Lilleulv_ Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har pigmentflekker rundt munnen, på kinnet og i pannen. Enda jeg har brukt minst solfaktor 15 hver dag i vår har det bare blitt verre. Kan jeg aldri sole meg og bli knallbrun i ansiktet mer? Jeg har alltid blitt fort brun, sjelden vært solbrent, men de siste årene blir jeg ikke brun, men bare flekkete.
Suzy Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Du bør bruke faktor 50 på pigmentflekkene, så unngår du at de blir mer skjoldete. Flekkene kan forsvinne, men kun om du passer deg for sola. Du kan bli brun igjen, men bør nok slutte med hormonpreventiver eller det som gjør at du får flekkene først.
floony Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Har samme problem, men bare på armene. Eller, jeg er faktisk usikker på om det er pigmentflekker - det er tørre områder som får litt farge, men ikke like mye som resten av meg og derfor blir det blekere flekker på armene mine. Aner ikke definisjonen på det? Og jeg vet ikke hva det moren min har heter, men hun har den "Michael Jackson sykdommen". Når hun soler seg får hun hvite flekker - ikke likt som mine, for mine er tørre områder, mens hennes er bare vanlig hud. Det hun gjør er å smøre seg inn med en spesiell krem en gang i året, så er problemet løst. Hvis det faktisk er dette du har, kan jeg spørre henne om hva kremen heter og hvilke andre løsninger hun har...? Hun var på apoteket og spurte om tips nemlig, og da var det en annen kunde i køen som overhørte det hele og foreslo et tips (som jeg ikke husker) men som funket veldig bra for mamma.
Gjest Tigress Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Eg har også fått fleire pigmentflekkar i andletet denne våren. Eg et p-piller, så det er vel å vente. Og eg som har vore så flink til å bruke solfaktor heile tida! Jaja, enda ein grunn til å ikkje la seg friste til å droppe solkremen. Eg set mi lit til at verda kjem til å takle desse flekkane, eg kjem nok til å bli brun likevel, eg er så mykje ute. Men BB-krem og solfaktor i alt som skal i andletet blir eg å halde fram med.
Wonders Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 jeg har fått det samme Går på pillen Diane for å unngå digre kviser og utbrudd av acne. Hater at jeg ser ut som en gammal dame etter bare 2 år. Jeg er sensitiv mot sol, og har alltid minimum 20 av faktor. Det hjelper ikke noe på flekkene!
Miah Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Er det noen som vet hva forskjellen på pigmentflekker og fregner er? Jeg får fregner veldig lett når jeg går ut i solen, er veldig lys.
Lilleulv_ Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2012 Jeg bruker ikke hormonprevensjon :o Hva annet er det som kan føre til pigmentflekker?
Honesty Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Som oftest er årsaken gamle synder; mye soling uten faktor eller med lav faktor, evt. solarium. Når flekkene først er det, MÅ man holde seg unna sol for å unngå nye flekker, og at de gamle blir mørkere. Ellers er nok det eneste botemidlet sterke kremer med a-vitaminsyre, på resept. Produkter fra hudpleier er som regel for svake til å ha noen særlig effekt på slike flekker, hvor skaden i huden sitter mye dypere enn ved økt pigmentering etter kvisearr. 1
Wonders Skrevet 24. mai 2012 #10 Skrevet 24. mai 2012 fregner er små og ganske runde, pigmentflekker har rare mønster og er ikke små. Jeg ahr også fregner, og med store piggmentflekker ser jeg helt forferdelig rotete ut... Jeg har ofte tenna på tørk og glis om munnen... haff ! Ser du den store? Ikke fregne for å si det sånn... http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=2707593&w=300&frame=0&ee=1219825870 Før og etter make-up (bildet er ikke av meg, men skvatt, for det lignet) http://restylane.blogg.no/images/421957-2-1250116779521-n400.jpg Kinn med pigmentflekker; http://www.realself.com/files/images/1223091209a2-41630.jpg
Gjest Tigress Skrevet 24. mai 2012 #11 Skrevet 24. mai 2012 Det er ikkje så veldig aktuelt å halde seg unna sola, så då får ein satse på å dekkje over. Men irriterande er det likevel. Særleg sidan eg har vore veldig flink til å smøre meg. Får sterilisere husbonden, då slepp eg i alle fall pillene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå