Gå til innhold

Lar du barnet ditt leke med en mobiltelefon uten simkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 4 år har lekt med min "nødtelefon", som er en gammeldags type, og uten simkort.

En dag satt hun og "snakka" i den, som hun ofte gjør, og plutselig hørte jeg en mannstemme inni telefonen hun satt og snakka i, jeg går bort og tar telefonen og sier hallo. Og joda der hadde hun klart å ringe politiets nødtelefon! Selv om uten simkort i. Jeg trodde ikke det var mulig. Og joda han bekreftet at det var mulig og at det er mange barn som ringer til dem. Jeg beklaget så mye og lar hun ikke få leke med den lenger.

Sååå derfor om det er flere enn meg der ute som ikke visste dette; nå gjør dere det! Gjør politiet en tjeneste og ikke la barna leke med mobiltelefonen. Selv om det ikke er simkort i. :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke vite dette?

• Liker 24
Skrevet

Da kan man vel ta ut batteriet? Man får vel ikke ringt da?

• Liker 4
Skrevet

Er jo bare å ta ut batteriet så er problemet løst.

Trodde de fleste visse at man kunne ringe nødnummer selv uten sim-kort

• Liker 16
Gjest Gjest
Skrevet

Her har jentungen på ett år egen mobil uten simkort og batteri.

Unger skal uansett ikke leke med ting som har åpne strømpunkter - som f.eks ladekontakten til en mobil - ikke så lurt å slikke på slike ting alltid...

• Liker 1
Skrevet

Unødvendig å svare på den måten. Alle kan ikke vite alt.

Jeg synes det er greit av TS å informere de som ikke er klar over dette!

• Liker 11
Skrevet

Her har jentungen på ett år egen mobil uten simkort og batteri.

Unger skal uansett ikke leke med ting som har åpne strømpunkter - som f.eks ladekontakten til en mobil - ikke så lurt å slikke på slike ting alltid...

Litt forskjell på en ettåring og en fireåring også da.

Skrevet

hvor mange liter eddik drikker du om dagen for å greie spy ut med slike totalt unødvendige tilsvar?

aksepter at ikke alle mennesker på denne jorden har samme kunnskap og viten som o'kloke deg.

• Liker 13
Skrevet

hvor mange liter eddik drikker du om dagen for å greie spy ut med slike totalt unødvendige tilsvar?

aksepter at ikke alle mennesker på denne jorden har samme kunnskap og viten som o'kloke deg.

At man kan ringe nødnummer uten pin-kode er noe enhver borger over 7år skal vite

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At man kan ringe nødnummer uten pin-kode er noe enhver borger over 7år skal vite

Uten pin-kode er da virkelig noe annet enn uten simkort. Jeg ser på mobilen min at jeg kan ringe nødnummeret uten pin-kode, men jeg har faktisk aldri sett på en telefon uten simkort i, så nei jeg visste ikke at det var mulig å ringe nødnummeret da.

• Liker 3
Gjest WendyClear
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke latt barnet mitt leke med en ordentlig mobil uansett, med tanke på strålingen..

Endret av WendyClear
  • Liker 2
Gjest WendyClear
Skrevet

Uten pin-kode er da virkelig noe annet enn uten simkort. Jeg ser på mobilen min at jeg kan ringe nødnummeret uten pin-kode, men jeg har faktisk aldri sett på en telefon uten simkort i, så nei jeg visste ikke at det var mulig å ringe nødnummeret da.

Uten pin-kode er det samme som uten sim-kort. Sim-kortet "skrur seg ikke på" før koden er tastet.

• Liker 2
Skrevet

Da vet dere det nå.

Jeg syns også faktisk at dette er noe alle burde vite...but hey...mange vet jo ikke at bikkjer innestengt i biler om sommeren kan ta livet av dem...så det er mange ting som folk burde vite, men som de ikke vet.

Men mulig jeg er i overkant opptatt av å holde meg oppdatert på førstehjelp og sikkerhet (og dette med mobilen er en av tingene man lærer da)

• Liker 2
Skrevet

Jeg visste det ikke, og det var tydelig på politimannen at det var veldig mange andre som ikke visste dette. Og jeg søkte til og med gjennom KG-tråder for å se om det var en lignende tråd, og det var til og med en som foreslo at man kunne la barn leke med en mobiltelefon uten sim-kort.

Så derfor tenkte jeg å dele av min nye viten med alle dere som heller ikke visste dette.

Tråden var jo ikke til de som allerede visste dette :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg skammer meg ikke over å si at jeg ikke visste det. Men nå gjør jeg det!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å her var det mange som ikke ville latt barna leke med en mobil uten batteri osv. Men hvor er alle de som gjerne lar barnet sitte med telefonen for å spille morsomme spill osv, alle de som lar barna spille facebook spill og kjøper facebook penger for flere tusen, som spiller for mange tusen osv?

Da var plutselig folk fornuftige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker mer på basseluskene som er på slike telefoner jeg... :P

Skrevet
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager! Finnes det ikke leker for barn i lekebutikken lenger?

Har du ikke råd til å kjøpe leker, men heller lar henne leke med avdankede mobiler, så tror jeg du burde spørre om frelsesarmeen har noen til dere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å være spydig alltid? I hver eneste tråd?

Har du det ikke bra i hverdagen? Tror kanskje du trenger noen å prate med. Det kan ikke være sundt for deg å være så sur for alt.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...