Gå til innhold

Budsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Jeg er helt i begynnelsen av planleggingen, og tenkte å begynne med og sette opp et budsjett. Men jeg er så usikker på hvor mye jeg skal regne med at ting koster. Så da lurer jeg på, hva ville dere satt opp at dette koster:

-fotograf til vielsen og ta brudebilder etterpå.

-blomster (til all pynting, brudebukett, knapphullsblpmster)

-invitasjoner og takkekort

-sminke og frisør av bruden

-kjole med tilbehør

-klær til mannen

-annen pynt?

-noe mer?

Lokaler, mat, servering, brullupskake, transport, overnatting har jeg klart for meg priser på.

Tusen takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På kjole og tilbehør så kan man lett bruke alt fra 3000,- til 30000,-. Man får jo kjøpt alt fra billige kina-kjoler til dyre designer ting i salong. Det samme går for klær og utstyr til mannen.

På takkekort og invitasjoner så kan man regne med å bruke rundt 2000,- på 40 gjester (dersom man sender en invitasjon per husstand).

Har sett at noen salonger hvor jeg bor sier rundt 5000,- for brudestyling.

Ringer har jeg sett koster rundt 8000,- til 10000,-.

Forograf tror jeg koster rundt 15000,- til 20000,-.

Man finner vel egentlig alt i forskjellige prisklasser, det kommer vel egentlig bare an på hvordan man velger å prioritere ting.

Blomster trenger ikke å bli fryktelig dyrt om man lager oppsatsene selv og kjøper billige blomster eller plukker dem selv.

Lykke til^_^

Skrevet

Hei! Vi betaler flg: fotograf: 4000, blomster:2000 invitasjon: 1000 sminke og frisør: 2500 klær til mannen: 3000.

Skrevet

Vi endte til slutt med følgende regnestykke:

58169 kr for leie av lokaler, velkomstdrinker, frukt, fireretters middag inkludert alkohol til middag, fri bar, leie av telt (hadde utevielse). I prisen var også catering inkludert, dvs kokker fra Sult lagde maten vår og så stilte de opp med eget serveringspersonale. Utover dette var også dekking av border, oppsett av benker til vielse osv også inkludert. Vi måtte kjøpe alt gjennom lokalene vi leide, men synes prisen ikke var så forferdelig alt i alt.

1936 kr for viglser som sto for vår utevielse.

12500 kr for live-band og film.

2000 kr for trompetist.

8000 kr for fotograf (med rettigheter til alle bilder, alle bilder i høytoppløselig format, fikk nesten 1000 bilder).

2400 kr for brudebuketten.

1000 kr for brudekjolen.

500 kr for pynt/stæsj/dekorpynt/invitasjoner etc.

Vi endte da med å betale 86996 kr (bare for å presisere: mine foreldre betalte henholdsvis 2400 kr for bryllupskaken og 2000 kr til frisør/make-up).

Foreldrene til min mann betalte for hans sjakett. Tror den kom på 5000 kr.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...