Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hud som etterhvert har begynt å¨flasse. Flasser gjerne hver dag, skrubber den godt hver dag , men hva er det for noe?

Ser alltid fet ut i huden, rent umulig å matte den ned.

Sminke setter seg ikke på samme måte som før.

Av og til eksem med nesen og rødlig. får fort nupper.

Er det noen som har en anelse om hva det er og har dere noe lignende? eventuelle løsninger eller tips?

Når man flasser så mye, kan man bli brun da? skal til syden i sommer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke skrubbet den hver dag, ser for meg at det kan bli litt mye for huden din. Det beste du kan gjøre, er nok å skaffe deg en skikkelig god dagkrem og en skikkelig god nattkrem og kanskje en fuktmaske også.

Det er vanskelig å bli brun når man flasser mye, for da byttes jo huden konstant ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skrubber huden godt hver dag. er det mulig du irriterer den, og flassdanningen du ser er rett og slett helbredelsesfasen - som liksom aldri blir fullført - fordi neste dag skrubber du igjen :)

Mitt tips? Skrubb mindre. Tilfør huden en god guktighetskrem og ikke fortvil hvis det skulle flasse litt til før det blir bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Skrubber ikke så hardt da...kanskje det blei litt misforstått...

Bruke bare bomullspaden jeg renser huden med og fjerner den døde huden/flasset..Hvis ikke jeg gjør det ligger det et lag med død hud igjen som dette av i løpet av dagen...og sminke ser ihvertfall ikke bra ut da..

Lure på om det er eksem eller bare tørr hud, har ikke hatt det før nå i det siste..

AnonymBruker
Skrevet

Kan og nevne at håret er helt livløst og matt...

Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt? Hvis både hud og hår har blitt dårlig i det siste, kan det jo tyde på at du manger ett eller annet. Prøv å spise litt vitaminer eller noe? Ellers holder jeg på det jeg sa over: Ikke skrubb hver dag, bruk kun en mild rens for å fjerne sminken, skaff deg noen gode kremer.

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd mye, spiser ca bare sunt, prøvd å kutte ut mel, sukker og meieriprodukter. (har ikke tester for allergi, skal snart gjøre det) Er testet for div vitaminmangler, mangler D vitamin som er relativt normalt(?). Tar tran for det, og omega 3 6 og 9 oljer + acai som inneholder mye antioksidanter.

Jeg bruker Decleor for sensitiv hud...det er vel bra kremer? serum om natten..

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er seborreisk eksem? Det ser gjerne ut som fet og flassete hud, gjerne ved nesevingene, øyenbryn osv.

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det, men hva kommer det av? Sånn plutselig...

Er det vits å gå te hudlege?

Og kan en med slik eksem bli brun?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...