finnslarken Skrevet 1. februar 2004 #1 Skrevet 1. februar 2004 Jeg har bestandig visst det var noe skummelt med denne fyren. Se nå bare her. Og dette er altså lederen av et av de regjerende politiske partier... Jeg gremmes.
Gjest lurven Skrevet 1. februar 2004 #2 Skrevet 1. februar 2004 litt selvmotsigende å snakke om at alle mennesker er like mye verdt da vel?
Pip Skrevet 1. februar 2004 #3 Skrevet 1. februar 2004 Og dette er altså lederen av et av de regjerende politiske partier... Jeg gremmes. ...sin menighet. Det er ikkje Høybråten personleg det er snakk om då!
finnslarken Skrevet 1. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2004 ...sin menighet. Det er ikkje Høybråten personleg det er snakk om då! Og hvem er leder i menigheten? Og av Kristelig Folkeparti? Er ikke det samme mann, med de samme tanker og ideer på begge plan? Eller er han kanskje schizofren? Jeg tror ikke det er mulig å skille lederen av menigheten fra lederen i KrF. Men men, det er ikke - og har aldri vært - mitt politiske parti. Til det er de for dobbeltmoralistiske og trangsynte synes jeg.
Gjest salma Skrevet 1. februar 2004 #5 Skrevet 1. februar 2004 For det første er vel ikke Høybråten leder av menigheten, men bare vanlig medlem? Og for det andre er det ikke menigheten hans som har fattet dette vedtaket, men Misjonsforbundet? Når det er sagt, mener jeg at man må skille mellom religion og politikk. I 2004 kan man ikke henvise til bibelen for å kunne trakassere og utestenge homofile.
Gjest Lampeskjermen Skrevet 1. februar 2004 #6 Skrevet 1. februar 2004 Og hvem er leder i menigheten? Og av Kristelig Folkeparti? Er ikke det samme mann, med de samme tanker og ideer på begge plan? Eller er han kanskje schizofren? Jeg tror ikke det er mulig å skille lederen av menigheten fra lederen i KrF. Men men, det er ikke - og har aldri vært - mitt politiske parti. Til det er de for dobbeltmoralistiske og trangsynte synes jeg. Hvis du tror Høybråten er leder i menigheten vil jeg anbefale at du leser stykket en gang til. Det er et råd innenfor Misjonsforbundet som har sendt dette ut som råd til menighetene. Dette er altså IKKE et vedtak som Høybråten sin menighet har fattet. Dokumentet det blir referert til er skrevet og sent ut til menighetene som en anbefaling. I Misjonsforbundet er det et kongregasjonalistisk styresett. Det betyr at hver menighet fatter sine egne beslutninger. Dagfinn Høybråten sin lokale menighet har så langt ikke gått ut med hvor de står i denne saken. Selv synes jeg det er et horribelt forslag og håper inderlig at ikke de forskjellige menighetene følger forslaget. Jeg har heller aldri stemt på Høybråten og kommer aldri til å gjøre det. Likevel synes jeg enkelte aviser driver en ufin og lite nyansert heksejakt på ham. Hvis dere skal finne skyts mot Høybråten så kom med noe annet enn VG og Dagbladets sammenkokninger. Og hvis dere skal bruke dem som kilder. Les stykket godt før dere trekker konklusjoner. Lampeskjermen Hilsen Lampeskjerm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå