Gå til innhold

Endelig tar mattilsynet affære

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lest denne saken...?

http://www.dagbladet.no/2012/05/23/nyheter/innenriks/dyrevelferd/dyrevern/dyrevernloven/21735799/

Flere bilder fra gården ligger her:

http://www.facebook.com/groups/141887239175791/photos/

Det står også mer om saken her:

http://trav24.no/index.php/nor/nyhetsarkiv/naboer_slaar_full_alarm

Jeg blir virkelig kvalm og uvel av at slike mennesker holder dyr. Jeg skulle ønske de ble fratatt muligheten til å holde hest (og andre dyr) for all evighet fremover. Når man ikke har klart å endre på noe på åtte (!) år, er det tvilsomt at de vil gjøre det bedre i fremtiden. De burde ikke få lov til å holde ti hester heller, spør du meg (men det er det jo ingen som gjør :gjeiper: ).

Hva får mennesker til å behandle dyr på den måten?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg får lyst til å stange hue i veggen i denne saken. Har vært klar over denne gården i flere år og alikevel har de fått lov å ture frem slik. Helt sinnsykt.

Veldig synd at det ender med slakt for flere, men en død hest lider ikke og mest sannsynelig har den flere skader allerede pga uvettige forhold ute og på stall.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

=( Orker ikke å lese, vet hva det er om. Blir bare hakket mer skeptisk til mennesker for hver gang jeg leser noe sånt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg får lyst til å stange hue i veggen i denne saken. Har vært klar over denne gården i flere år og alikevel har de fått lov å ture frem slik. Helt sinnsykt.

Veldig synd at det ender med slakt for flere, men en død hest lider ikke og mest sannsynelig har den flere skader allerede pga uvettige forhold ute og på stall.

Er enig i det. Og som du sier, en død hest lider ikke. De hadde vel også fått store problemer med å finne gode hjem til så vannskjøttede hester nå som markedet er så sprengt som det er også. Forferdelig trist er det uansett. MT burda absolutt har grepet inn for lenge siden, utrolig at de har latt det gå åtte år.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud... Jeg har sett noen oppslag i VG eller Dagbladet på nett om den gården, men aldri fått noe inntrykk av hva som har vært så ille med dyreholdet der. Det eneste jeg hittil har sett, har vært bilder av eieren med hester som ser ok ut. Jeg har oppfattet at de driver med utegang (noe jeg selv gjør), og tenkte at kritikken kom fra mennesker som ikke forsto konseptet (dem er det endel av, nemlig), men dette her er jo bare fullstendig tragisk! :grine:

Hester som trasker rundt på overgrodde høver, blant søppel og drit som de kan sette seg fast i så de skader seg! De har lurvete pels, og mange av dem ser ikke ut til å sette god nok vinterpels til å greie seg uten dekken heller. Og alle de avmagrede hestene! :grine: For ikke å snakke om utegangsstallene! Det kan jo ikke kalles det! Disse menneskene er jo bare noen skrotnisser som ikke har forstått hva et sunt, godt og verdig dyrehold dreier seg om i det hele tatt. De burde straffes! :kjefte:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle ha stilt eierene selv i den stallen og gitt de så lite mat at de hadde problem med å stå oppreist. Blir så rasende at jeg føler for å... Nei jeg skal ikke si det her inne.

• Liker 1
Skrevet

Oj, der fikk jeg et litt annet inntrykk av saken ja. Det jeg har lest i de store nettavisene har jo bare vært om at hestene skal tas fra de pga dårlig hestehold, men det har aldri stått noe om hva de mener er dårlig hestehold. Så jeg har tenkt at noen har vært ute etter å ødelegge for denne familien. Men nå... Nei, nå skjønner jeg hvorfor mattilsynet reagerer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Her står det at de skal få beholde 10 av de 17 hestene sine. Hvorfor det, egentlig? :klo: Jeg ville ikke hatt hesten min stående der i en time engang. Hva er det som får MT til å tro at de som blir igjen skal få det så mye bedre? De har jo ikke vist at de er istand til å rydde opp i forholdene!
  • Liker 2
Skrevet

MT kommer sannsynligvis ikke til å gjøre noe i dag. Muligens på grunn av trusselen fra eierne om at de vil skyte alle hestene.

De har fått mange tilbud fra folk som vil ta imot hester fra dem, men de nekter... De vil visst heller skyte hestene, enn å la dem leve i trygge, gode hjem... =(

Stakkars dyr.

• Liker 3
Skrevet

Saken i Dagbladet var veldig dårlig skrevet, den forutsatte at man kjente saken godt fra før, noe jeg f.eks ikke gjorde. Derfor er det fint med linken til trav24 saken, bildene der fortalte alt Dagbladetsaken manglet. De burde bli fradømt retten til å eie dyr, og ser forresten ikke ut som bildene er manipulert som eier hevder.

• Liker 4
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg har fulgt saken via Trav24 (og hørt bekjente i området sine utalelser) og det er virkelig riv ruskende galt å ha hest der.

Jeg tror eierene ikke er helt friske/skarpe. Ingen normale mennesker vil ha det slik eller synes det er greit å ha dyr i slike forhold.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fulgt saken via Trav24 (og hørt bekjente i området sine utalelser) og det er virkelig riv ruskende galt å ha hest der.

Jeg tror eierene ikke er helt friske/skarpe. Ingen normale mennesker vil ha det slik eller synes det er greit å ha dyr i slike forhold.

Akkurat det tenkte jeg også.

Derfor er det dobbelt så trist at det har gått så lang tid i å reagere på denne saken. Det er tydelig at eierne sliter med å skille bra forhold fra dårlige, og saken har nok vært belastende for dem også, ettersom de har fått høre ting fra andre fremfor Mattilsynet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...