Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle vakre!

Har vært ufattelig sløv med alt som heter hudpleie,er i de tidlig 20.......

Sminker meg det gjør jeg, men å virkelig ta vare på hud er jeg elendig på... Jeg trenger hjelp!! :P

Så nå ønkser jeg å starte med å ta mer vare på huden.

Men hvor begynner jeg? Det er en jungel der ute med diverse produkter :sukk:

Hvilket produkt vil DU anbefale mot aldring av hud?

Kom med tips om kremer og rens, om begge er nødvendig?

Også en ting til...Har så sykt kjipe føtter, de tåler nesten ingen pumps og støvletter. Tærne mine lider av harde "blemmer" disse går aldri bort og jeg prøver å klippe dem, men de kommer så fort jeg har på litt "trange" sko. Noen som kjenner seg igjen?

Takker for alle tips og råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

[...]Hvilket produkt vil DU anbefale mot aldring av hud?

Kom med tips om kremer og rens, om begge er nødvendig?

Takker for alle tips og råd!

Det viktigste er å finne hudpleie som passer din hud, men jeg kan anbefale noen produkter likevel og noen merker :)

Rens - veldig, veldig viktig! Spesielt siden du bruker sminke. Jeg har Liz Earle cleanse&polish hot cloth cleanser (kjøpes på hjemmesiden deres, de sender til Norge) og den er fantastisk. Fjerner alt samtidig som den renser huden. Er en mild krem som du smører på tørr hud og så "polerer" du av med en liten klut. Roer huden og eventuell sensitivitet, samtidig som den fjerner olje og lignende. Passer for alle.

Toner - mange sier at man "må" ha dette, jeg merker kun liten forskjell på om jeg bruker eller ei. Også denne er fra Liz Earle og lukker porer, frisker opp huden og diverse ting som tonere skal...

Hudkrem - du bør ha både dagkrem og nattkrem. For å minke aldringstegn bør dagkremen ha SPF, mens nattkremen bør være slik at du får riiiik pleie gjennom hele natten. Favorittmerkene mine til dette er Origins (elsk) og L'Occitane.

øyekrem - de første aldringstegn kommer oftest i form av kråketær så en god øyekrem er god å ha. Favoritten er Origins GinZing som har litt perlemor i seg og fjerner mørker ringer i tillegg til å gi fukt. Jeg bruker også Estée Lauder advanced eye repair om kvelden og denne er spesielt tilpasset for å hindre aldringstegn forårsaket av ytre påkjennelser som vær, vind og sol.

Masker - hva enn du foretrekker og hva som passer din hud. Fukt, "brightening", fjerner urenheter...viktigste er vel fukt som gjør at huden ser myk og fin ut, ihvertfall er det en start. Også her er favorittene Origins og L'Occitane.

Serum - jeg synes at et serum er greit å bruke om kvelden for ekstra "boost". Her bruker jeg Estée Lauder advanced night repair som er i samme serie som øyekremen og har samme funksjon. På meg fungerer den også slik at den har fjernet noen aknearr jeg hadde og hjelper til å fjerne merker etter kviser og lignende.

Dette er mye, men det aller, aller viktigste er RENS, DAGKREM og NATTKREM og er det du burde begynne med.

Edit: må også påpeke en skrubb. Bruker som andre her MD Formulations face&body, men jeg bruker den kun 1 gang i uka eller sjeldnere fordi den er litt for krass mot huden min. Er også enig i solkrem ,jeg bruker en fra Decleor som jeg liker veldig godt. Men som sagt, det viktigste er de jeg har nevnt.

Endret av Chocoholic
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler:

md Formulations face & body scrub. Bruk et par ganger i uka.

md Formulations face wash

Toner fra Decleor (jeg bruker toner hver kveld fordi jeg ikke bruker ansiktsvasken fra md hver kveld )

En god hudkrem tilpasset din hudtype

Sminke SKAL fjernes HVER kveld!! Det er her mange synder. Flere er imot å bruke sminkefjerningsservietter fordi de inneholder mye olje og dritt som legger seg i porene, men jeg synes det er en kjapp og grei måte å fjerne sminke på så lenge man går over med toner etterpå. Bare pass på at du ikke gnikker rundt øynene med servietten, press servietten forsiktig oppå øyet og la den få virke 10-15 sekunder før du forsiktig gnir det bort.

Skrevet

Takk for svar! Men, hvordan finner man ut hva slags hud har man har?

Skal skaffe meg en rens - dag og natt krem ialf!!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Anbefaler å ha en god spf liggende (fra 15 til 30/50). Det forebygger rynker, men gir også beskyttelse mot pigmentflekker og hudkreft. Matis og md formulations har noen gode solkremer til ansiktet som er ment for å IKKE tette porer. Vet at noen synes det er litt hysteri å bruke solfaktor i fjeset hele tiden så fort sola titter frem, men det er bedre å styre litt med det om morningen enn å angre i ettertid =) Det er spesielt viktig å huske på solfaktor, minst 15, om du skal begynne å bruke produkter fra MD da det øker hudens sensitivitet mot solen (har noe med syrene i produktene å gjøre).

Jeg er også veldig glad i cleansing milk fra decleor. Den selges til under 200 på feelunique, så om du ikke liker den allikevel er det ikke slik at det er krise. Kan anbefale deg å kjøpe toneren til den, som er til samme pris.

Jeg er også stor fan av skrubben fra md formulations (som mange andre), men utenom det føler jeg meg litt lost... Jeg vet jo ikke hvordan huden din er og da blir det litt vanskelig å komme med tips om dagkrem, serum og nattkrem. Men JEG er i hvert fall veldig fornøyd med harmonie calm serien til decleor, spesielt soothing milky cream som føles helt herlig ut på huden min (og kan brukes fra sensitiv og tørr til normal hud?).

Utenom det anbefaler jeg neroliserumetfra samme merket. Gløden man får er bare helt fantastisk! :rodmer:

Må bare nevne at det er litt dyre produkter, spesielt for folk som ikke legger penger ned i hudpleierutinen sin fra før av, så kan anbefale deg å spørre om testere hos hudpleiesalonger først. Spør du pent får du som regel med deg en liten tube med en hudkrem eller tester av et serum eller noe =)

Skrevet

Ja det med å få litt testere var lurt ;)

Så jeg skal altså ha:

Solfaktor ( trodde dette løste seg når man brukte foundation + solpudder :sjenert: )

Rens

Serum

Dagrem

Nattkrem

Må vel starte med å spare penger først da.. :gjeiper:

Jeg har vel ganske "normal" hud. Ikke noe kviser men en del ormer. Blir litt fet på nese og hake. Ellers er jeg nesten grå aktig i huden med ringer + poser. Klarer ikke meg selv uten sminke, hvertfall ikke morra-trynt :sukk:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis du har gusten hud ser det ut som om du trenger å tilføre hudpleieregimet ditt en maske og en skrubb som får ryddet opp skikkelig i ansiktet :jepp: Jeg får i hvert fall en fantastisk glød i huden bare jeg får fjernet døde hudceller. Og kan jeg spørre deg hvordan kostholdet er? Man får ofte litt dårlig hud om man drikker for lite vann, styrer unna grønnsaker og får i seg lite omega 3.

MD har to masker som blir skrytet opp i skyene. Jeg har den som er ment for uren hud, men den andre er også kjempegod har jeg hørt. Den skal eksfoliere huden under bruk og har en strammende effekt. Man trenger ikke strengt tatt det i 20 årene, men det gjør huden veldig fin før påføring av sminke.

Men som jeg sa: skal du bruke MD om sommeren må du bare pent se deg nødt til å bruke solfaktor med minst spf 15 :gjeiper: Det er et styr, men finner man en solfaktor man liker og som ikke forstyrrer huden venner man seg fort til det.

Lykke til! Håper du finner ut av det via nettet eller noe, eller så kan du alltids stikke innom hudpleiesalonger og spørre der. Bare ikke la de prakke på deg svindyre hudpleieserier - be om prøver, for selv om både md og decleor er gode produkter er det ikke sikkert at det funker for deg. Man kan reagere på absolutt alt, uansett hvor velpleiende og fantastisk en krem eller en rens skal være :sukk:

Skrevet

Hvis du har gusten hud ser det ut som om du trenger å tilføre hudpleieregimet ditt en maske og en skrubb som får ryddet opp skikkelig i ansiktet :jepp: Jeg får i hvert fall en fantastisk glød i huden bare jeg får fjernet døde hudceller. Og kan jeg spørre deg hvordan kostholdet er? Man får ofte litt dårlig hud om man drikker for lite vann, styrer unna grønnsaker og får i seg lite omega 3.

MD har to masker som blir skrytet opp i skyene. Jeg har den som er ment for uren hud, men den andre er også kjempegod har jeg hørt. Den skal eksfoliere huden under bruk og har en strammende effekt. Man trenger ikke strengt tatt det i 20 årene, men det gjør huden veldig fin før påføring av sminke.

Men som jeg sa: skal du bruke MD om sommeren må du bare pent se deg nødt til å bruke solfaktor med minst spf 15 :gjeiper: Det er et styr, men finner man en solfaktor man liker og som ikke forstyrrer huden venner man seg fort til det.

Lykke til! Håper du finner ut av det via nettet eller noe, eller så kan du alltids stikke innom hudpleiesalonger og spørre der. Bare ikke la de prakke på deg svindyre hudpleieserier - be om prøver, for selv om både md og decleor er gode produkter er det ikke sikkert at det funker for deg. Man kan reagere på absolutt alt, uansett hvor velpleiende og fantastisk en krem eller en rens skal være :sukk:

Tusen Takk for at du tok deg tid. Skal sjekke ut mer av MD, ser ut som de fleste bruker og er fornøyd med disse produktene. Skal starte med rens og dag / nattkrem + skrubb noen dager i uka. Er jeg heldig, holdr jeg rynkene unna :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...