Wednesday Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har så lyst å dra på sykkelferie i sydligere strøk.. (landeveissykkel) ...kanskje frankriket, italia, spania ? ... noen som har noe erfaring/forslag her ?
louisefa Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Hmm, jeg har hatt sykkelferie i Danmark, der er det fantastisk, for alt er jo flatt! Har syklet en del i Frankrike også, men der husker jeg ikke hvor vi syklet for er en stund siden. Men Danmark er kanskje litt for mye "nord"? Men, råder deg til Danmark, men det er opp til deg:) Håper du finner ut noe Lykke til!
Wednesday Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2012 Hmm, jeg har hatt sykkelferie i Danmark, der er det fantastisk, for alt er jo flatt! Har syklet en del i Frankrike også, men der husker jeg ikke hvor vi syklet for er en stund siden. Men Danmark er kanskje litt for mye "nord"? Men, råder deg til Danmark, men det er opp til deg:) Håper du finner ut noe Lykke til! takk for svar syklet Danmark rundt sommeren 2008, da jeg nettopp hadde begynt med landeveissykkel.. passet bra siden det er såpass flatt Jeg hadde en kjemefin tur, det er virkelig mye fint å se i Danmark. Nå ha jeg lyst på en litt større utfordring
Wednesday Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2012 Nederland? tanken har slått meg har du noe erfaring med Nederland ? Hvordan er landskapet der sånn generelt ?
Tina_O Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Jeg er "erfaren" på sykkelferie med landeveissykkel! Beste måten å feriere på spør du meg:-) I fjor var jeg på seks sykkelferier(!): 3 turer til Gran Canaria, 1 tur til Spania i nærheten av Toreveja/Murcia, 1 til alpene (Briancon, Frankrike) og 1 i forbindelse med Tour de France (Frankrike) Gran Canaria: Ypperlig sted for landeveissykling. Her er det mange ruter å velge mellom. Mye fine fjell, kjempefint å komme opp i fjella med stilig landskap, små landsbyer utenfor turiststrøkene, restauranter +++ Spania - Toreveja/Murcia: Fint her også, men flatere. Her bør man gjøre litt undersøkelser evt. alliere seg med kjentfolk. Ikke like opplagte ruter. Jeg har adresse til et hyggelig norsk par som leier ut rom, er behjelpelig med sykler, samt viser deg rundt. Briancon - masse å velge i, både flatt og fjell Tour de France - Å få med seg både egen sykling og Tour de France er magisk! Ellers har jeg hatt sykkelferie langs kysten fra Nord-Trøndelag til Lofoten over to somre - fantastisk land vi har. Anbefales! Send meg en PM hvis du vil ha litt mer info om ruter, anbefalinger og bilder, jeg hjelper gjerne:-) God tur!!!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 tanken har slått meg har du noe erfaring med Nederland ? Hvordan er landskapet der sånn generelt ? Nei jeg har ikke vært der selv, men folk som har vært der på sykkelferie sier det er supert og mye fint å se på. Står sikkert masse på nettet om du googler det
lolrita Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Min mor har vært på to sykkelferier med venninnegjengen i Italia, ene gangen rundtur i Cinque Terre og andre gangen Firenze til Bologna. Hun storkoste seg ihvertfall! Jeg håper å sykle Rallarvegen i sommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå