Gå til innhold

kne "ut av ledd", er svømming bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en del år siden hadde jeg en kraftig vond ulykke der jeg klarte å legge hele kroppsvekten + ekstra vekt feil, og det hele lente seg på kneet. Senen i kneet ble forstrekt og hang slapt på siden av kneet på en måte, ambulanse ble tilkalt og jeg brølte som et skadet dyr. Jeg satt på ræva i 7 måneder, jeg gikk turer og trente forsiktig opp kneet, men i forkant hadde jeg altså vært fitnessutøver, så i 7 måneder etter hendelsen trente jeg ikke på mitt nivå.

Det er nå 5 år siden, og jeg har lært å trene slik at jeg aldri belaster knærne feil, men likevel kjenner jeg av og til spenning og vondt i kneet.

Er svømming bra trening da, siden det ikke er veldig overbelastende osv? Det til de dagene jeg kjenner det for godt til feks å a knebøy, løping og sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!

Svømming er kjempefin trening for folk med kneskade. Jeg sliter selv med et kne som aldri har vært bra, og som tydeligvis er feilvare, for det ligger heeeelt ute av stilling i sin naturlige posisjon.

Så heldig du er som kan løpe i det hele tatt. Mitt glir ut bare jeg prøver å løpe etter bussen, eller gå fort. Svømming er ihvertfall bra. Kjempedeilig for alle andre muskler og ledd også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...