Gå til innhold

Dyreplageri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juhu :danse:

Jeg maser om denne lille kattepusen min på 1 år.

Jeg har nettopp flytten inn i ny leilighet for 5 dager siden, og vet jeg helst at pusen må være inne i 4 uker, men jeg sliter når han står og skraper på døren, griner og vil ut!

Prøver å overhøre det og kose med han i stedet, men får så vondt av han. Føler nesten det er litt dyreplageri. Han stakk ut i går, og jeg måtte hente han der jeg bodde før, ca 1km vekke... Og om jeg slipper den ut og henter han på kvelden på den gamle boplassen, ødelegger jeg de 4 vaneukene han skal ha da? Noen som vet ? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, men finnes det ikke noe slags kattesele eller noe slik at du kan gå tur med han?

• Liker 4
Skrevet

Ja det er jo en ting, men han er så liten å villter av seg, smyger inn i busker og diverse. Når han stakk ut i går hadde han jo den sykeste farten rett hjem til sin gamle bolig..

Skrevet

Det beste for både deg og katten er å holde han inne i en full måned. Da lærer han hvor han bor på nytt og vil ikke fly avgårde til den gamle hjemplassen hele tiden.

Ja, det blir litt grining, men sånn må det bare være til han lærer at det er her han bor nå.

• Liker 5
Skrevet

Tror det beste er at du holder han inne. Vår katt hadde også dte slik i starten, og det var mye mjauing og tissing inne. Vi tok han ut i sele slik at han skulle få luft, og når han var klar etter en måned tok vi han ut og det gikk fint :D

• Liker 3
Skrevet

Jeg får meg ikke til å gå med katt i sele tror jeg.. :sukk:

Gjest Bobler
Skrevet

Hold han inne, han klarer seg :)

Til og med jeg klarte å holde inne Mr.Mjau som sto å hylte på døren i 3 uker. Han er født ute og elsker å være ute mer enn noe. Men jeg hadde ikke stort annet valg.

Han roer seg ned litt etterhvert :) Men bare bit tennene sammen, det er for hans eget beste!

• Liker 4
Skrevet

Aner ikke, men finnes det ikke noe slags kattesele eller noe slik at du kan gå tur med han?

En katt skal da ikke gå i bånd!

Skrevet

Jeg får meg ikke til å gå med katt i sele tror jeg.. :sukk:

Takk! Enig!

• 2 uker senere...
Skrevet

vet det er en litt gammel tråd. men hvorfor ikke? katten min elsker å være ute i bånd! hun står å venter på at jeg skal ta den på tilogmed.

• Liker 4
Gjest Blubberella
Skrevet

Og hamstre og papegøyer skal ikke være i bur. Fisker skal ikke være i akvarium. Hunder skal egentlig heller ikke gå i bånd. Men nå er det nå sånn at vi har valgt å ha kjæledyr, og da er en del av dyreholdet å tilpasse det etter vårt liv. I TS sitt tilfelle er det jo også midlertidig, så da er det enda mindre å klage over.

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde pus i sele den første tiden etter at vi fikk ham (han var over 1 år), for å vise ham hvor "området" hans var, det var ikke noe problem. Det vil si, han var ikke overbegeistret for selen sin akkurat.. :fnise:

Men det gikk helt supert i ettertid; han har aldri gått for langt unna (max til naboen, der han var mer enn velkommen) eller blitt borte. Tror det er lurt å bite tennene sammen de første par ukene, og så gradvis slippe pus ut. Du kan jo distrahere småen med en lekemus eller noe annet gøy? :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Noen katter er skikkelig begeistret for sele, så begeistret at de går fra stående til sideliggende på 0.2 sekunder. :fnise:

*flomp*

"vil ikke" evt "Ikke faen om jeg skal gå noe sted med denne greia på, da får du dra meg etter deg" :skratte:

• Liker 2
Skrevet

Juhu :danse:

Jeg maser om denne lille kattepusen min på 1 år.

Jeg har nettopp flytten inn i ny leilighet for 5 dager siden, og vet jeg helst at pusen må være inne i 4 uker, men jeg sliter når han står og skraper på døren, griner og vil ut!

Prøver å overhøre det og kose med han i stedet, men får så vondt av han. Føler nesten det er litt dyreplageri. Han stakk ut i går, og jeg måtte hente han der jeg bodde før, ca 1km vekke... Og om jeg slipper den ut og henter han på kvelden på den gamle boplassen, ødelegger jeg de 4 vaneukene han skal ha da? Noen som vet ? :forvirret:

kan du ikkje kjøpe ett kattesele? det gjorde eg da eg adopterte en voksen pus som hadde bodd ute:)

gikk ut med den hver dag i en times tid rundt i nabolaget,i ca en uke... så fikk den gå ut alene mens eg satt på en benk bortenfor..:) gikk kjempe bra det:)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

kan du ikkje kjøpe ett kattesele? det gjorde eg da eg adopterte en voksen pus som hadde bodd ute:)

gikk ut med den hver dag i en times tid rundt i nabolaget,i ca en uke... så fikk den gå ut alene mens eg satt på en benk bortenfor..:) gikk kjempe bra det:)

Og det mistenker jeg at du fanget essensen i hvordan lære pus hvor vi bor nå;

Du satt på en benk bortenfor :)

Får jeg lov til å mistenke at når dere skulle inn igjen så gikk dere inn sammen +

En tidligere kollega flyttet ca 100 meter i luftlinje. Han gikk fra sitt og de to kattene hans gamle hjem og bort til den nye hjemmet, sammen med kattene sine. De gikk på føttene sine alle tre, låste opp døren og så gikk de inn alle tre.

Kattene visste umiddelbart at "Her bor vi nå. Dette er hjemme, og her er jo møbleme våre også gitt :)".

Han var kjempelur, og det virket over alle forventning :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Og det mistenker jeg at du fanget essensen i hvordan lære pus hvor vi bor nå;

Du satt på en benk bortenfor :)

Får jeg lov til å mistenke at når dere skulle inn igjen så gikk dere inn sammen +

En tidligere kollega flyttet ca 100 meter i luftlinje. Han gikk fra sitt og de to kattene hans gamle hjem og bort til den nye hjemmet, sammen med kattene sine. De gikk på føttene sine alle tre, låste opp døren og så gikk de inn alle tre.

Kattene visste umiddelbart at "Her bor vi nå. Dette er hjemme, og her er jo møbleme våre også gitt :)".

Han var kjempelur, og det virket over alle forventning :)

Ja det gikk mye kjappere og bedre enn eg hadde trodd:) Før har eg som regel holdt de inne i 3-4 uker når vi har flyttet,og tro meg,det blir mye gnåling og tussebyer fra to puser... men det med kattesele var genialt,selv om eg følte meg lite lur med pus i bånd,inni buskene:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...