AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Jeg skal i begravelse til min halvbrors tante i morgen (innviklet familie...) Jeg har aldri vært nær henne, men skal være med i kirken for å støtte min bror. "Kleskoden" er fargerike klær, da dette var noe hun ønsket før hun døde (hun var en veldig sprudlende og artig dame). Jeg er veldig usikker på hva jeg kan ha på meg, da jeg ikke har så veldig mange fargerike klær som er pene! Har en rosa kjole, men den er alt for kort så det er utelukket! Det står mellom to antrekk: 1. Sort skjørt (rekker like over knærne) + rød bluse 2. Lyse bukser og en ganske mørk blå topp Hva tenker dere? Jeg er usikker på om de tenker fargerik som knæsj gul og grønn eller bare at folk ikke skal gå i sort. Bør jeg ungå det sorte skjørtet? Har noen her vært i begravelse der det har vært en sånn "kleskode" før? (PS. Jeg håper ingen finner spørsmålene støtende. Jeg syns selvsagt det er forferdelig trist og tragisk at hun har gått bort. Det har vært ganske mye intriger og krangling etter at min far har oppført seg veldig dårlig og folk har valgt sider, så jeg er bare overnervøs for å støte noen med å stille opp i "feil klær"...)
FruN Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Kan du kombinere buksa og den røde blusen? Så kommer du ihvertfall ikke i noe sort, om det skulle bli feil for noen Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Kan du kombinere buksa og den røde blusen? Så kommer du ihvertfall ikke i noe sort, om det skulle bli feil for noen Lykke til! Takk for svar! Det skulle jeg kanskje presisert... den røde blusen er veldig kort, så den ser ikke lekker ut til buksa.. Den er nesten magetopp. men skjørtet er sånn "ballongskjørt" (tror jeg det heter?) med bred strikk i livet, så da stapper jeg den ned i skjørtet. Vist ikke hadde jeg nok gått med den blusen til buksa!
FruN Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Aah, skjønner Men ballongskjørt...det er litt "morsomt", er det ikke? Så det ser ikke stramt og alvorlig ut? Om du skjønner hva jeg mener? Da ville jeg tro det skulle passe inn med klesønsket
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Aah, skjønner Men ballongskjørt...det er litt "morsomt", er det ikke? Så det ser ikke stramt og alvorlig ut? Om du skjønner hva jeg mener? Da ville jeg tro det skulle passe inn med klesønsket Jo, det ser litt sånn ut: http://mercursenteret.no/uploads/bilder/Pre2010/IMG_2240.jpg Bare at det er kortere. Det er til ca midt på lårene (når jeg tenker meg om..) Går det greit? Tar sikkert en strømpebuse under!
Gjest Søgni Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Jeg ville gått for alternativ 1, ja. Svart skjørt+rød bluse er uansett mer fargerikt enn lys bukse+mørkeblå topp i mine øyne. Jeg synes ikke det gjør noe at skjørtet er svart
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Ok, tusen takk for hjelp! :-) Da gjør jeg det!
Gjest X-1 Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Kan du ikkje bruke den rosa kjolen dersom du har tights eller lign. under?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå