Gå til innhold

tilbake info om p plasteret!!!!

hvilket prevangsjons middel bruker du nå?  

1. 1. hvilket prevangsjons middel bruker du nå?

• P-Piller
      16
    • Mini pillen
      0
    • Angre pillen
      0
    • p-ringen
      5
    • p-staven
      0
    • P-Plaster
      1
    • Kondomer
      1
    • P-Sprøyten
      0
    • bruker ingen prevangsjon
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Yepp, det er helt suvurent, mye bedre enn p piller,sprøyten,spiralen og selvf. kondomer (har har prøvd alle de nev.)

noe mer enklere og smertefritt har jeg ikke vert bortifra, kan si at hittils har jeg ikke hatt noen bivirkninger heller...

:hoppe:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Mitt alternativ mangler: Hormonspiralen.

-Suveren for meg!

Skrevet
Mitt alternativ mangler: Hormonspiralen.

-Suveren for meg!

Ditto! :Nikke:

Skrevet

P-plasteret må jo være perfekt!! Hva koster det?

Skrevet

vel jeg betalte 290,- for 3 mnd. og har resept på et helt år. fikk med etui som plasterne skal ligge i med skruklokke lignende inni slik at du slipper å måtte huske når du skal skifte plaster,esken gjør det for deg.. jeg har vert borti mye, men dette var jo bare heeeeeeeeeeeeeelt fabelaktig!!!!

Gjest Seleena
Skrevet

Eg har veldig lyst å prøve plaster, men er så redd for at dei tidlegare mesnsmertene skal komme for fullt tilbake igjen då.. Og for å ikkje snakke om "foss-mensen" som kjem.

Eller verkar dei AKURATT som ei pille?

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, da jeg vurderer å bytte prevensjonsmiddel. Jeg har ikke fulgt med på p-plasterets inntog i landet, trodde faktisk ikke det var lovlig/uttestet her enda :o !! Kan du fortelle litt mer missvikki?

-hvordan bruker du det (plassering, hvor lenge osv)

-virkelig ingen bivirkninger?

-hva med mensen?

-forskjell fra reaksjoner på andre prevensjonsmidler?

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om det, men jeg skal til legen i dag, for å be om plasteret. Jeg kan sikkert komme med tilbakemeldinger når jeg har prøvd det en stund.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Etter store problemer i flere år etter bruk av p-sprøyte har jeg bestemt meg for ikke å bruke noe som helst hormoner mer, føles ganske godt det også. Har ikke brukt noe sånt på ett år. :P

Skrevet
Eg har veldig lyst å prøve plaster, men er så redd for at dei tidlegare mesnsmertene skal komme for fullt tilbake igjen då.. Og for å ikkje snakke om "foss-mensen" som kjem.

Eller verkar dei AKURATT som ei pille?

Vil anbefale deg p-ring. Med den hadde jeg mindre smerter og mindre blødning enn ved bruk av p-piller. Jeg har gått tilbake pga andre årsaker, men de bivirkningene jeg har fått er det VELDIG få som får. Jeg vurderer p-plaster for jeg er skikkelig LEI av p-piller, og litt frustrert over at p-ring ikke funka for meg. Mulig jeg gir den en sjanse til.

Skrevet

Vil det ikke være et mulig problem å miste plasteret? Sitter det godt nok fast til dusjing og bading osv...?

Skrevet

Plasteret skal sitte på i 1 uke av gangen, tre uker i strekk, så 1 uke fri. Tåler bading og dusj osv.

Felleskatalogteksten står her

Minuset jeg ser er at man må bytte på plasseringen av plasteret og derfor tenke på hva man skal ha på seg, med tanke på topper uten armer osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...