Patronus Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 (endret) Jeg vet tittelen ble litt rar. Så klart våkner babyer på natten og skriker. Men dette er noe hun nettopp har begynt med. Hun er 6 mnd(korrigert alder er 3 mnd) Siden jeg fikk henne med hjem fra sykehuset har hun sovet gjennom hele natten. Hun har hatt en del problemer med å falle inn i søvnen og har trengt hjelp til å få sove. Nå sovner hun helt alene, uten problemer. Men nå har hun begynt å ''våkne'' der hun skriker. Det er ikke ''mat-skriket'' og heller ikke ''vond-skriket'', men har likevel dandert i sengen, skiftet klær osv og prøvd å gitt henne mat. Hun er egentlig ikke våken når hun skriker. Og hun roer seg ikke av seg selv. Når jeg gir henne smokken, sover hun søtt videre. Nå har hun begynt slik på dagtid også, og jeg er så redd hun ikke skal få den søvnen hun trenger. Siden hun er prematur, blir hun fortere sliten og trenger den søvnen hun kan få. Mitt spørsmål er da, om dette bare er en periode? Eller om det kan være noe annet som irriterer henne? Blir kjempe glad for tips. Må skyte inn at hun er nettopp begynt å sovne alene, uten at jeg bysser henne inn i søvnen. Kan dette være grunnen? Endret 23. mai 2012 av KatherinaDimitro
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Kan det være mareritt? Tulla vår har noen ganger grått uten synlig grunn, og hørtes helt panisk ut.
Vera Vinge Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Sønnen min har gjort det jevnlig siden han ble født, men stort sett når han har sovet på dagen. Jeg har skjønt at det stort sett bare er å dytte i smokken, nå som han ofte sover med smokk, og så sover han videre. Har mistenkt at det i sønnen min sitt tilfelle ofte handler om forbigående magevondt, som halvveis vekker ham opp, men vet ikke sikkert om det alltid skyldes det. Ellers så er jo disse babyene i stadig utvikling, så ikke så rart om de i perioder har problemer med søvn, mat osv? Det kan ikke være et utviklingssprang da?
Anciol Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Mine og gjorde det begge to, men etter vi satte opp et nattlys av en liten fe så ble det stille om natten fordi enkelte barn liker ikke mørket så godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå