AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Dette kommer sikkert til å bli ett rotete innlegg, men må ut litt frustrasjon samt få råd og tips. Kommer altså ikke over eksen min som jeg har hatt ett av og på forhold til i snart 3 år. Han har gjort det klart at vi aldri kommer til å bli sammen igjen og han kommer ikke til å følelser for meg igjen for det tør han ikke og stoler ikke på meg. Han bruker meg for sex når han ikke har noen andre, og dette vet jeg. Dum og naiv som jeg er sier jeg ikke nei, fordi jeg har lyst til at det skal ordne seg mellom oss. Det gjør ikke vondt inni meg når jeg hører han har vært med andre jenter, og jeg tror jeg er på god vei til å komme over han, men må hele tiden begynne på nytt når jeg er dum og gir etter for sex. Saken er den at vi skulle hatt barn sammen, jeg tok abort. Tror dette er noe av grunnen til at jeg er så redd for å miste han, samtidig som han er den jeg har hatt ett forhold til lengst og kjenner meg best, vi har også opplevd mye sammen. Jeg får ikke sove fordi jeg bekymrer meg for hva han gjør, EKSEN min, det skal ikke være sånn og det er så slitsomt. Vet at jeg må kutte ALL kontakt med han, men det er vanskelig når jeg får høre ting om han og jeg savner han fryktelig mye. Har også noe på gang med en annen gutt, men der har det stoppa helt opp. Han sover hos meg, har sovet hos meg 5 netter den siste uka om jeg ikke tar helt feil, men vi kysser kun når jeg er full... Føler ikke jeg kan gå videre med han siste her før jeg er HELT over eksen. ÅÅå, jeg blir så frustrert!! Vet ikke hva jeg skal gjøre, skulle ønske jeg klarte å slutte å tenke og styre følelsene mine og bare glemme eksen.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Du vet det jo veldig godt selv. Du må kutte kontakten, og for all del: Ikke ligg med ham! Ja, jeg vet det er vanskelig. Sliter selv med en eks jeg ikke kommer over. Jeg har jo lyst til å ha kontakt med ham hele tiden, vite hva han gjør, hvem han er sammen med. Men jeg kan ikke det om jeg noengang skal komme over ham! Derfor holder jeg meg langt unna ham - ingen sms, ingen telefoner, ingen kontakt overhodet. Det er tungt og drithardt, men sakte men sikkert, så tenker jeg mindre og mindre på ham og bryr meg mindre og mindre om hva han gjør.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Du må bare kutte kontakten, selv om du er redd for det. Jeg har heldigvis ikke et særlig problematisk kontakt med min eks, men har innsett at vi må ha begrenset kontakt og ikke treffes i alle slags settinger (for eksempel fest og fyll er ikke lurt). Det føles litt motstridende før avgjørelsen er tatt, fordi en ønsker det skal være hyggelig og fint med kontakt osv, men min erfaring var at det var MYE lettere å gå videre da jeg ikke kunne henvende meg til eksen hele tiden... Jeg tror heller ikke du skal vente til du er helt over eksen før du går videre med en ny, men pass på at du ikke legger opp til å såre han nye. Hvis han er forelska og ønsker et seriøst forhold, og du ikke kjenner deg klar for det, bør du trekke deg unna og (antagelig) være ærlig. Men kanskje han også er fornøyd med at det blir en flørt, kos og kanskje et kort forhold... for meg fikk det tankene over på noe annet og bedre, og jeg kjente på det at en annen mann kunne gi meg helt andre (og sunnere) følelser enn det eksen og jeg fikk fram hos hverandre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå