Gå til innhold

Bursdagsmelding på facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver du hyggeligere meldinger til de du liker bedre enn andre? Hvis det er noen jeg ikke liker noe særlig, uavhengig av hvor mye kontakt man har, skriver jeg bare "Gratulerer med dagen!"

Hvis det er noen jeg liker bedre skriver jeg gjerne "Gratulerer så mye med dagen din i dag" og er det en person jeg liker ekstra godt slenger jeg på navnet hans/hennes på slutten også.

Huff, nå høres jeg ut som en fjortis, men er 28 år, gift og mamma.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, skriver forskjellige bursdagsmeldinger ut i fra forholdet mitt til vedkommende.

Nå er det ikke nødvendigvis fordi jeg ikke "liker" personen, men det er jo ikke alle på fb jeg føler jeg kjenner like godt. Dessverre er det noen jeg ikke syns det er naturlig å skrive hilsen til i det hele tatt (de burde sikkert slettes), men alle de i mellomskjiktet som jeg føler det er hyggelig å skrive til, men som jeg ikke kjenner så godt får en vanlig "gratulerer med dagen!" eller "gratulerer med dagen:)"

Nære venner og folk jeg har en fin og god tone med får en mer personlig hilsen.

• Liker 1
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Skriver gjerne litt med en bare "gratulerer med dagen" om det er en person jeg kjenner bedre enn bare bekjentskap.

AnonymBruker
Skrevet

Til en søster eller bestevenninne kan jeg skrive: Gratulerer så mye med dagen. Håper du får en kjempeflott dag. God klem :klemmer:"

Til en kjæreste skriver jeg: Gratulerer så mye med dagen, kjære :hjerte:"

Jeg kan ikke skrive "glad i deg" og lignenden til mennesker jeg så vidt kjenner eller som kun er bekjente. Skriver du "glad i deg" til en bekjent?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig syns jeg ikke det er noe forskjell på "gratulerer med dagen:)" og "gratulerer så mye med dagen:)" :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke så komplisert av meg jeg, så jeg skriver det jeg har lyst til, enten det bare er gratulerer, gratulerer med dagen, gratulerer så mye med dagen, med og uten navn eller smilefjes, klem eller whatever!

Skal jeg begynne å analysere slikt også , så blir jeg litt.. :bond:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Til en søster eller bestevenninne kan jeg skrive: Gratulerer så mye med dagen. Håper du får en kjempeflott dag. God klem :klemmer:"

Til en kjæreste skriver jeg: Gratulerer så mye med dagen, kjære :hjerte:"

Jeg kan ikke skrive "glad i deg" og lignenden til mennesker jeg så vidt kjenner eller som kun er bekjente. Skriver du "glad i deg" til en bekjent?

Skriver du bursdagsgratulasjoner på Facebook til kjæreste, søsken og bestevenninner? :forvirret:

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver ikke gratulasjonshilsen til noen jeg. De jeg kjenner best sender jeg en sms til istedet.

Skrevet (endret)

Hvis det feks. er en person jeg gikk på barneskolen med for 15 år siden, men ikke har noe kontakt, skriver jeg gjerne bare: Gratulerer med dagen:) - dersom det er noen jeg kjenner og har kontakt med, skriver jeg gjerne: Gratulerer så mye med dagen :) Håper du får en kjempefin dag! Kos deg masse :) - eller lignende :)

Endret av Lillah
AnonymBruker
Skrevet

Skriver du bursdagsgratulasjoner på Facebook til kjæreste, søsken og bestevenninner? :forvirret:

Jeg ringer OG skriver melding på facebook :) Men det var egentlig for å poengtere at det er noen en har et nærere forhold til enn andre, og da er naturlig å skrive mer og legge til at en er glad i vedkommende.

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg gidder ikke å skrive noe til noen jeg ikke er så veldig nær. Skriver hos søskenbarna mine, broren min, besteveninna,og noen andre. Men der stopper det. Selv bruker jeg å fjerne fødselsdatoen min på facebook før bursdagen min, for å se hvor mange som husker det :fnise: i fjor var det fem stykker, + en del som sedte sms da. Synes det blir litt kleint når folk som jeg så og si aldri snakker med skriver gratulerer med dagen på bursdagen min...

Gjest ¤ Pikekyss ¤
Skrevet

Skriver "Gratulerer med dagen. :)" til de fleste. Det andre tar jeg enten på sms,tlf eller når jeg møter vedkommende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skriver "grattis;)" til folk jeg liker godt, men ikke er bestevenn med, "gratulerer med dagen" til bekjente og noe mer til venner. F.eks. gratulerer+ha en super dag o.l.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det blir litt kleint når folk som jeg så og si aldri snakker med skriver gratulerer med dagen på bursdagen min...

Ja, det er skikkelig kleint at noen gidder å sende deg en hilsen... :filer:

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg gjør som de fleste andre her, til bekjentskaper skriver jeg "Gratulerer med dagen :)" mens til venner blir det gjerne noe litt mere personlig :)

Skrevet

For meg kjennest det unaturleg å sende bursdagshelsing til folk eg ikkje kjenner så godt. Så eg skriv berre til dei eg kallar vener utanfor FB og. Dei får sjølvsagt bursdagshelsing på SMS eller telefon og.

Skrevet

Skriver en kort gratulasjon til de som jeg ikke har daglig kontakt med, mens gode venner og familie får nok gjerne en lengre gratulaajon, eller finere fir den saks skyld

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver " Gratulerer med bursdagen, Kjartan! Englene tisser i dag for du var så slem mot meg da du tømte kontoen min og klinte med venninna mi! PS: Håper salget av meth går bra så du snart kan tilbakebetale boten jeg lånte deg penger til i fjor :klemmer: "

Men det er bare til de som heter Kjartan.

De andre skriver jeg bare "Hipp hurra på dagen din!"

• Liker 5
Skrevet

Ja, det er skikkelig kleint at noen gidder å sende deg en hilsen... :filer:

Er det så merkelig at man finner det kleint? Jeg forholder meg til dette bursdagshilsekjøret stort sett på samme vis som Solsmil. For øvrig ser jeg ikke helt den store gleden med å motta en haug med plikthilsener fra folk man knapt kjenner eller omgås. Da er det mer hyggelig å se hvem som faktisk husker deg, selv om det ikke står en grell pakke og lyser oppi høyre hjørne for å true folk inn. Hadde det enda ligget litt kreativitet bak disse gratulasjonene så hadde man i det minste vist at det lå en tanke bak utover det å være nr. 307 i rekken av "Gratulerer med dagen!"

Egentlig gidder jeg ikke sende hilsener til nære venner eller familie heller, for de tar jeg på telefon, så de jeg hilser til på FB blir en smule tilfeldig og mest basert på hvem jeg har en smule kontakt med for tiden utover de nærmeste.

Skrevet

Jeg sender ikke gratulasjoner til noen på facebook. Er ikke mange der jeg har regelmessig kontakt med, så da ser jeg ikke poenget med å gratulere de heller. De jeg da har kontakt med, får mld på tlf.

Liker heller ikke sånne plinkt gratulasjoner, da er det bedre om de lar vær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...