AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har alltid trodd at solfaktor 50 er riktig å bruke på små barn, det er også det jeg har fått anbefalt på apoteket. Også leser jeg nå et annet sted at det ikke er anbefalt å bruke så høy faktor pga alle de farlige stoffene i solkrem. Kreftforeningen anbefaler faktor 15. Hva er egentlig riktig? Og hva bruker dere?
Meg88 Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Vi bruker en med 50. Kjøpt på apoteket for barn. Kids...et eller annet. Så på god morgen norge i dag, og der sa de at faktor 30 holdt.
Ragg Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Økologisk faktor 30. Bestiller på Green spirit el bleieboden. Lukter best den på Green spirit.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har alltid trodd at solfaktor 50 er riktig å bruke på små barn, det er også det jeg har fått anbefalt på apoteket. Også leser jeg nå et annet sted at det ikke er anbefalt å bruke så høy faktor pga alle de farlige stoffene i solkrem. Kreftforeningen anbefaler faktor 15. Hva er egentlig riktig? Og hva bruker dere? Det finns kremer uten farlige stoffer. Noe du bør bruke. Ikke bra å begynne å smøre barn med kremer full av stoffer fra de er små. Husk, det går inn i kroppen. Bruk faktor 50 på små barn. Det er all solen vi får fra vi er små som utløser hud og føflekkkreft senere. Nå er det en hyppig kreftform. Skyldes vel solsenger,mye soling og reiser til sydligere breddegrader med enda sterkere sol. Vi trenger 10 min sol daglig. Anbefaler kreftforening faktor 15 til små barn også? Dessuten, så kan små barn bruke skjorter,hatter. Vil ikke utsette små barn for sol
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Det finns kremer uten farlige stoffer. Noe du bør bruke. Ikke bra å begynne å smøre barn med kremer full av stoffer fra de er små. Husk, det går inn i kroppen. Bruk faktor 50 på små barn. Det er all solen vi får fra vi er små som utløser hud og føflekkkreft senere. Nå er det en hyppig kreftform. Skyldes vel solsenger,mye soling og reiser til sydligere breddegrader med enda sterkere sol. Vi trenger 10 min sol daglig. Anbefaler kreftforening faktor 15 til små barn også? Dessuten, så kan små barn bruke skjorter,hatter. Vil ikke utsette små barn for sol Ja jeg har selvfølgelig valgt merker uten parabener osv, men det var visst ikke dette som var farlig. Kun 10 min i solen er jo helt umulig å holde. Kreftforeningen anbefalte 15 for folk i Norge generelt.
Gjest pysepusen Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Faktor 30 har de sagt til meg på apoteket og på helsestasjonen Min er veldig lys i huden.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Det finns kremer uten farlige stoffer. Noe du bør bruke. Ikke bra å begynne å smøre barn med kremer full av stoffer fra de er små. Husk, det går inn i kroppen. Bruk faktor 50 på små barn. Det er all solen vi får fra vi er små som utløser hud og føflekkkreft senere. Nå er det en hyppig kreftform. Skyldes vel solsenger,mye soling og reiser til sydligere breddegrader med enda sterkere sol. Vi trenger 10 min sol daglig. Anbefaler kreftforening faktor 15 til små barn også? Dessuten, så kan små barn bruke skjorter,hatter. Vil ikke utsette små barn for sol Rolig nå. Sol i seg selv er ikke farlig. Sol er sunt og man skal nyte den med god samvittighet så lite sol vi har i dette landet.. Det er om man blir solbrent at man kan få skader i fremtiden. 30 holder her i Norge. Skal man lenger sør ville jeg brukt 50 (sunblock) i begynnelsen iallefall.
dreamcatcher Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 30 er helt fint. Det er ikke sånn at faktir 50 er dobbelt så sikkert/mye som 25. Etter faktor 25, så øker beskyttelsen bare noen ytters få prosent. Det er en meget liten forskjell på hva 30 og 50 slipper inn av stråler.
dreamcatcher Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 klippet fra greenpeople.no: Forbrukere blir rådet til å bruke mer solkrem i sommer i stedet for å velge solkrem med høy faktor. Med flere og flere solkremer med SPF (sun protection factor) 100+ på markedet, tror mange at de må bruke en solkrem med meget høy faktor for å beskytte seg mot UV-stråler. Imidlertid er det ingen solkremer som gir absolutt beskyttelse og mens høyere tall lyder imponerende, betyr de i virkeligheten ikke mye i forhold til solbeskyttelse. Her er en enkel tabell for å forklare SPF verdier og mengden av UVB stråler som blir blokkert: SPF% UVB stråler blokkert SPF100 99% SPF50 98% SPF25 96% SPF15 93% Du vil merke at det faktisk ikke er stor forskjell mellom SPF15 og SPF100 - i alle fall mye mindre forskjell enn SPF-tallet ser ut til å representere. Faktum er at så lenge solkremen blir riktig brukt, gir de fleste relativt høy grad av beskyttelse, og det er ikke nødvendig for de fleste av oss å bruke en ultra høy solfaktor.
Silfen Skrevet 24. mai 2012 #10 Skrevet 24. mai 2012 Smøre ofte, smøre tykt. Bruker sf 20-30 på ungene.
Silfen Skrevet 24. mai 2012 #11 Skrevet 24. mai 2012 Smøre ofte, smøre tykt. Bruker sf 20-30 på ungene.
Vibi Skrevet 24. mai 2012 #13 Skrevet 24. mai 2012 Vi bruker cosmica faktor 30 på ungene. Den var best i test i foreldre og barn ifjor. http://www.klikk.no/foreldre/baby/article663672.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå