Gjest Bobler Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Vaskelappen er borte og jeg trenger å vaske dyna. Hvilket program og hvor mange grader skal den vaskes på?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 60 grader, 1/3 av vanlig vaskemiddeldosering. Bør tromles tørr, helst med noen tennisballer i trommmelen.
Gjest Bobler Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Har ikke tørketrommel, men har sol og tennisballer jeg kan kaste på den! Takk 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 De fleste kan vaskes på 60 grader, men hvis du er usikker er det lurt å kjøre den på 40. Husk at de færreste dyner tåler hvilket som helst vaskemiddel, ensymfrie er det lureste (f.eks. Blenda). Og ikke tøymykner. Hvis det er dun-dyne så må du ikke under noen omstendigheter tørke den ute i sola, da det ødelegger dunene. Det beste er å tørke i tørketrommel, på lav varme og med f.eks. en tennisball inni for å hjelpe å fordele fyllet.
Gjest Bobler Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Har som sagt ikke tørketrommel. Men da får den tørke inne.
-Turtle Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Jeg vasket dobbeldyna vår (fiberdyne) på 60 grader, og med bare litt vaskemiddel. Den var nesten tørr da jeg tok den ut. Jeg hang den over klesstativet til den var helt tørr Har ikke tørketrommel, så det var ikke noe mulighet her.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Jeg vasket dobbeldyna vår (fiberdyne) på 60 grader, og med bare litt vaskemiddel. Den var nesten tørr da jeg tok den ut. Jeg hang den over klesstativet til den var helt tørr Har ikke tørketrommel, så det var ikke noe mulighet her. Da har trommelen vært så liten at den ikke har klart å væte dobbeldyna.
-Turtle Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Tjaa.. mulig det. Den ble ren iallefall! Luktet rent, og flekkene som var der var borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå