Padmee Skrevet 1. februar 2004 #1 Del Skrevet 1. februar 2004 Er det noen her inne som vet hvor gammel en kanin kan bli? Jeg har en liten hermelinjente som blir 3 år til sommeren, og vi lurte på hvor mye lenger vi kan forvente å beholde henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 1. februar 2004 #2 Del Skrevet 1. februar 2004 Tror kaniner som regel blir en plass mellom 4 og 6. Noen kan jo bli gammlere men tror det er gjenomsnittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. februar 2004 #3 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg har hørt at kaniner kan bli mellom 6-8 år, så gjennomsnittet er sannsynligvis ca 6 år da... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikki ikke innlogget. Skrevet 1. februar 2004 #4 Del Skrevet 1. februar 2004 Gjennomsnittlig alder for en kanin er 6-7 år, men det forutsetter at den får nok trim og riktig kost. En kanin som sitter i bur hele dagen blir som regel ikke mer enn 4 år. Min første kanin ble 8 1/2 år, mens den andre ble bare 4 år, men hun døde av kreft. Du kan være heldig å ha din kjære hermelin i mange mange år til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #5 Del Skrevet 2. februar 2004 Min hermelin er nå 8 år og fortsatt pigg! Ser jo at han er blitt eldre, menst fordi han ikke er så renslig lenger . Men det er vel sånt som skjer når man blir gammel. Den forrige kaninen min ble minst 12 år, da vi fant den ute er det litt vansklig å si eksakt hvor gammel hun var, men vi hadde henne i neste 12 år, når vi avlivet henne sa dyrelegen at hun kunne være så mye som 15 år!!!! Tror ikke det er vanlig at de blir så gamle, men hun var et kapittel for segselv på alle måter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 2. februar 2004 #6 Del Skrevet 2. februar 2004 Min hermelin er nå 8 år og fortsatt pigg! Ser jo at han er blitt eldre, menst fordi han ikke er så renslig lenger . Men det er vel sånt som skjer når man blir gammel. Den forrige kaninen min ble minst 12 år, da vi fant den ute er det litt vansklig å si eksakt hvor gammel hun var, men vi hadde henne i neste 12 år, når vi avlivet henne sa dyrelegen at hun kunne være så mye som 15 år!!!! Tror ikke det er vanlig at de blir så gamle, men hun var et kapittel for segselv på alle måter!! Når de ikke er renslige lengere så er det ett tegn på sykdom da... Om han har dritt rundt endetarmsåpningen å slikt så er det ett av de sikreste tegn på sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #7 Del Skrevet 2. februar 2004 Til Tina K: Har har ikke dritt rundt endetarmsåpningen eller noe. Men det er ikke alltid han gjør fra seg i buret lenger. Før hoppet han alltid inn i buret enten han skulle tisse eller bæsje. Og han gjorde det alltid på ett sted i buret, nå er han litt sløv på det, så nå må jeg rense hele buret hver gang, ikke bare hjørnet hans. Vi har akkuratt vært på Avi Vet for å se på tennene, han sa det var en frisk og fin gammel kanin. Bare så du vet det. Har hatt dyr i alle år, så jeg vet når de er syke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 2. februar 2004 #8 Del Skrevet 2. februar 2004 Til Tina K: Har har ikke dritt rundt endetarmsåpningen eller noe. Men det er ikke alltid han gjør fra seg i buret lenger. Før hoppet han alltid inn i buret enten han skulle tisse eller bæsje. Og han gjorde det alltid på ett sted i buret, nå er han litt sløv på det, så nå må jeg rense hele buret hver gang, ikke bare hjørnet hans. Vi har akkuratt vært på Avi Vet for å se på tennene, han sa det var en frisk og fin gammel kanin. Bare så du vet det. Har hatt dyr i alle år, så jeg vet når de er syke!! Bra det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Moon~ Skrevet 3. februar 2004 #9 Del Skrevet 3. februar 2004 Har en tass på 3, og regner med at han holder koken ca 5 år til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 6. februar 2004 #10 Del Skrevet 6. februar 2004 Kaninen min , Pippi, ble 7 1/2 år gammel. Da måtte vi avlive henne pga. kreft. Min søsters kanin, som var fra samme kullet som min, ble vel ca. 9 år tror jeg. Disse to var blandingskaniner (så ut som sånne brungrå ville kaniner med rett-opp ører). Vi hadde også en liten dvergkanin. Den ble vel en 6-7 år. Det er trist når de dør. Selv om det nå er hvertfall 6 år siden den siste døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #11 Del Skrevet 10. februar 2004 Hermelinen min er 7 år gammel og han er frisk og sprek som en kaninunge :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste Skrevet 11. februar 2004 #12 Del Skrevet 11. februar 2004 Vi har kaniner de er vel snart 6 år. har hørt at de kan bli opp til 12 år gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 11. februar 2004 #13 Del Skrevet 11. februar 2004 Gamlemor var 6 da hun ble avlivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 11. februar 2004 #14 Del Skrevet 11. februar 2004 Vår gamle kanin sov stille inn i vinter. Han hadde fått en infeksjon etter et bitt. Hvis han ikke var blitt skade hadde han sikkert levet længe. Han var kjempesprekk. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå