Portvinpiken Skrevet 24. mai 2012 #41 Skrevet 24. mai 2012 Problemet er? Vel, jeg har ikke noe stort "problem" med hva en ukjent person gjør og ikke gjør. Jeg bare reagerte på at det var så lite. Men det er meg da :-)
Montefalco Skrevet 24. mai 2012 #42 Skrevet 24. mai 2012 Alkohol i barnedåp og konfirmasjon hører ingen steds hjemme Hvorfor ikke? Etter min mening hører alkohol i moderate mengder hjemme der det serveres god mat. 2
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #43 Skrevet 24. mai 2012 Vel, jeg har ikke noe stort "problem" med hva en ukjent person gjør og ikke gjør. Jeg bare reagerte på at det var så lite. Men det er meg da :-) Hvorfor skal jeg gi mer? Flere av mine venner har barn i konfirmasjonsalder og er det mer enn to i året, så blir det ikke mer penger i fra meg. Samme gjelder dåp. Hvorfor skal vi andre spytte i mer til andres barn`? Det blir noe annet når det er nær familie/fadderbarn naturligvis. 1
Montefalco Skrevet 24. mai 2012 #44 Skrevet 24. mai 2012 Er det alltid fri bar til festen i bryllupet? Eller er det greit at gjestene betaler den drikken de vil ha da? (selvfølgelig får de drikke i mottakelsen, til middagen og til kaffen) Det er helt greit at gjestene selv betaler noe. I alle fall når bryllpet er på en resaurant (det blir litt sært å ta betalt dersom en har kjøpt inn selv). Det vanligste når det ikke er fri bar er at all drikke frem til avec betales av brudeparret og gjerne et par drinker også (to bonger). Da har de fleste fått tilstrekkelig, og det er langt fra alle gjestene som kjøper noe selv. En grunn til at en del ikke har fri bar er at en ikke ønsker at bryllupet skal huskes som en fyllefest.
Montefalco Skrevet 24. mai 2012 #45 Skrevet 24. mai 2012 Seriøst, hvis folk er interessert i å bli kjent som dem som ikke kan å lage en fest, så ikke ha fri bar. Tror de fleste i min vennekrets er vesentlig mer interessert i at middagen og vinene er bra, fremfor om de må betale for en drink utpå kvelden. Virker som det er det som skjer etter middagen som er viktig for deg. 1
Montefalco Skrevet 24. mai 2012 #46 Skrevet 24. mai 2012 Hadde jeg blitt invitert i bryllup der jeg måtte kjøpe drinker, hadde jeg brukt mindre penger på gaven. De fleste har faktisk utgifter i denne forbindelse på klær og mulig reise. Blir dyrt å være gjest da. Bedre om brudeparet har et lite bryllup som de faktisk har råd til for det er dyrt, ingen tvil om det. Man er i et bryllup fordi en ønsker å feire dagen med brudeparret. Gaven en gir er for å glede brudeparret, ikke for å betale for mat og drikke. 2
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #47 Skrevet 24. mai 2012 Tror de fleste i min vennekrets er vesentlig mer interessert i at middagen og vinene er bra, fremfor om de må betale for en drink utpå kvelden. Virker som det er det som skjer etter middagen som er viktig for deg. Man er i et bryllup fordi en ønsker å feire dagen med brudeparret. Gaven en gir er for å glede brudeparret, ikke for å betale for mat og drikke. Ikke det?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #48 Skrevet 24. mai 2012 Altså, har en mulighet for å kjøpe inn alkoholen selv holder man selvsagt fri bar. Hvis man derimot må betale restaurant priser og en har en god del gjester går det fort med 10 000 ekstra bare til alkohol etter middagen
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #50 Skrevet 24. mai 2012 Nei! Vel, har folk gitt en gave til 1000-1500kr og knapt får påspandert et glass vin, så forstår jeg at de blir skuffet og angrer seg på hele greia.
Montefalco Skrevet 24. mai 2012 #51 Skrevet 24. mai 2012 Vel, har folk gitt en gave til 1000-1500kr og knapt får påspandert et glass vin, så forstår jeg at de blir skuffet og angrer seg på hele greia. Jeg har vært i neoen bryllup opp gjennom årene. De fleste har vært på gode restauranter. Mangel på god mat og vin har ikke vært tema. Jeg drikker mer enn gjennomsnittsgjesten, og har flere ganger ikke benyttet alle bongene (fordi det har vært mye vin til maten). Om brudeparret er gjerrige, er jeg til en viss grad enig med deg. Men da hadde jeg vært skuffa over festen. Ikke fordi jeg hadde kjøpt gave.
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #52 Skrevet 24. mai 2012 Om brudeparret er gjerrige, er jeg til en viss grad enig med deg. Men da hadde jeg vært skuffa over festen. Ikke fordi jeg hadde kjøpt gave. Nei vel, deg om det. Hva gjør en fyr på bryllupsforumet egentlig? :undre:
Montefalco Skrevet 24. mai 2012 #53 Skrevet 24. mai 2012 Nei vel, deg om det. Hva gjør en fyr på bryllupsforumet egentlig? :undre: det er her de morsomste diskusjonene er. Men menn kan vel ikke mene noe om bryllup, for det er hennes dag (som mange skriver) 2
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #54 Skrevet 24. mai 2012 det er her de morsomste diskusjonene er. Men menn kan vel ikke mene noe om bryllup, for det er hennes dag (som mange skriver) Vel, jeg er uenig i det, jeg mener det er brudeparets dag, skulle også mannfolkene gå hen å bli bridezilla, så er vi alle i djup trøbbel.
Montefalco Skrevet 24. mai 2012 #55 Skrevet 24. mai 2012 Vel, jeg er uenig i det, jeg mener det er brudeparets dag, skulle også mannfolkene gå hen å bli bridezilla, så er vi alle i djup trøbbel. Det er vi enige om!
Portvinpiken Skrevet 24. mai 2012 #56 Skrevet 24. mai 2012 Nei vel, deg om det. Hva gjør en fyr på bryllupsforumet egentlig? :undre: Hehe dagens beste! Nei, menn må for all del ikke blande seg inn i noe bryllupsprat ;-). Skulle ønske det var fler av de her - da hadde vi kanskje fått litt mer nyanserte diskusjoner satt i perspektiv :-)
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #57 Skrevet 24. mai 2012 Hehe dagens beste! Nei, menn må for all del ikke blande seg inn i noe bryllupsprat ;-). Skulle ønske det var fler av de her - da hadde vi kanskje fått litt mer nyanserte diskusjoner satt i perspektiv :-) Ser pinadø ikke slik ut.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #58 Skrevet 24. mai 2012 Mitt poeng er bare at hvis jeg skulle ha betalt for drinkene mine, hadde jeg kjøpt gave til 1500 istedet for 2000 som er vanlig å gjøre i min omgangskrets, ikke noe stort problem det.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #59 Skrevet 24. mai 2012 Men da sender man dem jo bare hjem. Det er jo slike som gjør bryllupene til legender i ettertid. jeg synes ikke slikt passer seg. greit å drikke litt.derfor mener jeg at betalings bar kan begrense noen.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå