AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Hei! Undersøke dette rundt ekstra stipend fra lånekassen. Jeg har sett på skjemaet og der skal lege bare krysse av på to spm, - Jeg bekrefter at søkeren har nedsatt funksjonsevne eller funksjonshemming - Jeg bekrefter at søkeren på grunn av nedsatt funksjonsevne eller funksjonshemming ikke kan halønnet arbeid ved siden av utdanningen. Men det står ingen plass at man skal sende inn noe mer enn dette, ønsker ikke lånekassen også en legeeerklæring f.eks hvor det står hva som faktisk feiler vedkommende som skal søke. Noen som har vært borti dette og vet noe om det?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Lånekassen har ikke noe med hva søkerens diagnose er. Så lenge legen bekrefter at søkeren har nedsatt funksjonsevne, og dermed ikke kan jobbe, er det all dokumentasjon som tregs.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Lånekassen har ikke noe med hva søkerens diagnose er. Så lenge legen bekrefter at søkeren har nedsatt funksjonsevne, og dermed ikke kan jobbe, er det all dokumentasjon som tregs. Så hvis legen skriver under så får man det ekstra stipendet med andre ord? Takk for svar, forresten! Hilsen TS!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Jeg søkte på dette i fjor, da var det første året denne ordningen var. Da var det ikke noen avkryssning på søknadsskjemaet, men det er sikkert blitt endret nå da.. Da skrev legen en legeerklæring som jeg måtte sende inn, der skrev legen diagnosen, jeg vet ikke om det var nødveding da men.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Jeg søkte på dette i fjor, da var det første året denne ordningen var. Da var det ikke noen avkryssning på søknadsskjemaet, men det er sikkert blitt endret nå da.. Da skrev legen en legeerklæring som jeg måtte sende inn, der skrev legen diagnosen, jeg vet ikke om det var nødveding da men. Okey, så er en ganske ny ordning dette altså. Kan jeg spørre hva diagnose er? Skjønner selvfølgelig om du ikke ønsker dele dette! Hilsen Ts
Gjest babyfirefly91 Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 når jeg skulle søke om noe på lånekassen ville lånekassen ha dokumentasjon om dette...uten å si ifra! så ring dem. for meg ville de har grunn hvorfor jeg ikke kunne bo hjemme siden foreldrene mine bodde i samme by, min lege skrev at han kunne dokumentere på at jeg ikke kunne det men at de ikke hadde noen rett på å vite hvorfor da de ikke var utdannet psykologer eller leger.. han sendte personlig brev.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Okey, så er en ganske ny ordning dette altså. Kan jeg spørre hva diagnose er? Skjønner selvfølgelig om du ikke ønsker dele dette! Hilsen Ts Ja, studieåret 11/12 er det første året. Så jeg fikk ikke denne ordningen de to første årene jeg studerte. Diagnosen min er kronisk utmattelsessyndrom.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Ja, studieåret 11/12 er det første året. Så jeg fikk ikke denne ordningen de to første årene jeg studerte. Diagnosen min er kronisk utmattelsessyndrom. Okey, takk for svar. Da skal jeg iallefall søke til høsten, og krysse fingrene. Hadde vært så greit å ikke trenge å snylte på alle rundt meg (familie, kjæreste) siden jeg ikke kommer til å ha sjans til å jobbe ved siden av. Skulle vel egentlig ha gått på AAP lengre, men gidder ikke!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Okey, takk for svar. Da skal jeg iallefall søke til høsten, og krysse fingrene. Hadde vært så greit å ikke trenge å snylte på alle rundt meg (familie, kjæreste) siden jeg ikke kommer til å ha sjans til å jobbe ved siden av. Skulle vel egentlig ha gått på AAP lengre, men gidder ikke! Jeg fikk ikke utdanning gjennom aap, fordi jeg er under 26 år. Så de to første studieårene var ikke noe enkle økonomisk. Så denne ordningen har jeg satt veldig pris på dette siste året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå