AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Nå er sommervarmen over oss allerede, i alle fall i strøket her... Ikke alle gleder seg like mye, og jeg er en av dem. I tillegg til at jeg reagerer dårlig på varme fysisk, gruer jeg meg så til å gå i sommerklær. Er veldig ukomfortabel med kroppen min. Logisk sett vet jeg at jeg er normalvektig, og ikke har noen veldig store skavanker, men jeg føler allikevel at kroppen min er for ekkel til å vises frem. Jeg er typen som kan gå i jeans midt på heteste sommeren når nesten alle rundt meg går i miniskjørt. Moren min og eldre venninner sier at jeg har kroppen til å komme unna med mye av det jeg ikke føler at jeg kan gå i, og at det er er finere å kle seg sånn når man er 20 enn når man er 40 eller 55, men jeg tenker at de bare sier det for å trøste... Har litt pæreform og shorts er det absolutt verste. Føler at alt som blir fremhevet på meg da er kraftig rumpe og disselår. Bikini er egentlig enda verre, men det "slipper" jeg å bruke for det meste, da jeg verken er glad i å bade i sjøen eller å dra ut i båt. Sommerkjoler kan funke, men da må de være litt flagrende. Liker ikke helt stramme kjoler. Maxikjoler er jo inn nå, og det tror jeg passer meg ganske bra, siden jeg er høy og med lange bein, eller? Hvordan føle seg noenlunde vel som lettkledd? Tips? Tanker? Flere som gruer seg til å ta frem sommerklærne? Hva synes forumets menn er fint når det kommer til sommerklær? 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Gruer meg like mye hvert år! Jeg er litt overvektig. Ikke bælfeit, men godt over det jeg burde veie med 15-20 kg (er ganske høy da). Liker kjoler, men da gnisser lårene. Liker lette tights eller heter det leggings? men må ha noe langt og løstsittende over. Går aldri i bikini, orker ikke synet av meg selv. Glad jeg jobber innendørs på kontor hvor man må kle seg skikkelig, jeg kan ikke gå altfor lettkledd her uansett. Heldigvis er sommeren kort i Norge, ikke lenge til jeg kan gjemme meg igjen - men amen, jeg kjenner igjen følelsen så altfor godt! Vet ikke noe om hvor man kan få kjøpt flatterende sommerklær til formfulle damer heller, uten at det blir partytelt med en gang Vi er nok mange i denne klubben 2
Gjest Solsmil Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Det er mange som deg. Selv har jeg slanket meg en del, men jeg har fortsatt en del kilo for mye. Jeg går ikke i shorts, ikke i miniskjørt eller kjoler med bare lår og ikke i bikini. Synes lårene mine er alt for store, så bruker å dekke de med en tights. Ellers kan jeg gå i det meste. Bruker en del tynne sommerkjoler, liker litt stroppløse kjoler for jeg føler at det utgjør stor forskjell når det er så varmt som nå. I tillegg er det pent. Bruker å kjøpe litt lange sommerkjoler (type som går nesten ned til knærne) for da tør jeg å gå i den uten noe tights eller noe under. Hvis jeg bruker noe ganske kort, så bruker jeg ofte en tynn tights under. Har etterhvert funnet noen som passer ganke bra på byoung, som føles mye tynnere i stoffet enn gjennomsnittet av tightsene. bruker å brette de til litt overfor anklene. Man merker jo selvsagt forskjell på å ikke bruke det, men hvis man ikke har på seg sokker så føles det faktisk greit og ikke så mye varmere enn om man hadde gått uten i de fleste tilfeller.
Gjest Nenya82 Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Jeg er nok litt som deg også.Det har nok blitt litt for mye kos,og da har jeg nok fått noen ekstra kilo.Er også normalvektig,men den magen skulle jeg nok ha fått bort litt kjappere ja I motsetning til deg så elsker jeg å bade og være på stranda,men jeg trøster meg med at på stranda er det kropper i alle fasonger.Så om jeg kommer med en mage med litt ekstra fett så er det ingen som ser det Heldigvis er det ikke som på film og tv-serier der alle er perfekte Men jeg forstår hva du mener.Skulle gjerne vært noen kilo lettere og hatt en strammere kropp,men må nok bare gjøre det beste ut av det. Jeg pleier å gå med shorts,men da har jeg som regel en litt løs topp til.Går ikke med tettsittende eller veldig korte kjoler og skjørt,men velger heller de kjolene som går inn i midjen og som dermed skjuler magen. Jeg er høy selv,og jeg tror at maxikjoler er perfekt for oss
MaiTai Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 melder meg inn i klubben I år er det ekstra ille for jeg har omtrent ikke trent på et helt år så kroppen er slapp som en potetsekk.... Jeg tyr til lette kjoler for å da synes ikke lårene mine. Samtidig som det er luftig og kjølig selv om det er litt armer på dem (dekkende). På stranda bruker jeg sarong eller liten kjole når jeg skal sprade rundt. Det er lurt å finne de delene på kroppen man er fornøyd med og fremheve dem. Du sier du har lange bein, supert. Mange damer ville gjort MYE for å få lange bein (meg inkludert), bruk det for alt det er verdt Jeg er fornøyd med ryggen min og leggene mine, så jeg prøver å fremheve leggene med kjoler til rett over knærne og høye heler. Da kommer leggene til sin rett vett
Binta Ba Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Tips for lårene: sykkeltights. Fungerer som pokker.. Selv om jeg selv bare har klippet opp en kjempetynn tights som jeg bruker under kjoler/bohemsbukser. Det, og en naturlotion fra vest-afrika som er tykk som pokker, er det eneste som holder lårene mine nuppefrie på sommeren. Jeg elsker kjoler som er litt løse, med innsving i livet. Alle kjoler som går nedenfor rett over knærne. Pirat-tights med tunika/løse topper. Pirat-tights med trange topper/trange, korte kjoler. Bikini er jeg litt så som så på, men det er fordi røven sjeldent passer fint inn:P Skal i år få kjøpt meg en high-waist type..
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Jeg føler så utrolig mye med dere som har det slik. og det er jo helt forferdelig og bo i en kropp man hater. Men jeg bare lurer på en ting, jobber noen av dere for og gjøre noe med problemet? eller har dere bare slått dere til ro med og være missfornøyd til den dagen dere dør? Gi dere selv ETT år med sunnhet og disiplin. Om du fortsatt hater trening/fysisk aktivitet og ett bedre kosthold. så gå tilbake :-P Det må være mye bedre og gi sunnt liv en sjangse enn og gå rundt og hate seg selv på denne måten :-S igjen så lurer jeg på. når DU som er missfornøud f.eks sitter på trikken og ser alle menneskene ute, legger du merker til skavankene til alle de andre? og husker du ansiktet til den personene for alltid vil kjenne den igjen nestegang? Mest sannsynlig ikke. vi bekymrer oss unødig for hva alle andre syntes istedernfor og bare nyte vårt eget liv.. trist. 7
Binta Ba Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Nå er jeg ikke særlig misfornøyd selv, men jeg vet at mange kvinner med samme kropp som meg er misfornøyde. Og lår som gnisser, og kjoler til en større kropp, kan jeg komme med tips for:) Det eneste jeg ikke liker med meg selv er disse-armene mine. Og de disser uansett hvor mye jeg trener de, samme med min mor og min mormor. Så det har jeg valgt å bare drite i, rett og slett. Jeg har valker, og jeg er ikke veltrent. Men jeg spiser sunt, spiser alt jeg får lyst på ( men sørger for å ikke overspise ), og er i god fysisk form. Jeg har også bært fram et barn, så magen, og fettet på ryggen, bærer preg av det, men ikke i den grad at jeg skjemmes. Og jeg er en str 40-46, alt etter som..Pæreform, markert midje, har små håndtak på ryggen, og fyldig, rund og fantastisk bra røv. Man kan enten være misfornøyd og prøve å gjøre noe med det, eller godta seg selv som man er. Valget er deres:) 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har aldri likt å gå i bikini, men når jeg er på stranden og er nødt til å gå i bikini (bading og soling krever passende påkledning) velger jeg tankini fremfor bikini. Ellers føler jeg meg fin i pirattights og løse, litt innsvingte tunikaer eller knelange kjoler. Empiresnitt med innsving rett under puppene kan også gi en slankende effekt i riktig størrelse (viktig å tenke på at for stor størrelse er like ille som for liten). På riktig varme dager og når jeg har fått bittelitt farge på kroppen kan jeg finne på å gå uten tights under kjolen. Hvis man vil unngå gnissing mellom lårene kan man ha på en hotpants (f.eks. tankini-shortsen) eller kort tights under. Eller evt litt talkum/pudder. Jo mindre svette/fuktighet, jo mindre gnissing og sårhet. Jeg har også funnet en kjempefin piratbukse i denim som jeg føler meg fin i med en passende topp til (singlet, t-skjorte eller tunika). Helst litt løsthengende over mage, hofter og lår. Generelt sett tenker jeg at dersom noen misliker det de ser får de snu seg bort. Nå har jeg ca 20 kg i overvekt fordelt på en lang kropp, men går ikke rundt og hater kroppen min. Jeg jobber med å få den litt slankere og strammere, men enn så lenge får jeg finne gode løsninger for å skjule de verste områdene. Satser på at jeg ser bedre ut neste sommer, da jeg ikke forventer ny bikinikropp til denne sommeren.
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #10 Skrevet 24. mai 2012 Jeg renner rundt i sjorts og singlett på linje med alle andre. Selv om jeg har ti kg for mye. 1
Gjest Nenya82 Skrevet 24. mai 2012 #11 Skrevet 24. mai 2012 Jeg føler så utrolig mye med dere som har det slik. og det er jo helt forferdelig og bo i en kropp man hater. Men jeg bare lurer på en ting, jobber noen av dere for og gjøre noe med problemet? eller har dere bare slått dere til ro med og være missfornøyd til den dagen dere dør? Gi dere selv ETT år med sunnhet og disiplin. Om du fortsatt hater trening/fysisk aktivitet og ett bedre kosthold. så gå tilbake :-P Det må være mye bedre og gi sunnt liv en sjangse enn og gå rundt og hate seg selv på denne måten :-S igjen så lurer jeg på. når DU som er missfornøud f.eks sitter på trikken og ser alle menneskene ute, legger du merker til skavankene til alle de andre? og husker du ansiktet til den personene for alltid vil kjenne den igjen nestegang? Mest sannsynlig ikke. vi bekymrer oss unødig for hva alle andre syntes istedernfor og bare nyte vårt eget liv.. trist. Jeg prøver å gjøre noe ja,men sikkert ikke nok Trener jo litt,men kostholdet mitt trenger fortsatt forbedringer.Nå er jeg det andre kaller for slank,men jeg er fortsatt litt misfornøyd med en litt slapp kropp og litt ekstra fett på magen. Skal nok greie å nyte sommeren uansett.Bade det gjør jeg uansett og koser meg på lik linje med andre. Der har du et godt poeng Legger sjeldent merke til andres feil og om jeg gjør det så er det ikke noe jeg bruker mye tid på.Merkelig det der,at man tror at alle andre legger merke til de tingene man er misfornøyd med
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #12 Skrevet 24. mai 2012 Jeg renner rundt i sjorts og singlett på linje med alle andre. Selv om jeg har ti kg for mye. Har sett bilder fra da du var akt og sånn, de du har lagt ut. Og du er jo.. deilig. Og det er sikkert dere andre i tråden og. 1
belle_ Skrevet 24. mai 2012 #14 Skrevet 24. mai 2012 Jeg renner rundt i sjorts og singlett på linje med alle andre. Selv om jeg har ti kg for mye. Da er vi to! Orker ikke bry meg noe særlig en gang, om noen syns jeg er feit så får det være deres problem. Jeg orker ikke pakke meg inn når det er så deilig vær ute.
Gjest Vodka Skrevet 24. mai 2012 #15 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har et par kg for mye, men går i sommerklær uansett. Jeg bryr meg ikke om jeg ser noen veldig tjukke gå i bikini, så hvorfor skal andre bry seg om hvordan jeg går kledd da, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #16 Skrevet 25. mai 2012 TS her. Takk til alle som har svart! Egentlig koselig å høre at man ikke er alene. Håper dere finner noe dere er komfortable i. Blir nok luftige kjoler og høye hæler(så lenge jeg orker, noen ganger er jeg bare nødt å gå i flipflops). Takk for tights-tipset, jeg liker å gå i det om vinteren, så skal finne noen tynnere jeg kan ha under tunikaer og kjoler. Og til innlegg 7. Jeg har gått ned noe, fra normal+ til normal-. Ble mer aktiv, samt mistet litt "valpefett". Før var jeg størrelse 40, nå er jeg 36/38 og jeg er som sagt ganske lang. Hadde kanskje vært finere om jeg hadde gått ned enda mer, men det er ikke sånn at det plager meg mye på andre områder. Jeg synes faktisk jeg ser helt ok ut i jeans og t-skjorte, eller i kjole, strømpebukser og pumps. Det er bikini, miniskjørt og shorts som er problemet, da det fremhever kroppsdeler jeg ikke liker.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #17 Skrevet 25. mai 2012 Jeg er også en av dem som går med jeans uansett vær.. om det er 35 eller 15 grader ute, så går jeg uansett med jeans, aldri shorts eller skjørt:(... Har ikke noe særlig komplekser med selve kroppen, har en slank og fin kropp. ikke noe galt med den. Det jeg sliter med er at jeg er misfornøyd med HUDEN på beina mine..! Har mye arr fra jeg var liten, som blir mørke av solen, og beina mine blir ALDRI brune.. er alltid mye bleikere enn resten av kroppen, og da synes arrene enda bedre, blir flekkete. Får aldri noe jevn farge heller. Blir verken brun eller solbrent på beina, tar både solarium når det ikke er sol ute og soler meg når det er sol.. Får farge fra magen og opp, men ikke så mye i ansiktet heller. Merkelig nok (for andre sikkert) så hemmer dette meg veldig! Har 0 problemer med å gå i bikini og vise kroppen, er bare det med huden som ødelegger, å det gå rundt offentlig/ på jobb med shorts er bare uaktuelt.. så da velger jeg heller å koke i jeans, og skifter når jeg kommer hjem...
Pene sko... Skrevet 25. mai 2012 #18 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Jeg renner rundt i sjorts og singlett på linje med alle andre. Selv om jeg har ti kg for mye. YES!!! Man skal være stolt av seg selv. Gå i hva enn du føler deg vel i, TS og dere øvrige. Kanskje ikke så mye hjelp i det, men man må ikke tenke på hva alle andre måtte synes eller mene om din kropp. Hvorfor har dere disse komplekesene? Var det han barsken-tøff-superkjekk dere datet en periode som likte å komme med syrlige kommentarer til dere, eller? Endret 25. mai 2012 av Pene sko... 1
Binta Ba Skrevet 25. mai 2012 #19 Skrevet 25. mai 2012 YES!!! Man skal være stolt av seg selv. Gå i hva enn du føler deg vel i, TS og dere øvrige. Kanskje ikke så mye hjelp i det, men man må ikke tenke på hva alle andre måtte synes eller mene om din kropp. Hvorfor har dere disse komplekesene? Var det han barsken-tøff-superkjekk dere datet en periode som likte å komme med syrlige kommentarer til dere, eller? Tjah, for min del var det en sammensetning av flere ting tidligere. Vokste opp med en stefar som kalte meg stygg og feit hver dag i 7år, og fant senere en mann som sa jeg var for tjukk ( og da var jeg 10kg mindre enn nå.. ) i 6mnd før jeg innså at jeg fortjente en mann som likte MEG, tjukk eller ei. Nå er jeg med en mann som tente like mye på meg etter fødsel ( med 20kg mer enn nå ) som han gjør nå Han kommer fra en kultur hvor de gir faen i hvor tynn eller tykk du er, så fremt det ikke er ekstremt noen av veiene, og man er i god, fysisk form. Og DET er sunt. Jeg anbefaler forøvrig å sjekke ut high-waist-bikiniene som er nå..kjøpte meg en prikkete på Kapp Ahl idag og jeg føler meg FABOLOUS!!
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #20 Skrevet 25. mai 2012 YES!!! Man skal være stolt av seg selv. Gå i hva enn du føler deg vel i, TS og dere øvrige. Kanskje ikke så mye hjelp i det, men man må ikke tenke på hva alle andre måtte synes eller mene om din kropp. Hvorfor har dere disse komplekesene? Var det han barsken-tøff-superkjekk dere datet en periode som likte å komme med syrlige kommentarer til dere, eller? Jeg har de kompleksene fordi jeg egentlig var slank og fin, men jeg er ikke det lenger. Så det handler rett og slett om at jeg er utilfreds med hvordan jeg er, og redd for at folk skal synes jeg er ekkel. Jeg var hun pene, nå er jeg hun stygge. Det er kjipt. Og jeg har hørt nok av gutter snakke nedsettende om jenter som ikke er fine og slanke. De syns det er ekkelt, spesielt snakker de stygt om jenter som har blitt fete. Det er nok mye av det som har satt seg. Selv om jeg vet at de holdningene ikke gjelder for alle selvfølgelig. Dessuten er jeg vokst opp med en tankegang om at man ikke er like mye verdt om man ikke er slank... Jeg er en langt i fra en ung jente, men allikevel sitter disse holdningene fast. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå