AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Jeg begynte for litt over 1 år siden på en medisin som har den bivirkningen at den kan redusere matlysten, men det er selvsagt andre årsaker til at jeg tar medisinen. Jeg kan ikke kutte den ut. I begynnelsen forsvant matlysten så jeg gikk ned 10 kg men matlysten kom tilbake og da gikk jeg opp igjen nesten alle 10 kg :gjeiper: Nå de siste par mnd har matlysten om morgenen blitt sporløst borte! Jeg tvinger i meg brødskiver og det er ikke noe godt uansett pålegg. Jeg spiser ca 1-2 skiver men hadde nok trengt mer, før når jeg spiste mer så mistet jeg ikke energien så fort som nå. Jeg har prøvd å friste meg selv med brød med nugatti men det hjelper ikke, hehe (og jeg blir kvalm av søtt på morgenen, det har jeg alltid blitt). Hovedproblemet er at jeg spiser lunsj ca 5 timer etterpå og da er jeg så sulten at jeg er svimmel og slapp, lavt blodsukker sikkert. Jeg spiser da 2-3 skiver men kort tid etterpå er jeg sulten og slapp igjen. Så når jeg kommer hjem er jeg ganske slapp og svimmel, vil bare legge meg og sove. Jeg har en jobb hvor jeg ikke kan ta pauser for å spise noe, utenom lunsjpausen, ikke en gang en banan. Så da blir det ikke noe mellommåltid, noe jeg trur jeg trenger akkurat nå. Men jeg hadde nok trengt en større frokost, da jeg står og går hele tiden på jobb. Formen var ikke sånn her før når jeg spiste mer til frokost. Pga dette har jeg trent mindre i det siste, jeg trur at det er dette som gjør at jeg er ekstra sliten på kveldene og, selv om middagen fyller på med energi. Jeg har prøvd en lengre periode å spise før jeg tar medisinen, men det hjalp ikke, og jeg glemte innimellom da å ta medisinen siden det var en vane å ta den før mat. Jeg spiser sjeldent etter kl 20 på kvelden, så er sulten om morgenen men jeg finner ikke matlysten da! Ellers på dagen har jeg matlyst, så har ikke gått ned noen kg siden i fjor. Noen tips til å få større matlyst om morgenen? Eller noe mat som vil sørge for at jeg beholder energien lengre? Ikke noe med mye sukker, jeg blir som sagt kvalm om morgenen hvis jeg spiser noe med sukker, så spiser aldri feks syltetøy om morgenen.
Redbull Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Se på lchf. Jeg spiser lunch i 12-13 tida og middag/kvelds i 18-19 tida. Spiser ekstremt mye da!! Er ikke sulten lenger.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Spiser du bare de to måltidene? Det er neppe sunt, man bør jo spise ofte og i passe mengder. Skal google lchf siden jeg ikke har hørt om det. Andre tips? TS
Gjest alille Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Spiser du bare de to måltidene? Det er neppe sunt, man bør jo spise ofte og i passe mengder. Skal google lchf siden jeg ikke har hørt om det. Andre tips? TS Det gjør absolutt ingenting om man spiser en gang for dagen eller 10 ganger om dagen - begge deler er like sunt, alt etter hva kroppen er vant til. At man bør spise ofte er en gammel myte som motbevist for lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå