Anciol Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Datteren min kom hjem igår med en saftig blåveis etter å ha skamslått seg i bhg, idag når jeg skulle følge henne og sønnen min i bhg fikk jeg stygge blikk og en dame truet med å melde meg til BV for barnemishandling. Så vil gjerne ha et godt tips til å dempe blåfargen fordi det er meget ubehagelig å bli anklaget for ting jeg ikke har gjor og aldri ville gjøre!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Blåmerker som allerede har oppstått, er for sent å gjøre noe med. men nestegang en i bhg beskylder deg for misshandling, så kan du jo svare med at "da er det deg jeg burde anmelde, siden dere ikke passet på datteren min, det var her i bhg hun fikk blåveiesen" 4
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Hev deg over dumme kommentarer. Er godt voksen og har et fosterbarn på 8 år. Han har da stadig blåmerker. Akkurat nå har også han en solid blåveis fordi han krasjet med et rekkverk. Han er faktisk litt stolt av blåveisen sin!
Gjest Raindrops Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Langt over streken å true deg med barnevern fordi ungen har et blåmerke, unger skader seg da hele tiden. Jeg skjønner godt at du finner det ubehagelig, men blåmerker er ikke så lett å bli kvitt før de forsvinner av seg selv, sminke vil heller ikke gjøre mye nytte. Håper du klarer å heve deg over det, du har jo ikke gjort noe galt. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Dekke over det ville jeg ikke gjort, det vil jo se veldig mistenkelig ut.. De som jobber i barnehagen er vel såpass oppmerksomme at de så blåmerket den dagen datteren din fikk det, kanskje til og med så uhellet. De andre som kommer med kommentarer eller blikk skal du bare blåse langt i, alle vet jo at barn til tider faller, får blåmerker og sår. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Ungen min løp rett i en hyllekant da vi var på butikken. Det endte opp med en enorm svart/blå/grønn blåveis som hylte Barnemishandler lang vei. Var overlettet da en endelig gikk bort, men det var umulig å gjøre noe med.
Anciol Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2012 Skal prøve å heve meg over det, men det er ikke så lett alltid siden jeg er svaært nærtagende og blir lett trist av sånne kommentarer!
Envy Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Det finnes en krem på apoteket som fjerner blåmerker. Den funker omtrent nesten over natta 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Skal prøve å heve meg over det, men det er ikke så lett alltid siden jeg er svaært nærtagende og blir lett trist av sånne kommentarer! Skal du skjule absolutt alle skader og merker ungen din får fordi du er så nærtagende? Hva om barnet brekker benet, skal han være inne i ukesvis da? Tror du må jobbe med deg selv og lære deg å blåse i slike kommentarer. Barn har da skubbsår og kutt og blåmerker nesten kontant i en viss alder, ihvertfall de som får lov til å utfolde seg litt. 2
Celtic Heart Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Hvis du prøver å skjule blåmerker virker det mistenkelig. Du må nesten bare lære deg å takle slike kommentarer, selv om det burde være unødvendig å slenge ut av seg slikt. DU VET at du ikke har gjort noe galt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Blåmerker som allerede har oppstått, er for sent å gjøre noe med. men nestegang en i bhg beskylder deg for misshandling, så kan du jo svare med at "da er det deg jeg burde anmelde, siden dere ikke passet på datteren min, det var her i bhg hun fikk blåveiesen" Det er da ikke barnehagen som har beskyldt henne for barnemishandling: Datteren min kom hjem igår med en saftig blåveis etter å ha skamslått seg i bhg, idag når jeg skulle følge henne og sønnen min i bhg fikk jeg stygge blikk og en dame truet med å melde meg til BV for barnemishandling. Så vil gjerne ha et godt tips til å dempe blåfargen fordi det er meget ubehagelig å bli anklaget for ting jeg ikke har gjor og aldri ville gjøre! Skal prøve å heve meg over det, men det er ikke så lett alltid siden jeg er svaært nærtagende og blir lett trist av sånne kommentarer! Her er det nok du som må jobbe med deg selv. Siden du er så nærtagende er det stor sannsynlighet for at du innbilte deg de fleste stygge blikkene du mener du fikk. Folk flest vet jo at barn stadig vekk har blåmerker og skrubbsår. Hvis foreldre skal mistenkes for barnemishandling hver gang barnet deres har slått seg så må jo absolutt alle foreldre i verden mistenkes. At enkelte (som den damen du møtte) truer med BV er jo bare komisk. Det er bare å svare "ja, værsågod ring BV så kan jeg fortelle dem at barnet mitt er et normalt og gjennomsnittlig barn som iblant får et blåmerke eller et skrubbsår". 1
kråkefjas Skrevet 23. mai 2012 #12 Skrevet 23. mai 2012 (endret) Blåmerker som allerede har oppstått, er for sent å gjøre noe med. Feil. Hirudoid på apoteket. Funker som f Jævla trist at vi har blitt et samfunn der barn ikke kan slå seg uten at noen skal mistenke mishandling, da. Dagens barn kommer til å vokse opp som tidenes skjøreste generasjon. Endret 23. mai 2012 av kråkefjas 1
lillemilly Skrevet 23. mai 2012 #13 Skrevet 23. mai 2012 Sett på et plaster Jobber i barnehage, og mange barn som ønsker å ha plaster, så de kan vise frem og fortelle til de andre at de f.eks falt og slo seg, men nå går alt bra. Da vil du jo la ungen få forklare hvordan det var, og det får jo en positiv vinkling fra de som ser dette Hvordan kan vel de vite at det ikke er noe sår under?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #14 Skrevet 23. mai 2012 Det finnes en krem på apoteket som fjerner blåmerker. Den funker omtrent nesten over natta ?? Har aldri hørt om noe sånt? Skulle ønske vi hadde visst om det da vårt barn datt og nesten knakk nesa mot en benk da vi var på ferie i utlandet. Ble blåsvart umiddelbart og var blått, rødt, svart og grønt i ukesvis etterpå. Var nok mange som lurte da også..
Anciol Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #15 Skrevet 23. mai 2012 Nå har jeg vært på apoteket og kjøpt hirudoid:) skal smøre på blåveisen når hun kommer hjem:)
kråkefjas Skrevet 23. mai 2012 #16 Skrevet 23. mai 2012 Nå har jeg vært på apoteket og kjøpt hirudoid:) skal smøre på blåveisen når hun kommer hjem:) Skal egentlig ikke brukes på øye, da. Men har gjort det selv med suksess.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #17 Skrevet 23. mai 2012 Feil. Hirudoid på apoteket. Funker som f Jævla trist at vi har blitt et samfunn der barn ikke kan slå seg uten at noen skal mistenke mishandling, da. Dagens barn kommer til å vokse opp som tidenes skjøreste generasjon. Jeg er 25, og jeg husker at når vi var små, så var det ikke måte på hvordan vi fikk blåmerker, småsår og større sår. Vi fallt ned fra trær, tryna på grusen, fallt av sykkelen, snubla i skogen, lekeslåss til det gikk galt, fallt ned fra lekestativet OG SÅ VIDERE. Tror ikke det gikk en uke hvor jeg ikke fikk et nytt blåmerke eller noe, og det var helt normalt. Vi var aktive og tøffe unger, og jeg vil påstå vi er blitt skikkelig aktive og tøffe voksne også Dagens unger rundt meg blir oppfordret til å sitte inne og spille tvspill fremfor å få med seg en forelder ut og finne på noe kult, for forelderen ( venninnene mine ) gidder ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #18 Skrevet 23. mai 2012 http://www.felleskatalogen.no/medisin/hirudoid-stada-arzneimittel-ag-559805 Om Hirudoid. Vær forsiktig rundt øyet, særlig med små barn som fort kan gni ting fra huden rundt og inn i øyet.
Gjest Meg Skrevet 23. mai 2012 #19 Skrevet 23. mai 2012 Jeg anser meg selv som et gj.snitts menneske, og jeg tenker ikke på mishandling når jeg ser barn med blåveiser eller blåmerker. Faktisk så tror jeg at de som virkelig mishandler og slår barna sine, gjør det på steder hvor nabokjerringa ikke kan se det
Ciara Skrevet 23. mai 2012 #20 Skrevet 23. mai 2012 Altså, barn får blåveiser. Alle oppegående mennesker forstår det. Hadde noen beskyldt meg for barnemishandling hadde jeg eksplodert. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå