Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sjokk da jeg så hele kroppen min i speilet på HM idag da jeg skulle prøve en bikini for sommeren. Den har virkelig forfalt til tross for at jeg har trent sammenhengende i ett år nå. det er spesielt magen min jeg er mest misfornøyd eller generelt alt under brystet. Alt der er virkelig ikke fast, det er derimot veldig løst og generelt veldig utrent. Jeg føler jeg har hatt et sunt kosthold i og med at jeg har en del allergier, men likevel det er visst ikke bra nok.

Jeg har lagt ved noen bilder nå, men det kommer ikke godt frem, enten pga lyset eller skyggen men de reflekterer ikke helt det jeg faktisk ser i speilet. Jeg har før vært ganske fornøyd med kroppen min, men nå er det kommet til det punktet at jeg faktisk ikke har lyst å vise meg i offentlighet når jeg går i bikini. :sukk:

Så det jeg trenger er rett og slett konkrete og gode tips til treningsøkter. Jeg går fast på styrketime en gang i uken og jeg løper en gang i uken, pluss at jeg svømmer mellom 20-40 min annenhver uke eller kanskje hver tredje. Jeg har derimot m´begynt med egne styrketimer nå. Er det noen som har en god plan til meg? Eller i det minste kan hjelpe meg på vei? :sjenert:

post-24040-0-61132800-1337799722_thumb.j

post-24040-0-59735300-1337799740_thumb.j

post-24040-0-83253400-1337799757_thumb.j

post-24040-0-69092800-1337799771_thumb.j

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første, syns ikke dette er så ille at du skal være redd for å gå i bikini! :)

Jeg synes du skal begynne med mer kardio, feks jogging, løping, mange her på forumet har fått veldig godt resultat av det! Jogger du? Kanskje du kan svømme enda oftere? Styrketreninga bør du fortsette med, det er bra å trene litt styrke, men for å stramme mer opp, lønner det seg med gode kardioøkter.

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Jeg glemte å legge til et bilde med armene nede :sjenert:

post-24040-0-89754400-1337800153_thumb.j

post-24040-0-50010400-1337800162_thumb.j

AnonymBruker
Skrevet

Kardio, mer løping, definitivt, så går det seg til fort :) Pass også på hva du spiser hvis du mener du har spist feil i forhold til det du trodde?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg spiser for mye og for ofte? Selv om jeg nå det siste halve året kun har spist en porsjon middag, ikke to som jeg gjorde før. Men det har blitt mye småspising her og der, men jeg har og vært flink til å spise mye frukt. Men nå må jeg kanskje bare ha bedre oversikt?

TS..

Jeg får ta og trene mer kardio da!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen konkrete tips til deg, men ville bare si at jeg synes det er forfriskende å se at ikke alle er "perfekte"! Føler at vi kun ser de jentene/kvinnene med helt flat mage, og generelt ser perfekte ut.

Når det er sagt, så skjønner jeg det med at du ikke vil gå i bikini offentlig. Jeg har omtrent sånn midje/mage som du har og jeg går ikke med bikini (har generelt dårlig selvbilde) Har også trent en god del, men det står på stedet hvil. I mitt tilfelle er det nok kostholdet, men som den over meg sier, tror jeg kondisjon er bra å trene. Jogge/løpe. Svømming er jo veldig bra, da bruker du jo magen hele tiden! Kanskje du kan svømme litt oftere?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen konkrete tips til deg, men ville bare si at jeg synes det er forfriskende å se at ikke alle er "perfekte"! Føler at vi kun ser de jentene/kvinnene med helt flat mage, og generelt ser perfekte ut.

Når det er sagt, så skjønner jeg det med at du ikke vil gå i bikini offentlig. Jeg har omtrent sånn midje/mage som du har og jeg går ikke med bikini (har generelt dårlig selvbilde) Har også trent en god del, men det står på stedet hvil. I mitt tilfelle er det nok kostholdet, men som den over meg sier, tror jeg kondisjon er bra å trene. Jogge/løpe. Svømming er jo veldig bra, da bruker du jo magen hele tiden! Kanskje du kan svømme litt oftere?

:klem: til deg!

Ja jeg var litt i tvil om jeg turde å legge ut bildene, men nå er det gjort og jeg er ikke perfekt. Jeg må si at jeg misunner alle dem med fine mager, spesielt når jeg har gjort en del for å prøve å endre det.

TS

Skrevet

Det beste du kan gjøre er å være i mer aktivitet hver dag. Ikke nødvendigvis hard trening, men noe som får opp pulsen. Bruk sykkelen mer, bruk trapper i stedenfor heis osv. Hvis du øker den daglige aktivitetsmengden med 20-30 minutter, eller kanskje enda mer, uten å øke matinntaket, så vil det gi synlige resultater i løpet av ikke så lang tid.

• Liker 3
Skrevet

Hei

Synes bildene av deg var ganske fine jeg! Du ser bra ut! Ta på deg bikini og føl deg sexy. Det er du.

Om du ønsker konkrete råd som gir resultater har jeg i alle fall et godt råd her og nå: tren hver dag. 30-45 minutter med høy intensitet. Det høres kanskje forferdelig ut, men det er det ikke.

Skaff deg et treningsoppleg som heter Insanity. Det er amerikansk og noe alla p90x, hvis det sier deg noe. Google it.

Insanity krever ikke at du bruker annet enn deg selv og har mange fine øvelser. Har benyttet meg av det selv og det gir raskt resultater. I starten er det litt slitsomt men det går over allerede etter første uken.

Kostholdet er også viktig. Ikke kutt ut kalorier helt. Du trenger de som drivstoff til treningen.

Men kutt kraftig ned på sjokolade, is, snop, potetgull osv. Drikk vann, ikke brus. Drikk Yt etter trening. Da får du i deg proteiner.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg spiser for mye og for ofte? Selv om jeg nå det siste halve året kun har spist en porsjon middag, ikke to som jeg gjorde før. Men det har blitt mye småspising her og der, men jeg har og vært flink til å spise mye frukt. Men nå må jeg kanskje bare ha bedre oversikt?

TS..

Jeg får ta og trene mer kardio da!

For det første, kardio er bra for å gå ned. Men to ganger 30 minutter i uka er ikke så mye. En løpetur til i uka! Variert er nok enda bedre, så følge gjerne opp den styrkegreia.

For det andre, mye småspising her og der ville jeg sett veldig, veldig nøye på hvis jeg var deg. Det blir fort mye. Spiser du for lite til måltidene og blir for sulten mellom dem? Følg standardrådet om å skrive opp alt du putter i deg i løpet av en uke og se hva det blir. Alt. Mange får en aha-opplevelse da.

Jeg klarer ikke helt å se at det er en total katastrofe å gå i bikini, da. Selv om jeg ikke ville blitt sett død i en bikini selv, men det er uavhengig av kroppsfasong... :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du hadde en nydelig kropp! :)

Skrevet

Jeg og, også de lårene da!? Kunne dødd for di :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Så i en annen tråd at det er tips til øvelser i bassenget som gjør at det ikke blir for kjedelig med svømming, se her:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article547880.ece

Oi de så lure ut! jeg skal teste de ut neste gang jeg er i bassenget :jepp: takk!

Det beste du kan gjøre er å være i mer aktivitet hver dag. Ikke nødvendigvis hard trening, men noe som får opp pulsen. Bruk sykkelen mer, bruk trapper i stedenfor heis osv. Hvis du øker den daglige aktivitetsmengden med 20-30 minutter, eller kanskje enda mer, uten å øke matinntaket, så vil det gi synlige resultater i løpet av ikke så lang tid.

Skal huske på dette :)

Hei

Synes bildene av deg var ganske fine jeg! Du ser bra ut! Ta på deg bikini og føl deg sexy. Det er du.

Om du ønsker konkrete råd som gir resultater har jeg i alle fall et godt råd her og nå: tren hver dag. 30-45 minutter med høy intensitet. Det høres kanskje forferdelig ut, men det er det ikke.

Skaff deg et treningsoppleg som heter Insanity. Det er amerikansk og noe alla p90x, hvis det sier deg noe. Google it.

Insanity krever ikke at du bruker annet enn deg selv og har mange fine øvelser. Har benyttet meg av det selv og det gir raskt resultater. I starten er det litt slitsomt men det går over allerede etter første uken.

Kostholdet er også viktig. Ikke kutt ut kalorier helt. Du trenger de som drivstoff til treningen.

Men kutt kraftig ned på sjokolade, is, snop, potetgull osv. Drikk vann, ikke brus. Drikk Yt etter trening. Da får du i deg proteiner.

Tusen takk :sjenert: Jeg føler meg ikke noe sexy, og det er en grunn til at jeg ikke ville legge de ut under fullt brukernavn :sjenert: Takk for treningsopplegget, jeg skal skaffe meg den og teste det ut :) YT, jeg har melkeallergi så jeg må enten drikke soyamelk eller finne på noe annet, har du tips til det? :)

For det første, kardio er bra for å gå ned. Men to ganger 30 minutter i uka er ikke så mye. En løpetur til i uka! Variert er nok enda bedre, så følge gjerne opp den styrkegreia.

For det andre, mye småspising her og der ville jeg sett veldig, veldig nøye på hvis jeg var deg. Det blir fort mye. Spiser du for lite til måltidene og blir for sulten mellom dem? Følg standardrådet om å skrive opp alt du putter i deg i løpet av en uke og se hva det blir. Alt. Mange får en aha-opplevelse da.

Jeg klarer ikke helt å se at det er en total katastrofe å gå i bikini, da. Selv om jeg ikke ville blitt sett død i en bikini selv, men det er uavhengig av kroppsfasong... :)

Ja småspisingen min er kanskje et større problem enn jeg har trodd, så nå skal jeg holde meg til "faste" spisetider, og prøve å kartlegge når på dagen jeg bør ha mellommåltider. Jeg har skaffet meg en liten notatbok nå så da er jeg godt på vei! Jeg elsket å gå i bikini på stranden før men nå vil jeg ikke, jeg får litt angst av det. Så derfor skal jeg finne tilbake til formen som gjør at jeg ikke vil bli flau over meg selv. :sjenert:

Jeg synes du hadde en nydelig kropp! :)

Takk :klem:

Jeg og, også de lårene da!? Kunne dødd for di :sjenert:

:klem:

Takk for mange gode råd! Bare å gi meg flere jeg kommer til å holde på med dette en stund, jeg har ingen planer om å gå i sixpack på 10dager fellen :fnise: Jeg vet det krever hard trening, og det er jeg mer enn noen gang innstilt på å få til nå!

Skrevet

Syns du ser veldig fin ut jeg da.:) Litt ekstra fett kanskje, men ingen valker som jeg kan se.

Jeg tror vi kvinner er ment for å ha litt ekstra underhudsfett, og at det er mye av grunnen til at det kan være så vanskelig å bli kvitt. Hadde ikke jeg hatt litt fett på kroppen da jeg ble gravid, og mistet matlysten og kastet opp, hadde jeg bare vært skinn og bein(og en stor mage!) i dag.

Syns ikke du skal skjemmes over magen din i det hele tatt! Livet er kort, nyt det mens du kan!

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet jeg. Men jeg er kanskje farget av at jeg selv, men 110 kilo på kroppen, har en feit og dvask hengemage.

Skrevet

For det første så synes jeg figuren din ser bra ut jeg :)

Det du skal gjøre hvis du ønsker å stramme opp kroppen er å begynne å trene mer TUNG styrketrening, det strammer opp kroppen, du får naturlig da en sterkere kropp som tåler mer og du har en høyere hvileforbrenning i opptil ett helt døgn etterpå!

Hvis du går inn på fitnessbloggen.no er det så utrolig mye bra informasjon og veldig hjelpsomme forum deltagere som kan svare på det meste :)

Lykke til :)

Skrevet

For det første så synes jeg figuren din ser bra ut jeg :)

Det du skal gjøre hvis du ønsker å stramme opp kroppen er å begynne å trene mer TUNG styrketrening, det strammer opp kroppen, du får naturlig da en sterkere kropp som tåler mer og du har en høyere hvileforbrenning i opptil ett helt døgn etterpå!

Hvis du går inn på fitnessbloggen.no er det så utrolig mye bra informasjon og veldig hjelpsomme forum deltagere som kan svare på det meste :)

Lykke til :)

For å stramme opp, ja. For å bli kvitt fett, nei. Løping er uten tvil den mest effektive måten å bli kvitt fett på, og nå om sommeren er det jo helt fantastisk flott å snøre skoene og løpe seg en tur. Sett deg små mål ettersom du løper, så vil du fort oppnå de høyere målene! Husk også å leke å ha det gøy når du løper, det gir turene så mye mer. "tving" deg selv til å smile når du ser noe morsomt eller flott, som et rådyr som løper over veien, hils på katter og folk osv. Ved siden av løping kan sykling selvfølgelig være noe, men jeg tror svømming er veldig bra, noe som gir utholdende styrke. Du får trent hele kroppen, og uten å trene tung styrke, som er mer anabolsk og vil gi deg bulende muskler. Svømming, og annen trening med egen kroppsvekt gir en elegant "idealkropp".

Og du trenger kanskje ikke legge om så mye på kostholdet, jo mer du trener, jo mer kan du spise. Ett tips er å bytte ut 70-80 % av det røde kjøttet med kylling eller fisk. det gjør MYE :) Lykke til!

På slutten, husk at trening skal ikke være noen ukelang kampanje. Det skal være en livsstil, noe det gradvis blir etterhvert som man kommer igang:)

• Liker 1
Skrevet

For mye frukt gir masse kalorier, prøv å bytte ut et par av fruktene med grønnskaer.

Skrevet

Så fin hud du har TS! Bra at du la ut bildet, hørtes da mye verre ut på det du skrev:-p Typisk oss jenter og ha så dårlig bilde av oss selv!

Har du prøvd pilates? Tror det har litt og si den kroppsholdningen din.. Rett opp ryggen og strål av selvtillit :) Bland dette med litt mindre kcal, mer løping og litt mage/rygg styrketrening så ser du resultater etter litt tid :-) Lykke til :-):-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...