AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Har avbestilt en tur jeg skulle på nå snart pga akutt sykdom. De to jeg skulle reise med skal fortsatt dra. Vi har bestilt tremannsrom på et ungdomshostell, oppholdet blir litt under 5 000 kr per pers. De kan ikke endre rom eller finne et annet ungdomshostell på så kort varsel, ingenting er ledig. Kun en liten prosent av utgiftene er forhåndsbetalt, resten betales ved ankomst. Europeiske sier at jeg kun kan få tilbakebetalt min del av det som er forhåndsbetalt. Det vil i praksis si rundt 500 kr, av de 5 000. Resten får jeg ikke refundert ettersom det ikke er betalt ennå. Jeg snakket med dem på telefonen og sa at de andre skal reise og kan ikke endre rom på så kort varsel, så jeg blir nødt til å betale mine 5 000 kr uansett. Dette var likegyldig pga. deres vilkår. Kan jeg krangle på dette, eller er det håpløst? 5 000 kr (eller 4 5000 i praksis) er mye for meg!
Gjest Doh Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Om det står i vilkårene så stemmer nok det ja. De skal bare dekke de utgiftene du har hatt, og om du må betale for din del av rommet for at venninne dine skal dra er dessverre ikke det forsikringsselskapets problem. Men er du 100 % sikker på at det ikke finnes ETT eneste ledig rom i byen dere skulle?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Takk for svar. Var ganske stresset en stund der, ja. Jeg trodde ikke det var noen (ålreite) rom ledige, men så sjekket jeg heldigvis en annen hostellside, og der fant jeg ett hostell som hadde dobbeltrom ledig i de to ukene det er snakk om. Flaks!! Så lenge avbestillingen av hostellrommet vi allerede hadde går greit, noe det skal gjøre ettersom det er mer enn 42 timer i forkant, så ordner dette seg. Gud, så lettet jeg er nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå