Gå til innhold

Bor du i Vikeså i Bjerkreim kommune?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min kommende ektemann flytter mest sannsynlig til Vikeså til høsten. Spent på hvordan det er der, har du noe å si om stedet? :popcorn:

Det jeg lurer litt på akkurat nå er om det er en koselig plass? Om det er endel unge voksne der (i 20-årene) og om det er noe kristent eller sosialt miljø? Hva liker du alle best med Vikeså?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

Bor ikke der nå, men har bodd en liten stund i Bjerkreim for noen år sia. Ikke helt i Vikeså, men kommunen er jo ikke så stor...

Bjerkreim opplevdes veldig koselig for mun del. Relativt mange unge i 20- begynnelsen av 30 åra. Veldig mange i den alderen er etablert, dvs gift og har barn. Det er at veldig aktivt kristenliv i bygdene, med aktiviteter for de fleste aldersgrupper. Registrere at det er mye småbarnsaktiviteter, samtidig som ueg husker det var en eel aktivitet blandt aldersgruppa "unge voksne".

Selv er jeg ingen utprega "bedehusperson", men opplevte å bli akseptert og godt mottatt likevell. Liker dere friluftsliv og trives med bondeland og bedehus tror dere vil trives godt i Bjerkreim :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er flere traktorer enn folk i 20åra der.

AnonymBruker
Skrevet

Gjest_gjest: takk for et kjempefint svar! Tror vi skal trives der :fnise:

Anonymbruker: vi ønsker å bo på landet med traktorer vi :rodmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og min kommende ektemann flytter mest sannsynlig til Vikeså til høsten. Spent på hvordan det er der, har du noe å si om stedet? :popcorn:

Det jeg lurer litt på akkurat nå er om det er en koselig plass? Om det er endel unge voksne der (i 20-årene) og om det er noe kristent eller sosialt miljø? Hva liker du alle best med Vikeså?

Nei. Jeg bor ikke i Vikeså i Bjerkreim kommune. Har aldri hørt om hverken kommunen eller stedet.

Høres ut som et sted langt borte i gokk.

Skrevet

En koselig plass. Har kun kjørt gjennom der, noe vi gjør hver gang vi kjører sørover. Men kjenner en som er derfra, flyttet til byen, men er nå flyttet hjem igjen. Tar vel ca 45 min å kjøre til Stavanger/Sandnes. (Kanskje litt mer)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Bor ikke der,så jeg kan ikke så så mye om selve miljøet.Men jeg har vært der mange ganger og det er en helt nydelig plass,kunne gjerne tenkt meg å bodd der selv :)

AnonymBruker
Skrevet

:jepp: Så bra!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjent der, men kunne ikke tenkt meg å bo der fordi det virker så innesteng. Men for all del, det er jo en grei plass. Nært til Stavanger og Egersund. Flott natur. Fine mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...