Gå til innhold

Hva skal jeg spise før og etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Trenger litt tips til hva jeg burde spise før og etter trening. Både til kondisjonstrening og styrketrening. Trener ofte rene styrke/kondisjonsøkter. Har skjønt at man burde få i seg mye protein etter styrketrening, burde jeg kjøpe proteinshaker? Trenger tips... Helst konkrete matvarer! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror eg treningsnarkoman, han stapper ofte en banan i tryne før han stikker på håndballtrening.

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg spiser alltid ananas før trening og et stort glass sjokomelk rett etter trening :)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på hvor lange øktene dine er. Men en typisk 1 times økt så ville jeg ikke spist noe ekstra på grunn av økten.

Rett etter økten er det fint å proppe i seg noe raske karbohydrater av ett eller annet slag - frukt er fint, bananer, druer burde være bra.

Neste måltid inntil en time etter økten bør være et hovedmåltid (middag, stor lunsj osv) det bør det være en kilde til animalsk protein (fisk, kjøtt eller egg), fett og "lange" karbohydrater

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Du kan jo prøve det jeg gjør hvis du vil. eg e sprek som faen

2dl(100g) havregryn i melk/vann. 2 bløtkokte egg, 1 ss tran, vann og kaffe. Da får du litt av hvert av næringsstoffer + koffein.

Havregryn sier seg selv, stabilt blodsukker nivå ett par timer og veldig sunt

bløtkokte egg, ja, hardkokt er sikkert fint også - men bløtkokte egg har visstnok høyest proteinkvalitet, faktisk høyere enn råe egg (råe egg er fysj uansett, salmonella anyone?)

om du er på nivået der man teller kalorier/veldig redd for å spise for mye kan du ta ut plommene fra egget og drikke litt tran istedet. man må spise fett for å forbrenne fett, dessutten er fett essensielt for kroppen noe du sikkert vet. selv eter jeg både plommer å drikker tran å ser bra ut for det

vann og kaffe sier seg selv?

Alternativt til havregryn kan du prøve å spise f.eks GoEco linser. 15,4g karbo/100g (0,7g sukkerarter eller no sånt) + at det er andre næringsttoffer i det. blir veldig mett av det og du kan ta det med overalt .

Liker å lage eggomelett med picnic skinke+div grønnsaker etter trening. Før jeg legger meg spiser jeg treg protein som cottage cheese, mager kesam og tunfisk.

Ett annet tips jeg syns er enkelt billig å godt er å varme 1 boks friske erter, steke 1 boks tunfisk i olivenolje. digggg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...