Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen, håper noen er gode på dette!

Jeg har sagt opp jobben min, og har 2 måneder oppsigelsestid. Oppsigelsestiden her fungerer litt annerledes enn hos andre, den gjelder fra den dagen man sier opp og ikke den 1. i mnd slik jeg har opplevd andre steder.

Jeg sa opp i begynnelsen av mai, og vil da normalt sett kunne slutte i begynnelsen av juli.

Men for å være grei har jeg gitt beskjed om at jeg kan jobbe en måned ekstra, til begynnelsen av august. Det har vært dårlig stemning til tider her, og jeg er glad for å slutte, men det har ikke vært "så" ille at jeg ikke vil være her overhodet. Nå har det imidlertid blitt helt uholdbart her de siste dagene, og jeg tror ikke det blir noe bedre frem til jeg skal slutte.

Kan jeg trekke tilbudet (de har svart at de vil jeg skal bli så lenge som mulig) om å jobbe en måned ekstra, nå som jeg egentlig har sagt (skriftlig) at jeg kan jobbe til august?

Jeg vil bare bort herfra...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det var jo dumt å svare ja. jeg svarte tvert nei når jeg var i en lignende situasjon.

AnonymBruker
Skrevet

det var jo dumt å svare ja. jeg svarte tvert nei når jeg var i en lignende situasjon.

Det var jeg som tilbød dette, fordi jeg vet at de har store problemer med å finne erstatter (de har ennå ikke fått inn en eneste søknad) og fordi det slettes ikke var like ille her når jeg sa opp jobben. Jeg sa opp på annet grunnlag enn arbeidsmiljøet - men nå er det altså oppstått en del drama i kulissene og jeg angrer selvsagt på at jeg tilbød meg å bli lengre. :(

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er feig og "borsk# sykmelder du deg bare.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er feig og "borsk# sykmelder du deg bare.

Jeg er ikke syk (ikke fysisk ihvertfall) og da ødelegger jeg definitivt for sjansene til å få en god referanse. Det er ingen på huset som kan ta over når jeg er borte, så det blir bare dritt å få om jeg skulle gjøre det. Det er liksom ikke et godt alternativ for noen at jeg sykemelder meg.

AnonymBruker
Skrevet

Da får du holde ut, da. Skjønner ikke at du kan sutre så mye over fire ukers arbeid. Herregud.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da får du holde ut, da. Skjønner ikke at du kan sutre så mye over fire ukers arbeid. Herregud.

Det er ikke fire ukers arbeid, det er tre måneder til jeg skal slutte. Det er ganske lenge å jobbe med sure, negative mennesker som saboterer for hverandre og behandler hverandre dårlig. Jeg spør ikke hva du synes om det, jeg spør om det er noen som vet om man KAN trekke tilbudet sitt om å jobbe ekstra. Det vet tydeligvis ikke du, sintefjeset :goodbye:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

DU KAN BE OM Å TA UT FERIEN DIN I OPPSIGELSESETIDEN, SMILEFJESET.

AnonymBruker
Skrevet

DU KAN BE OM Å TA UT FERIEN DIN I OPPSIGELSESETIDEN, SMILEFJESET.

MEN ARBEIDSGIVER HAR RETT TIL Å SI NEI TIL DETTE, OG HELLER BETALE UT FERIEN, LURINGEN.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legg sjela på hylla og tenk på den gode referansen du får.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Naturligvis skal du bite sammen tennene og jobbe ut det du selv tilbød deg å jobbe ekstra. Ærlig talt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...