Gå til innhold

Håpløst lite lagringsplass på tlf -

Anbefalte innlegg

Gjest lillagubban
Skrevet (endret)

Jeg har HTC Wildfire S som er helt ubrukelig for tiden. Lagringsplass er fullt så det går ikke an å gjøre noe som helst med den. Jeg kjører den der "frigjør lagringsplass"- greia daglig, uten at de hjelper mer enn et par timer før vi er på an igjen.

Eneste apper jeg har er facebook, twitter og spotify - og da er det helt fullt. Får ikke lastet ned systemoppdateringer eller lest meldinger eller tatt bilder eller noe. Sletter bilder og musikk hele tiden, men det er da meningen man skal ha NOE på mobilen! Dette var ikke et problem i begynnelsen, men blir bare verre og verre.

Det som er irriterende er at jeg har minnekort på 16GB, som mobilen ikke bruker i det hele tatt! Får ikke til å lagre noe på det og finner ikke ut hvor jeg evnt kan endre det. Ingen av de appene jeg har lastet ned kan flyttes til SD-kort.

Sånn som det er nå har jeg et helt tomt minnekort, altså 16gb, mens bare 15 mb tilgjengelig plass på telefonen.

Skal det være sånn? Hva kan jeg gjøre for å få telefonen til å bruke minnekortminne istedet for telefonminne?

Endret av lillagubban
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd app 2 sd

du har en telefon med lite internminne, så det problemet du beskriver er ikke uvanlig. rooting av telefonen er vel det som skal til for å få fullt utbytte av minnekort

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(Merk at jeg ikke kjenner til Wildfire S, men kan litt om Android.)

Er du sikker på at telefonen har oppdaget minnekortet? Gå til "Settings" og videre til "Storage" og sjekk der.

For å flytte apper fra internminne til minnekort:

Trykk menytasten, "Manage apps", "On SD card" og trykk på appen du ønsker skal være på minnekortet. Velg deretter på "Move to SD card". Appene som allerede er på minnekortet har en grønn hake ved seg. Merk at ikke alle apper kan/bør flyttes (har lest at hvis du har en app med en widget på en av hjemmeskjermene, bør ikke appen flyttes).

Musikk bør absolutt lagres på minnekortet. Nå kjenner ikke jeg til Spotify-appen, men ta en titt her:

http://www.spotify.com/no/help/faq/mobile/android-how-do-i-store-offline-music-on-the-external-sd-card/

Gjest lillagubban
Skrevet

Takk for svar!

Telefonen har oppdaget minnekortet ja, og det er ikke mulig å flytte mer over til minnekortet i følge telefonen, da verken twitter, spotify og facebook appene ikke kan lagres på minnekortet.

Den oppskriften på rooting ble alt for teknisk for meg, det stopper allerede ved punkt 1 :/

Men takk for linker, prøver å finne ut av de andre to nå... Stress. Smartphone du liksom.

Gjest lillagubban
Skrevet (endret)

Den "App 2 SD" hjalp jo igrunn ingenting, forteller meg bare igjen at ingen apper jeg har kan flyttes til minnekort... :/

Hva med bilder og meldinger eller andre telefonting? Kan man stille inne at disse kan lagres på minnekort?

Og jeg løy visst, jeg har ikke spotify appen lenger - den måtte jeg slette fordi jeg ikke hadde plass. Aaargh!

Endret av lillagubban
Skrevet

Stress. Smartphone du liksom.

man får det man betaler for.

Den "App 2 SD" hjalp jo igrunn ingenting, forteller meg bare igjen at ingen apper jeg har kan flyttes til minnekort... :/

Hva med bilder og meldinger eller andre telefonting? Kan man stille inne at disse kan lagres på minnekort?

Og jeg løy visst, jeg har ikke spotify appen lenger - den måtte jeg slette fordi jeg ikke hadde plass. Aaargh!

default setting er at telefonen lagrer bilder på minnekort. gå inn på galleri, trykk lenge på et bilde så får du frem en liste, trykk på detaljer, så får du frem hvor det bildet ligger(/mnt/sdcard/dcim/ betyr at det ligger på minnekortet). kan jo eventuelt tilbakestille telefonen til fabrikkinstillinger, fjerner all data på telefonen.

Gjest lillagubban
Skrevet

Syntes ikke det at man uten problemer kan lagre det man vil på et minnekort er noe man burde betale så mye ekstra for. Valgte Wildfire pga den fikk så fint plass i lomma, hadde jeg visst det var så mye problemer med internminne før jeg kjøpte hadde jeg valg en annen type.

Ok, ja da ligger bildene på minnekoret allerede ja, så da skal jo ikke det ha noe å si. Tilbakestille til fabrikkinnstillinger gjorde jeg senest i forrige uke, men syntes ikke det heller hjalp noe særlig.

Prøvde å laste ned spotify igjen og lagre det på SD sånn som linken forklarte, men tror ikke det virket? Ser ihvertfall ikke noe nytt som har blitt lagret på minnekortet når jeg kobler det til pcen. Hadde vært kjempekjekt om jeg ihvertfall kunne bruk mobilen til å høre på musikk :)

Skrevet

Kjenner problemet. Har en HTC desire som nå er litt over to år gammel. Allerede da jeg kjøpte den var ett av ankepunktene av det var snaut med lagringsplass. Og idag er det egentlig det eneste som er problemet med den telefonen. Skal kjøpe ny i høst og da blir det den (android eller ios) med mest lagringsplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...