Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva vil det si .. å gi av seg selv..? jeg er i et forhold og har fått høre jeg må gi mere av meg selv. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Glenfarclas
Skrevet (endret)

Hva vil det si .. å gi av seg selv..? jeg er i et forhold og har fått høre jeg må gi mere av meg selv. :sukk:

Godt spørsmål! Hmm... Jeg tenker kanskje i retning av å vise flere sider og egenskaper som man har, ta litt initiativ til ting og sånn?

Endret av Glenfarclas
Gjest Stronger
Skrevet (endret)

Jeg ville tolket det som å åpne meg mere..? Kommer jo ann på hvordan du er nå :) Enten kan det være å være mer utadvent, vise mere av personligheten din! Dersom du er litt stille og sjenert, ikke står opp for egne meninger, kun er enig med andre, gjerne han vil at du skal "komme ut av skallet ditt" og vise litt hvem du egentlig er, ikke være redd for å drite deg ut.. Eller så kan det være det å vise følelser, gester som å leie hender offentlig, ta initiativ til kyss osv. Legge følelsene litt mere på bordet, kanskje.. Være åpen om hva du vil og hvor du vil, si rett ut hva du føler og at du setter pris på det dere har :) Veldig vanskelig å svare på, "å gi av seg selv" er et veldig diffust begrep.. :forvirret:

Edit: Skrivefeil

Endret av Stronger
Gjest Gjest
Skrevet

Det handler om å ikke bli "en sjakkbrett-mønstret konstuksjon me pepitarutat sjæl".

Skrevet

Godt spørsmål! Hmm... Jeg tenker kanskje i retning av å vise flere sider og egenskaper som man har, ta litt initiativ til ting og sånn?

Mulig..

Jeg er mest opptatt av jobben, at alt der er ok. Tar vel sjelden initiativ til noe som helst, liker ikke å gå ut på byen, drikker ikke og danser ikke. Føler meg ukonfortabel i sosiale situasjoner, men besøker min og hans familie. Har stort sett ingen omgangsvenner, liker meg hjemme i sofa helst. Er ikke så opptatt av kos heller. Men er en samler.. bøker og frimerker. Høres kanskje utrolig kjedelig ut, men sånn er jeg. Å gi av meg selv..da må jeg gjøre noe jeg ikke liker.?

Skrevet

Mulig..

Jeg er mest opptatt av jobben, at alt der er ok. Tar vel sjelden initiativ til noe som helst, liker ikke å gå ut på byen, drikker ikke og danser ikke. Føler meg ukonfortabel i sosiale situasjoner, men besøker min og hans familie. Har stort sett ingen omgangsvenner, liker meg hjemme i sofa helst. Er ikke så opptatt av kos heller. Men er en samler.. bøker og frimerker. Høres kanskje utrolig kjedelig ut, men sånn er jeg. Å gi av meg selv..da må jeg gjøre noe jeg ikke liker.?

Det kan bety at du må komme deg litt ut av komfortsonen din, ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, å gi av seg selv er ikke det samme som å gjøre ting man ikke liker. Det handler ofte om at man ikke åpner seg nok for det andre mennesket, at man ikke deler nok tanker og følelser. Problemet er at det er etter det andre menneskets målestokk, og derfor vil det alltid være på den andres premisser dette sies.

Hvis du er sikker på at du deler alt du ønsker å dele, så er dere mest sannsynlig bare forskjellige og har forskjellige ønsker for hva som skal snakkes om og deles med hverandre.

Vi er alle forskjellige på dette punktet. Noen er svært introverte og ønsker ikke å snakke stort om noe som helst, andre liker best å dele enhver opplevelse, tanke og følelse med hele verden.

• Liker 1
Gjest Stronger
Skrevet

Mulig..

Bøker og frimerker kan være en interessant hobby, men det er jo kanskje ikke akkurat noe man gjør i lag.. Det blir jo feil å ta initiativ til noe man ikke vil, men hva med å overraske ham med middag og levende lys hjemme? Eller dra på kino? Fjelltur? Trenger ikke være nattklubb liksom :)

Skrevet

Takker for svar fra dere alle.

Det er sikkert litt av alt av det dere sier.Han sier han føler seg ensom sammen med meg, men vet ikke hvordan jeg skal forandre meg.Merker at han er rastløs i helgene, og kan ta initiativ til å invitere venner på besøk, men så var det meg da som sliter sosialt. Middag og levende lys bare oss to kan være enn god ide, men tenker om det vil være bra nok.

”Du gir lite når du bare gir av dine eiendeler. Først når du gir av deg selv, gir du virkelig noe”. (Kahlil Gibran). Noe slikt?

AnonymBruker
Skrevet

Å gi av seg selv handler om å kunne åpne seg, synes anonym bruker over her beskriver det godt. Du skal ikke gå på akkord med deg selv for å glede ham, samtidig kan det hende du kan jobbe med noen sider du selv opplever som hemninger mer enn "ditt sanne jeg". Ser du bekymrer deg for om noe er "bra nok" - gjør du noe i god mening er det uansett bra nok, men det er ikke sikkert det blir sett og verdsatt av den andre. Noen ganger er vi for ulike og har forskjellige ting vi setter pris på til at vi klarer å forstå hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Er du introvert, en som blir sliten av sosiale lag? Kanskje du kan få litt forståelse for at du trenger fred og ro bare dere to etter en sosial happening, så frister det kanskje mer til gjentakelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...