Gå til innhold

Vaske dyne

Anbefalte innlegg

Gjest Bobler
Skrevet

Vaskelappen er borte og jeg trenger å vaske dyna.

Hvilket program og hvor mange grader skal den vaskes på?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

60 grader, 1/3 av vanlig vaskemiddeldosering. Bør tromles tørr, helst med noen tennisballer i trommmelen.

Gjest Bobler
Skrevet

Har ikke tørketrommel, men har sol og tennisballer jeg kan kaste på den! :):fnise:

Takk :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste kan vaskes på 60 grader, men hvis du er usikker er det lurt å kjøre den på 40. Husk at de færreste dyner tåler hvilket som helst vaskemiddel, ensymfrie er det lureste (f.eks. Blenda). Og ikke tøymykner.

Hvis det er dun-dyne så må du ikke under noen omstendigheter tørke den ute i sola, da det ødelegger dunene.

Det beste er å tørke i tørketrommel, på lav varme og med f.eks. en tennisball inni for å hjelpe å fordele fyllet.

Gjest Bobler
Skrevet

Har som sagt ikke tørketrommel.

Men da får den tørke inne. :)

Skrevet

Jeg vasket dobbeldyna vår (fiberdyne) på 60 grader, og med bare litt vaskemiddel. Den var nesten tørr da jeg tok den ut. Jeg hang den over klesstativet til den var helt tørr :) Har ikke tørketrommel, så det var ikke noe mulighet her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasket dobbeldyna vår (fiberdyne) på 60 grader, og med bare litt vaskemiddel. Den var nesten tørr da jeg tok den ut. Jeg hang den over klesstativet til den var helt tørr :) Har ikke tørketrommel, så det var ikke noe mulighet her.

Da har trommelen vært så liten at den ikke har klart å væte dobbeldyna.

Skrevet

Tjaa.. mulig det. Den ble ren iallefall! Luktet rent, og flekkene som var der var borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...