Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #21 Skrevet 24. mai 2012 Eh... jeg vet ikke hva slags bryllup du har vært i, men normalt sett får man både mer enn nok med både god mat, kaker og drikke i tillegg til underholdning osv. Men klart - hvis du mener hjemmebrent og fyllefest er det som definerer å "få noe" så blir du nok skuffet i mange bryllup, og ikke velkommen i vårt. Vel, men du har jo ikke bedt meg heller....
Gjest Doh Skrevet 24. mai 2012 #22 Skrevet 24. mai 2012 Sjekk #16. Ah, de kom samtidig Nå hadde vi fri bar, men jeg håper ikke at gjestene våre synes bryllupet var verdt det bare pga det. Vi hadde mat når de kom fra kirken, middag, nattmat, kaker og kaffe, prøvde å ha mat som alle likte, gjorde vårt beste for at folk satt med folk de kjente og dermed hadde noen å snakke med under middagen, gjorde middagen så kort som mulig, og prøvde rett og slett å gjøre hele dagen koselig for gjestene våre (de var i hovedfokus når alt annet enn selve vielsen ble planlagt). Jeg håper at noe av dette også gjorde det verdt å være med å feire dagen og at evt ikke fri bar hadde ødelagt hele dagen for noen. Man skal imidlertid alltid si fra om det ikke er fri bar i innbydelsen.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #23 Skrevet 24. mai 2012 Hadde vært greit om drinken kostet 20 kr. En flaske koster 350-400, hvis en regner ut hvor mange drinker det går på en flaske, skulle vel 20 kr holde...
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #24 Skrevet 24. mai 2012 Seriøst, hvis folk er interessert i å bli kjent som dem som ikke kan å lage en fest, så ikke ha fri bar.
Portvinpiken Skrevet 24. mai 2012 #25 Skrevet 24. mai 2012 Hadde jeg blitt invitert i bryllup der jeg måtte kjøpe drinker, hadde jeg brukt mindre penger på gaven. De fleste har faktisk utgifter i denne forbindelse på klær og mulig reise. Blir dyrt å være gjest da. Bedre om brudeparet har et lite bryllup som de faktisk har råd til for det er dyrt, ingen tvil om det. :fnise:Hehe jeg må småhumre litt for meg selv. Dette forumet er faktisk ganske underholdende. Nok en gang drar folk frem dette med hvor dyrt det er å gå i bryllup. Tydeligvis mye dyrere enn alle andre form for feiringer av ulik art. Man må ha med gave må vite, og så skal man transporteres dit i nye klær, sko og smykker og ha time hos frisør og jeg vet ikke hva. Aller helst bør man vel bli hentet i hest og vogn ;-) Jeg lurer... hva er gjennomsnittsalderen på dere som er så veldig opptatt av at det koster så mye og at man forventer å "få igjen" endel for pengene man bruker i et bryllup? Jeg er ikke spydig nå - jeg bare lurer på om det er noe jeg har gått glipp av, eller om det er mer den "yngre garde" som er så opptatt av dette? Hør her: man har nødvendigvis "utgifter" hvis man blir invitert i større feiringer som konfirmasjon, dåp, bryllup, bursdager etc. Er det også forventet å få lange middager, underholding og fri bar i dåp og konfirmasjon også? Helt ærlig - forventer dere det også i disse sammenhengene eller er bryllup noe helt spesielt? Såvit meg bekjent er det ikke billig med konfirmasjons- og dåps presanger heller. Jeg sitter å leser disse innleggene og blir til et stort spørsmålstegn - så jeg hadde satt stor pris på om noen kunne forklare meg hva dere mener er normen i slike selskapeligheter? Eller vent - jeg poster en ny tråd så jeg ikke ødelegger denne med masse OT :-)
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #26 Skrevet 24. mai 2012 Alkohol i barnedåp og konfirmasjon hører ingen steds hjemme
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #27 Skrevet 24. mai 2012 :fnise:Hehe jeg må småhumre litt for meg selv. Dette forumet er faktisk ganske underholdende. Nok en gang drar folk frem dette med hvor dyrt det er å gå i bryllup. Tydeligvis mye dyrere enn alle andre form for feiringer av ulik art. Man må ha med gave må vite, og så skal man transporteres dit i nye klær, sko og smykker og ha time hos frisør og jeg vet ikke hva. Aller helst bør man vel bli hentet i hest og vogn ;-) Jeg lurer... hva er gjennomsnittsalderen på dere som er så veldig opptatt av at det koster så mye og at man forventer å "få igjen" endel for pengene man bruker i et bryllup? Jeg er ikke spydig nå - jeg bare lurer på om det er noe jeg har gått glipp av, eller om det er mer den "yngre garde" som er så opptatt av dette? Hør her: man har nødvendigvis "utgifter" hvis man blir invitert i større feiringer som konfirmasjon, dåp, bryllup, bursdager etc. Er det også forventet å få lange middager, underholding og fri bar i dåp og konfirmasjon også? Helt ærlig - forventer dere det også i disse sammenhengene eller er bryllup noe helt spesielt? Såvit meg bekjent er det ikke billig med konfirmasjons- og dåps presanger heller. Jeg sitter å leser disse innleggene og blir til et stort spørsmålstegn - så jeg hadde satt stor pris på om noen kunne forklare meg hva dere mener er normen i slike selskapeligheter? Eller vent - jeg poster en ny tråd så jeg ikke ødelegger denne med masse OT :-) Hvor mye forventer du at gaven skal koste? Regner med, etter måten du svarte på, at du forventer endel...
Portvinpiken Skrevet 24. mai 2012 #28 Skrevet 24. mai 2012 Hvor mye forventer du at gaven skal koste? Regner med, etter måten du svarte på, at du forventer endel... Hæ?? Hvor i alle dager fikk du det inntrykket da? Vi gifter oss i år, og vi har faktisk skrevet til gjestene at vi ikke ønsker gaver vi. Igjen - hvor opphengt går det an å bli altså 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #29 Skrevet 24. mai 2012 Jeg synes portvinpiken hadde et litt merkelig svar, fordi en gir da mye mer i gave til et bryllup enn dåp og konfirmasjon, så ser ikke helt at dette kan sammenlignes
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #30 Skrevet 24. mai 2012 Hvis det ikke er fri bar, er det da lov til å nyte medbragt?
Portvinpiken Skrevet 24. mai 2012 #31 Skrevet 24. mai 2012 Alkohol i barnedåp og konfirmasjon hører ingen steds hjemme Tja.. jeg ser ikke helt hvorfor man ikke kan ta et glass vin til maten i konfirmasjon eller dåp heller. Men klart - hvis alkohol er ensbetydene med å blir dritings så passer det seg ikke. Heldigvis klarer noen av oss å beherske oss, så vi klarer fint å drikke et glass vin eller to til maten uten at det må utarte seg til en fyllefest ;-). Jeg har sogar vært i både barnedåp og konfirmasjon hvor man har fått servert cognac til kaffen... Gale mennesker som vi er ;-)
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #32 Skrevet 24. mai 2012 Tja.. jeg ser ikke helt hvorfor man ikke kan ta et glass vin til maten i konfirmasjon eller dåp heller. Men klart - hvis alkohol er ensbetydene med å blir dritings så passer det seg ikke. Heldigvis klarer noen av oss å beherske oss, så vi klarer fint å drikke et glass vin eller to til maten uten at det må utarte seg til en fyllefest ;-). Jeg har sogar vært i både barnedåp og konfirmasjon hvor man har fått servert cognac til kaffen... Gale mennesker som vi er ;-) uffda:) 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #33 Skrevet 24. mai 2012 AB #9 igjen her: På hotellet jeg jobber koster øl og vin fra kr 65,- pr glass og cognac/drinker fra 95,- pr enhet og oppover. Det er selvfølgelig individuelt, men vi ser at det går i gjennomsnitt 3 enheter pr pers (inkl cognac til kaffen). Noen drikker lite (eller ikke), og andre mer, så dette er et estimat å gå ut i fra. Til middagen regner vi 1 glass vin til forrett, 2 glass til hovedrett og 1 til dessert. Prisene pr flaske vin hos oss begynner på 325,- og oppover. Så et budsjett på 10.000 blir vel altfor lite om man skal ta seg litt ut?
Portvinpiken Skrevet 24. mai 2012 #34 Skrevet 24. mai 2012 Jeg synes portvinpiken hadde et litt merkelig svar, fordi en gir da mye mer i gave til et bryllup enn dåp og konfirmasjon, så ser ikke helt at dette kan sammenlignes Gjør du? Jeg er vant med at konfirmasjons og dåpsgaver koster endel jeg. Men det er vel hva man er vant med.
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #35 Skrevet 24. mai 2012 Kan ikke huske jeg noensinne har gitt mer enn 200kr i dåpsgave eller konfirmasjon.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #36 Skrevet 24. mai 2012 Så et budsjett på 10.000 blir vel altfor lite om man skal ta seg litt ut? AB #9 her igjen :-) Det kommer helt an på antall gjester det :-). Hvis du rundt regner 350 pr pers i alkohol (ikke mineralvann) etter middagen så har du en liten pekepinn. Men det er du som kjenner dine gjester best da. Personlig ville jeg lagt inn en liten "buffer" slik at man heller blir positivt overrasket over regningen i etterkant. Ta og så ring/send mail til de ulike stedene du vurderer å ha selskapet så får du som regel god hjelp og et estimat fra de også.
Portvinpiken Skrevet 24. mai 2012 #37 Skrevet 24. mai 2012 Kan ikke huske jeg noensinne har gitt mer enn 200kr i dåpsgave eller konfirmasjon. Jøss. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #39 Skrevet 24. mai 2012 jeg synes det er greit å ikke ha fri bar. og det er greit å ha fri bar. men ikke alle gjester klarer å kontrollere seg når det er gratis drikke.
Gjest "gjest" Skrevet 24. mai 2012 #40 Skrevet 24. mai 2012 jeg synes det er greit å ikke ha fri bar. og det er greit å ha fri bar. men ikke alle gjester klarer å kontrollere seg når det er gratis drikke. Men da sender man dem jo bare hjem. Det er jo slike som gjør bryllupene til legender i ettertid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå