AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Hei H_ar bare noen spm angående alkohol. Hvor lang tid tar det før man kjenner at man har drukket øl, og blir full osv? Hvor lang tid tar det før man blir edru? Hvor mange timer? Er det uloblig å drikke når man er under 18 ?=)
Gjest Stronger Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 (endret) Hei H_ar bare noen spm angående alkohol. Hvor lang tid tar det før man kjenner at man har drukket øl, og blir full osv? Hvor lang tid tar det før man blir edru? Hvor mange timer? Er det uloblig å drikke når man er under 18 ?=) -Hvor lang tid det tar før man blir full/edru spørs på hva man drikker (sprit, vin, rusbrus), hvor mye man drikker, hvor stor man er og om man er vandt med å drikke alkohol. -Det er ikke ulovelig å drikke alkohol når man er under 18 år, men det er ulovelig å kjøpe/selge alkohol før man er 18 år. Endret 24. mai 2012 av Stronger 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Hei Det kommer an på personen som drikker. Jeg er ei jente på 170cm og 53-55kg, jeg kjenner at jeg har drukket øl etter de første slurkene. Får en sånn nummen følelse i kroppen og det blir verre etterhvert som jeg drikker. En kompis av meg er 180cm og 100kg, han kan drikke 1-2 LITER øl før han synes han får virkning av det.. Mange kjenner ikke at de er på vei til å bli full, og drikker mer for å bli fullere. Det som skjer da er at man blir SUPERFULL, fordi man har drukket for mye, mange gjør den tabben og ligger på alle 4 og spyr etterpå fordi man ble for full, og blir dårlig før rusen går ned igjen. Å bli edru igjen er alt ettersom. Hvor mye har man drukket, og hva har man drukket? Forskjell på et glass øl og noen shots brennevin 40%. Men det er forskjellige kalkulatorer og tommelfingerregler, feks det skal gå 12 timer fra sist man hadde en drink osv. Og ja, det er ulovlig å drikke øl, alkohol i det hele tatt, når man er under 18.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 AB 3 her, ikke ulovlig å DRIKKE øl og alkohol når man er under 18, men KJØPE det, mente jeg!! 1
Gjest Elyssa Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Det kommer også an på hva man ellers har fått i seg, hvor mye man har spist osv. Ellers: Sakset fra ung.no "Det finnes dermed ingen lovforbud mot å drikke alkohol før fylte 18 år. De overnevnte bestemmelsene er imidlertid laget for å forsøke å unngå at unge mennesker tar i bruk alkohol. Bestemmelsene finnes i alkoholloven. Denne loven har som formål å begrense skader som bruk av alkohol kan innebære."
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Jo mer muskelmasse, jo mer alkohol tåler man. I tillegg har menn mere enzymer i magesekken som bryter ned alkoholen, så kvinner har derfor økt sjanse for å bli fortere fulle og ikke minst å bli farlig fulle.
Wonders Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 jeg har ikke drukket nesten noe i mitt liv...til jeg ble 27 og ville lære meg å nyte rødvin. Det gikk fint. Og etter den vinteren forstod jeg nytelsen mer. Jeg drikker ikke øl, jeg drikker heller cider. Og halveis ned i glasset kjenner jeg blodet bruse og kile på innsiden av bursdagsdrakten min
blåbær23 Skrevet 19. august 2017 #8 Skrevet 19. august 2017 På 25.5.2012 den 11.01, Wonders skrev: jeg har ikke drukket nesten noe i mitt liv...til jeg ble 27 og ville lære meg å nyte rødvin. Det gikk fint. Og etter den vinteren forstod jeg nytelsen mer. Jeg drikker ikke øl, jeg drikker heller cider. Og halveis ned i glasset kjenner jeg blodet bruse og kile på innsiden av bursdagsdrakten min whowho! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå