Gjest Madley Skrevet 1. februar 2004 #1 Skrevet 1. februar 2004 Må legge på meg noen kilo og få opp blodprosenten. Har dere noen tips?? bortsett fra snop og brus. For jeg trenger kalorier jeg kan dra nytte av og ikke bare legge på meg av.. Og så må det ikke være fløte eller h-melk heller... Hehe...om det er vanskelig å slanke seg, så er det jammen ikke lett å legge på seg på en ordentlig måte heller!!! (mat med mye jern i er heller ikke å forakte..)
Gjest Starya Skrevet 1. februar 2004 #2 Skrevet 1. februar 2004 Jeg kan PM-e deg et par kilo. Fra spøk til revolver: Den første matretten som datt ned i hodet på meg er blodpudding. (Også fikk jeg selvsagt lyst på det selv, nå..) Har ikke så mye peil, men på siden til nrk/puls står det "Feit fisk og proteinholdige matvarer som kjøtt og kylling, er gunstige å spise for å legge på seg."
Gjest Madley Skrevet 1. februar 2004 #3 Skrevet 1. februar 2004 Fra spøk til revolver: Den første matretten som datt ned i hodet på meg er blodpudding. (Også fikk jeg selvsagt lyst på det selv' date=' nå..)[/quote'] Da kan du bare stikke innom sånn rundt tre fire, for det ligger faktisk en blodpudding i kjøleskapet og venter på meg
-Fisken- Skrevet 1. februar 2004 #5 Skrevet 1. februar 2004 Nøtter er kjempefint. Ca. 50% fett, men sunt fett. Bruk mye olje i maten, olje inneholder også sunt fett.
Gjest Madley Skrevet 1. februar 2004 #6 Skrevet 1. februar 2004 Vanlig soyaolje da? Eller andre typer? er grønn..har alltid bare slanket meg og nå er det motsatt! :evil:
Gjest Joanna Skrevet 1. februar 2004 #7 Skrevet 1. februar 2004 Havregrøt laget på melk, med smør, sukker og kanel.
-Fisken- Skrevet 1. februar 2004 #8 Skrevet 1. februar 2004 Vanlig soyaolje da? Eller andre typer? er grønn..har alltid bare slanket meg og nå er det motsatt! :evil: All olje er egentlig bra. Ta vanlig margarin, sånn du bruker til baking. Helt hardt, ikke sant? Det tyder på masse mettet fett - ikke bra. Lettmargarin er jo noe mykere - bedre enn vanlig margarin (mindre mettet og mer umettet fett) Olje er flytende, altså mye umettet og lite mettet fett bra. Sånn :D Avocado er også fint å spise, det har høyt næringsinnhold. Prøv å bruk nøtter i mye av maten. Cashewnøtter er veldig godt sammen med kylling, f.eks. Og solsikkefrød i brød er nam. Havregrøt laget på melk' date=' med smør, sukker og kanel. [/quote'] Havregrøt er kjempenam! Og havre er jo sunt, men du legger ikke akkurat på deg av havregrøt..
-Fisken- Skrevet 1. februar 2004 #9 Skrevet 1. februar 2004 Fet fisk er også kjempebra! Laks, ørret, makrell i tomat, osv. Lykke til
Spiralis Skrevet 1. februar 2004 #10 Skrevet 1. februar 2004 Må legge på meg noen kilo og få opp blodprosenten. Har dere noen tips?? bortsett fra snop og brus. For jeg trenger kalorier jeg kan dra nytte av og ikke bare legge på meg av.. Og så må det ikke være fløte eller h-melk heller... Hehe...om det er vanskelig å slanke seg, så er det jammen ikke lett å legge på seg på en ordentlig måte heller!!! (mat med mye jern i er heller ikke å forakte..) Mat av blod og lever har mye jern, dersom du liker det. Brokoli og andre grønne grønsaker har også bra jerninnhold. Er det fett eller muskler du ønsker å legge på deg? Skal du legge på deg musklatur er mat med mye protein bra. Feks. kylling, tunfisk, egg, svinekjøtt, fiskeboller, torsk (det meste av hvit fisk) godt egnet. Både pasta, ris og poteter har mye karbohydreter Det er mye protein i storfekjøtt også, men der er det en god del fett. Dersom du også skal legge på deg fett så er det vellegnet. Når jeg skal legge på meg musklatur prøver jeg å få i meg ca 2-3 gram protein per kilo kroppsvekt. Men da er det i kombinasjon med styrketrening for å stimulere muskelvekst.
Gjest 1111 Skrevet 22. mars 2004 #11 Skrevet 22. mars 2004 Hvis du fortsatt vil legge på deg, så kan jeg anbefale deg å gå på apoteket og spør etter "Nutridrikk". kommer i forskjellige smaker og er for dem som gjerne vil opp i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå