det er litt kjipt å reise fra venner og familie når jeg til vanlig studerer i en helt annen by også. Men noen om har erfaring fra å jobbe på noen av de stedene, eller andre steder på fjellet? Er det bare gørr kjedelig med jobbing hele tida eller er det gøy? Vil jo ha litt sosialt liv innimellom og...
Gjest mari kontrari Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Jeg jobbet på en annen hytte for et par år siden, og for meg var det en bra sommer. Jeg var borte i ca seks uker, og vi hadde et opplegg der vi jobbet mer eller mindre hver dag, men alternerte mellom tidlig og sen vakt. Vi var ikke så mange, men reiste sammen med en kamerat, og vi jobbet samme skift, så hadde en turkamerat. Den beste bonusen for meg var at jeg ble supersprek, siden det var lite annet å gjøre på enn å gå tur, eller gå i to timer for å komme til nærmeste togstasjon og hytte tilknyttet til denne (mer folk og kiosk man kunne handle i). Mat var inkludert, så vi spiste samme husmannskost/tradisjonell norsk mat som gjestene stort sett fikk, og lite brus, snop og ikke minst øl. I tillegg sparte jeg mye penger - kost og losji ble riktignok trukket fra på lønnen, men jeg leide ut hybelen min til en som hadde sommerjobb der jeg vanligvis studerer, og det er lite å sløse penger på når man befinner seg på høyfjellet. Vet ikke med de hyttene du har sett på, men har hørt hatt større hytter som feks Finsehytta og hotellet der i større grad har dager med helt fri, og det skjer mer som de ansatte kan delta på. I tillegg er man jo mange flere som jobber der, så det er nok mer sosialt. Men om du ikke er for redd for å mistrives ville jeg prøvd, jeg syns det var en fin opplevelse. I tillegg opplevde jeg å få positiv oppmerksomhet rundt akkurat den jobben når jeg senere var på jobbintervju for en deltidsjobb i butikk.
otilie Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2012 takk for svar:) torfinnsbu ligger ganske langt i gokk.. man må inn til fondsbu i jotunheimen og deretter ta båt i 2 timer, eller 1 time eller hvor lenge det nå var.. trur den er ganske liten og.. så er jo litt redd for at det skal bli kjipt. menmen. er ikke så kresen. Men hvor mye ble trekt av kost og losji der du jobba da? Hvor mye betalte du for å bo der? Vil jo tjene penger... hvis man tjener et par tusenlapper fordi det meste går til leie og mat så gidder jeg ikke.
Gjest mari kontrari Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Husker dessverre ikke hvor mye vi ble trekt, det er ganske lenge siden. Men det var langt mindre enn jeg som student betalte i husleie og mat, i hvertfall, og jeg tror jeg hadde rundt 25.000 utbetalt, og jeg var ung, uten formell jobberfaring og det er endel år siden, så for min del var det en god deal - selv om jeg ikke hadde leid ut hybelen min den ene måneden så hadde jeg knapt utgifter utenom. Men dette går det sikkert an å spørre om dersom du vurderer å søke, i hvertfall før du evt. takker ja til en jobb. (Om du ender opp med fjelljobb: Husk gode fjellsko, full mp3-spiller med lader og et godt utvalg av bøker til fritiden din, TV og internett er ikke akkurat garantert :gjeiper: )
otilie Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2012 oki:) hadde bare ekstrajobb ifjor og fikk utbetalt kun 9000 og jeg klarte meg jo helt greit på det! Men nå skal jo husleie betales i sommer og ja! Men om jeg får den, og ikke får noe annet så bør jeg vel takke ja hehe Jepp, trur jeg skal ringe de og høre litt hvordan det er der oppe :D haha nei tenker meg det blir dårlig med strøm og internett, heldigvis er jeg glad i å lese :D tusen takk:)
Gjest Koala Lompa Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Hei! Jeg jobbet en sommer like ved jostedalsbreen og vi bodde på en seter uten innlagt vann og strøm. Det var en utrolig spesiell sommer som jeg aldri kommer til å glemme! Om du får muligheten til å gjøre noe slikt, så anbefaler jeg deg det på det sterkeste! Selvfølgelig var savnet etter familie og venner ekstra sterkt noen dager men man blir tvunget til å sosialisere seg og aktivisere seg på et annet nivå enn hva man ellers gjør f.eks. i en by. Håper du tar sjansen på å oppleve en litt annerledes sommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå