Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd mye forskjellig da jeg har slitt med kombinasjonen komedoner, blank hud OG samtidig veldig tørr.

Leste en hel haug av tips - og spesielt hudblogger som HC sin mener bestemt at Decleor og MD er langt bedre enn Dermalogica.

Jeg reagerte på de to merkene med enda flere komedoner enn noensinne før, og tørrere hud i tillegg. Ingen bedring i kvalitet,ikke engang med serumet til MD...

Var innom oljer, billigere kremer uten resultat overhodet - men MD og Decleor var definitivt de dårligste for meg.

Så byttet jeg over til Dermalogicas Intensive Moisture Balance, og faktisk på èn natt roet huden seg totalt, og flere av komedonene virket å bare være helt borte.

Sånn har det igrunnen fortsatt, de er ikke kommet tilbake - huden min er ikke blank lengre heller - så jeg merker jeg blir veldig oppgitt over disse bloggerne og diverse her på forumet som hardnakket påstår at MD og Decleor er eneste redning......

Aktive ingredienser er ikke alfa og omega for alle, noen av oss får faktisk best hud av ha en enkel hudpleierutine med nøytrale, men gode produkter :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Heidi Øksendal
Skrevet

Helt enig! Jeg har også vært på den MD/Decleor-karusellen, men det ble for mye styr for huden min, og det beste har faktisk bare vært å bruke enkle milde produkter. Jeg har falt for Origins, og har ingen kviser lenger! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært litt oppgitt over den MD/Decleor-karusellen, som Heidi kaller det, og at det fremstilles ofte som det eneste som fungerer. Jeg har brukt både MD og Dermalogica, og begge seriene fungerer kjempefint på meg. Akkurat nå er det MD som gjelder og jeg er veldig fornøyd - men jeg var like fornøyd på Dermalogica.

Man må bare finne produkter/serier som fungerer for hver enkelt.

• Liker 1
Skrevet

Det beviser vel bare at nordmenn/-kvinner er en saueflokk som følger lederen blindt, som rottene fulgte fløyta til rotefangeren fra Hameln i eventyret. :ler:

• Liker 4
Skrevet

som rottene fulgte fløyta til rotefangeren fra Hameln i eventyret. :ler:

Jeg lo! :biggrin:

Skrevet

iPad har skylda. :sur:

Sånn ellers kunne jeg tenkt meg en rotefanger selv.

• Liker 1
Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg trenger en rotefanger, for det ser ikke ut her!

...også lurer jeg på om noen har vært hos en hudpleier som fører Dermalogica i Bergen? Jeg har nemlig lyst å prøve ut det, men vil gjerne få hjelp til å finne ut hva huden min trenger så jeg kjøper rett kombinasjon for meg.

Helst en veldig hyggelig hudpleier, når frisører gjør meg nervøs kan jeg tenke meg at hudpleiere er enda skumlere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger en rotefanger, for det ser ikke ut her!

...også lurer jeg på om noen har vært hos en hudpleier som fører Dermalogica i Bergen? Jeg har nemlig lyst å prøve ut det, men vil gjerne få hjelp til å finne ut hva huden min trenger så jeg kjøper rett kombinasjon for meg.

Helst en veldig hyggelig hudpleier, når frisører gjør meg nervøs kan jeg tenke meg at hudpleiere er enda skumlere.

hudpleiere er en annen ting som funker dårlig for meg.

jeg får alltid anbefalt produkter for blandingshudtype(de ser noen urenheter og litt tentends til blankhet i panne) - og har, selv når jeg hadde ekstremt tørr og supersensitiv hud, anbefalt altfor sterke produkter - og alltid med aaaaaltfor lite fukt og fett for meg.

Nesten så jeg må krangle for å få kjøpe det som funker best på huden min.....

Jeg får langt mer hjelp av å lete meg frem selv til produkter(søke på ingredienser man vil/ikke vil ha, lese ulike anmeldelse på MUA for å sjekke med tilsvarende hudtyper etc.)

Faktisk prøvde jeg først Dermalogica etter å ha lest litt her, samt sjekket den grundig på MUA - hvor jeg skjønte at endel andre forslag ikke ville være nok fukt/fett for meg etter hva de beskrev.

Gjest calistaa
Skrevet

Jeg har brukt dermalogica en stund og må si at det er et kjempebra merke, men vet noen om dermalogica har nattkremer for fuktfattig hud? Bruker skin smoothing kremen som nattkrem, men den har Jo litt fett I seg og en fuktfattig hud skal Jo ikke bruke kremer med fett I eller er det feil?

Skrevet

Har foreløpig veldig god effekt av dermalogica. Reagerer på noen kremer fra Decleor og har nå køpt den nattkremen som innholdet vit C og skal være bra på røde merker. Vet ikke om det er tilfeldigheter men fikk en kvise etter to netters bruk. Tror ikke md og Decleor er for alle, nei.

Skrevet

Vitamin C brytes ned av luft og sollys, så å putte en krem med vit. C i en krukke i stedet for lufttett pumpeflaske, er meningsløst.

Dermalogica har ikke egentlige nattkremer eller dagkremer. Det eneste unntaket er ChromaWhite Pure Night, i serien mot pigmentflekker.

Skrevet

Vitamin C brytes ned av luft og sollys, så å putte en krem med vit. C i en krukke i stedet for lufttett pumpeflaske, er meningsløst.

Dermalogica har ikke egentlige nattkremer eller dagkremer. Det eneste unntaket er ChromaWhite Pure Night, i serien mot pigmentflekker.

Ok, godt å vite. Jeg kan lite om slike ting. Får nå prøve den et par uker og se, men tetter den til så går den til bruk til håndkrem :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Tror det har en sammenheng med at MD og Decleor har mer aktive ingredienser som kan bli litt for heftig for huden til enkelte folk (fruktsyrer, essensielle oljer og ekstrakter). Er veldig fornøyd med både MD og Decleor, men anbefaler alle å i det minste teste produktene før de går ammokk og kjøper hudpleie for flere tusen. Alle kan reagere på alt, uansett hvor godt omdømme merkene har :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper dere Dermalogica? :)

Skrevet

Hvor kjøper dere Dermalogica? :)

www.prettyskin4less.com

AnonymBruker
Skrevet

www.prettyskin4less.com

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...